Wednesday, January 7, 2015

The Hobbit: bahagian terakhir dan semuanya berakhir...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
07-01-2015


Keghairahan nak tonton pengakhiran siri The Hobbit bermula bila saja bahagian kedua mula ditayang di Astro. Itu belum termasuk bahagian pertama yang kami tonton berkali-kali.

Plan asal nak tonton last part tu masa cuti Krismas tapi kerana lepas baik demam saya mula batuk-batuk terpaksa tangguh. Mana bleh batuk keras macamtu dalam panggung.

Ramai yang memberikan komen tentang The Battle of The Five Armies ni. Bagi saya, excited nak tengok Legolas yang putih melepak gebu berambut panjang lurus warna putih tapi cuping telinga pelik tu. Memang kaum dia semua macam tu. Putih gebus-gebus!


Legolas sangat melindungi Tauriel. Ibarat tepuk tangan sebelah pulak. Kesian. Tapi Legolas ni baik sangat. Dia tetap menjaga Tauriel.

Sebenarnya The Hobbit ni kisah kaum kerdil yang berusaha keras menakluki semula kerajaan (kampung halaman dan istana) yang dikuasai oleh naga berapi. Tetapi selepas naga berjaya dibunuh, harta karun dan emas yang menimbun menjadi punca perang dan semua sengketa. Tamak dan khianat serta kuasa jahat. Itu yang dipanggil perang 5 angkatan!

Filem ni menjadi carta nombor 1 seluruh dunia sehingga hari ini. Memang best pun. Terutama jika kita follow dari part 1. Saya nak bagi 5* dan nak tonton di Astro Best plak.

Walaupun hampir semua hero mati dalam perang tu, keseluruhan cerita sangat menarik. Ada beberapa scene lucu mencuit hati di samping adegan perang yang ganas dan ngeri.


Macam biasa, TGV KLCC. Pergi 15 min sebelum time sebab booking online tak perlu beratur pun.


Tak sah pakej bebudak ni tengok wayang kalu takda acara makan-makan. Paling mudah Secret Recipe di tingkat bawah.


Berbanding kedai lain saya suka Macaroni Prawn Cheese yang SC punya.



Dan ini juga menjadi acara terakhir jalan-jalan budak berdua tu untuk cuti kali ini. Minggu depan dah masuk skulah dah tak bleh jalan-jalan sakan dah.



 ~...musim bah memang akan berubah dan mengubah tetapi juga boleh menjadikan kampung umpama lembah, namun HISYAM tetap juga dilihat tenang dan senang membuatkan SERI BULAN seolah ingin sekali duduk di sampingnya sambil bercerita tentang gelagat keletah anak dara Pak Imam...~




4 comments:

  1. Ain dan aisyah menangis lihat ramai hero mati...
    Terutamanya kirrin yg dlm dicintai dlm diam oleh tauriel.....

    ReplyDelete
  2. sedapnya yang makaroni cheese tuuuu

    ReplyDelete
  3. tak sempat tengok lagi.. huhu..

    ReplyDelete
  4. saya tak berpeluang menonton cite ni lagi
    anyway selamat tahun baru ye kak

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails