Wednesday, September 10, 2014

Lelaki dan kambing, berpisah tiada... mengapa?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
10-09-2014


MyToklaki suka makan daging kambing. Tak kira apa. Kari. Sup. Panggang tu lagi la dia kejar.

Cuma saya tak pernah... diulang... tak pernah beli daging kambing di rumah. Kenapa eh? Entah. Yang pasti susah juga nak cari daging kambing mentah dengan mudah. Means, kalu nak, kena pegi cari sungguh-sungguh.

Dia, kalu tahu kat kenduri mana yang dia pegi tu ada lauk kambing, lauk lain memang tak mandang dah. Teruk!

Malam kelmarin dia beli Burger Kambing. Wahhh pertama kali saya tahu ada daging kambing burger plak. (Pak Ayob yang jual burger pelbagai jenis depan 7-Eleven Pandan Jaya tu memang terkenal betul.)

Saya, makan juga tapi tak sebanyak dia. Tapi pengalaman saya masak dan terlibat dengan urusan kambing panggang ni lebih banyak dari dia. Hahahaha!


Bersama blogger terkenal Junaina. Program AnakPerlis.com. Tahun bila eh?


Ketika aktif sebagai sukarelawan, program bersama anak-anak yatim.


Peace yo!

Tengok balik gambar lama ni, buat saya terlioq, nak pi cari kambing golek sekarang!


Masa CHAK kecik dulu, dia sangka ini adalah lembu! Hahahaha!

Berapa ramai peminat kambing di sini?




 ~...antara kuku kambing dan daging kambing tentulah amat berbeza di mata HISYAM tetapi dia tidak pernah tahu yang mana boleh makan yang mana boleh ditangan, kerana menyangka kuku kambing enak dibakar, daging kambing enak dikurma, sedangkan SERI BULAN berangan hendak belajar membakar tapi hasrat tak mungkin terjadi kerana Mak Utih ketawa bagai nak pecah perut setiap kali kambing melintas...~




13 comments:

  1. Saya minat kambing.
    Sebab2 saya minat:

    1- ikut sunnah Nabi. Baginda suka makan daging kambing
    2- daging yg paling rendah kolesterol berbanding lembu, kerbau.

    Cuma norma/ budaya Melayu kita suka kaitkan makan kambeng dgn sakit kepala/ naik tekanan darah..padahal tu semua mitos.

    ReplyDelete
  2. saya....saya sgt suka jika masakan kambing itu ada bau kambingnya...
    jika tiada bau, makan cam biasa shj...emmm, tiada bau tiada umppp!!!..

    ReplyDelete
  3. Saya! .
    hehe..suka jugak..sedap daging kambing manis..
    cita2 sy nk bukak ladang kambing 1 hari nanti. Doakan sy.
    Kenapa laki suka kambing?
    err..sy tak pasti la kak. Tapi nanti kalau sy jual kambing jgn lupa beli kambing kat sy. hahaha

    ReplyDelete
  4. saya tak makan kambing...bkn sbb baunya..atau org kata makan kambing naik darah...tp saya tiada alasan...so bila suami tanya..(sbb dia punya taste mcm suami Azie)..saya jawab..saya bkn tolak batu dan kayu ja..:)

    ReplyDelete
  5. hehehe.macam2 cara posing ngan kambing. kambing sedap.fav saya dan suami

    ReplyDelete
  6. Makchaq sekeluarga memang peminat kambing..bagi la kambing kampung ka, biri2 ka, semua suka..
    Tapi beli yg dah siap masak la... nak masak x reti..

    ReplyDelete
  7. sama macam suami saya la..cukup suka daging kambing..kalau ke pasar pun cari jugak daging kambing walaupun cuma sebulan beli sekilo je..heheheh..

    ReplyDelete
  8. my eldest son......sampai kata mak serve kambin hari2 pon okay...hmmmm.

    ReplyDelete
  9. rasa nak berkenalan larr dengan blogger terkenal tuhh.. artis ker dia tu dulu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hak hak hak hak! Nak kena ker nak kenal? Cehhhhh!

      Delete
  10. mr Big pun suker makan kambing gak tapi tak obses sangat lah.. janji ado kambing time BBQ katanya

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails