Saturday, May 16, 2020

Journey AA: #03 – ayaq paling murah, itu lah ayaq paling sedap...

Sabtuday
16-05-2020

Sudah 23 Ramadan.

Saya akan menyambung siri Eat Clean saya kali ini berkaitan bab air.

Kenapa air penting? Memang air penting. Sebab ada orang boleh tidak ada makanan berhari-hari tetap boleh hidup asalkan ada air.

Untuk turun berat badan, airlah unsur paling penting. Di bawah program ini, kami diajar (setiap hari ada kelas yaa...) tentang peri pentingnya air kepada tubuh badan dan bagaimana air berfungsi di dalam badan dan menyumbang kepada seseorang itu boleh turun berat badan.

Air paling berkualiti? Yeaa... air kosong. Kenapa? Kerana air kosong zero kalori.

Apakah air lain tidak bagus dan tidak berkhasiat. Yea... ia bergantung kepada tubuh badan seseorang. Adakah air ketum itu sesuai untuk semua orang, walaupun ia dikatakan air yang boleh memberi tenaga dan kekuatan?

Di bawah program ini, akan ada Meal Plan di mana menu (dan air) dicadangkan. Banyak ilmu yang selama hidup saya hanya baca dan tahu secara pembacaan, kini saya mengamalkannya. Betapa beruntungnya saya berada di bawah kumpulan mereka yang tidak kedekut ilmu untuk berkongsi banyak info dan tips.

Jangan ambil mudah tentang pengambilan air walaupun air kosong. Apatah lagi air yang bergula. Semuanya ada kisah di sebaliknya.




Untuk ketahui betapa bermanfaatnya program ini untuk diri dan keluarga, boleh explore Facebook saya, ada album khas –> EAT CLEAN, AA! – “Siapa Buat Dia Dapat”, di mana setiap menu makanan dan air, tersimpan rekod untuk rujukan saya dan sesiapa saja.

Jika jus buah, pastikan tiada gula.

      

     
Botol yang menjadi teman sepanjang masa.

Bila kita menyedari fakta dan kepentingan air, kita akan merasa betapa nikmatnya air walaupun sekadar air kosong.

Hidup tanpa air, akan lebih teruk dari kemarau semusim, kawan-kawan.



 ~...hari yang penat bukan menjanjikan ada orang sudi mengubat atau mengurut urat (or mengurat), tapi bila SERI BULAN sudi menuang kopi — walau seperti air telaga keruh — HISYAM terpaksa juga mempamerkan senyum walaupun kelatnya lebih dari kopi itu sendiri...~



No comments:

Post a Comment

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails