Friday, April 15, 2016

Kapten Pasukan Wanita kekdahnya.....

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Jumaat
15-04-2016


Sejak sebulan dua lalu, saya sering berkongsi beberapa status bersiri di bawah hashtaq ‘StafPalingHensem’ yang pada asalnya sekadar suka-suka menakal, kemudian menjadi rutin menyeronokkan pula.

Kisah nakal saya jadi stalker pada seorang staf kat tempat kija. Yang pada mata saya, paling hensem paling baik hati, baik budi, sopan dan lembut tapi sangat pendiam... hahahaha! Dalam erti kata lain, dia dilihat dan dilabel sombong oleh orang lain, tapi bagi saya tidak. Dia tersendiri. (sengih sendiri....)

Tapi kisahnya tidak boleh dipanjangkan dalam blog. Sebab stalker blog saya ni pun boleh tahan ramai. Perasan sat... Malah ada sorang dua staf di department lain, adalah pembaca senyap sejak dulu. So... mana bleh lebih-lebih. Hehehehe

Kisah petang semalam:
Ada mesorat untuk SRC (ala-ala kelab sukan gitu). Pengagihan ahli pasukan sudah dibuat lama dan mesorat hanya untuk memilih Kapten dan Penolong Kapten. Saya tersenarai dalam Pasukan 3 (ada nama khasnya, tapi biarlah tidak didedahkan).

Selaku staf yang agak baru tapi dah kira kategori tua, saya tidak terlintas untuk aktif pun. Sekadar sokong boleh lah, maklumlah bab-bab aktif sukan ni kita dah lama tinggal. Malah perkara-perkara yang melibatkan aktiviti luar pun dah lama saya tak buat. Tapi, taktau pasaipa, depa pakat dok sorak-sorak undi terbanyak untuk saya menjadi Kapten. Maka.... akak jadilah Kapten Pasukan untuk tahun ini. Ikut rules...jika cemerlang dengan point banyak dalam setiap aktiviti, Kapten ada harapan ‘sambung kontrak’ kekdahnya... tapi kalu point ciput sehingga hujung tahun depa bleh undi orang lain untuk naik jadi Kapten. Ini normal. But, saya pasti akan cuba yang terbaik bukan kerana jawatan semata, tetapi kepercayaan dan amanah itu. Pengalaman sangat membantu. Orang tak suka, itu bukan isu. (Saya menjadi kapten wanita pertama dan kemudian pasukan seterusnya meeting juga melantik seorang wanita sebagai kapten).

Ada gambar posing beramai semalam, tapi cuak plak hati ini nak publish kat sini. Muahahahaha...!

StafPalingHensem? Dia berada di pasukan lain. Bagus juga, kalu dia satu pasukan saya, bolehkah saya buat kerja nanti? Ahaks!

Gatal bebenor Azie yerrrr!


Saya belanja gambar lain lah...:


Ulangsiar. Reunion santai bersama bekas rakan sekolah rendah/menengah. Siri reunion kali ke berapa ntah. Setiap kali balik kampung, ada saja yang ajak gather.
*Cuti CNY lalu, lokasi: Balak Inn, Parit Buntar.

Saya pernah beberapa tahun menjadi Ketua Kelas, yakni, ketua darjah yang garang dengan depa dulu. Hahahaha...! Rindu depa!







 ~...HISYAM sudah sering lupa tentang ikrar janji sehati sejiwa lalu SERI BULAN juga tidak ingin sering berpesan-pesan kerana sedar masa boleh mengubah dirinya sendiri menjadi angkuh tetapi bumbung Teratak Nyatuh bagai terasa jatuh, dan dia ingin terus berlindung di bawah amanat dan kata indah HISYAM yang sejak dulu sering dirinduinya...~




4 comments:

  1. tahniah jd kapten! sapekah stafpalinghensem tu? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya kalu disebut. Nak taip klu pun tak berani... hahahaha

      Delete
    2. Bahaya kalu disebut. Nak taip klu pun tak berani... hahahaha

      Delete
  2. Ala gambar sewaktu diangkat jadi kapten nak tengok..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails