Wednesday, June 3, 2020

Journey AA: #08 – Lone Ranger memang tak tunggu orang...

Rabu
03-06-2020

Sebelum ini, biasanya setiap Sabtu or Ahad saya akan beriadah di Taman Rekreasi Pudu Hulu yang hanya 5 minit dari rumah saya. Itu yang terdekat.

Sejak COV19 melanda, semua aktiviti terhenti.

Dan selepas lebih 70 hari, beberapa kelonggaran mula diberi dan aktiviti beriadah seperti joging, berbasikal, or berjalan di taman dibolehkan tapi masih dalam kawalan tertentu. Kita sendiri yang mesti mengawal diri dan situasi.

Hari ini, saya memulakan semula rutin briskwalk saya. Kadang-kadang saja saya berlari anak. Untuk orang seperti saya yang masih dalam berat 70–80 kg, berlari tidak digalakkan apatah lagi melompat. Dikhuatiri hilang keseimbangan dan mudah tercedera. Terseliuh itu besar kemungkinannya.

Tempat rutin saya.

Dak IKA belikan saya sport legging yang cantik semasa Mothers Day haritu. Selesa dan sedap pakai.

Kerana datang pada hari bekerja, orang tidak ramai. Selesa dan tidak perlu risau akan kesesakan. Parking pun banyak kosong.

Bila sudah mula aktif dengan aktiviti sebegini, rasa seronok dapat mulakan semula. Memang saya tak pernah ada geng pun untuk datang sini. Seperti dulu juga, semuanya sendiri. Seorang. Dalam hal ini, hanya diri sendiri yang kena menyokong diri sendiri. Semangat itu datang dari dalam diri seorang Lone Ranger yang sudah terbiasa, banyak benda dia buat sendiri.

Adakala, kita tak perlu tunggu geng or tunggu orang untuk buat. Jalan terus jer.

Sekurang-kurangnya saya dapat 3–4km briskwalk + lari, berbanding tidak buat langsung.

Info menarik: di IG coach saya: haliza.akmar


 ~...kekecewaan sering membuatkan seseorang merasa tersingkir dan terhina lalu cuba membawa diri, tetapi penghijrahan SERI BULAN mengikut HISYAM ke Kampung Separuh Desa bukan kerana kecewa tetapi kerana HISYAM memaksa untuk menjadi pemantau tidak tertauliah...~ .~



3 comments:

  1. jauhnya berjalan, sampai ke hulu pudu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak. Yang 5 minit dari rumah saya tu, saya ambil kira masa memandu. Kalu berjalan, memang mengah dibuatnya. Saya drive ke sana.

      Delete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails