Tuesday, May 19, 2020

Mother’s Day 2020

Thalatha
19-05-2020

Selamat Hari Ibu. Walau sudah berlepas Ahad lalu.

Semoga terus menjadi para ibu yang cemerlang sejak dulu, kini dan selamanya. Kagum dengan ramai orang yang meraikan Hari Ibu dengan cara masing-masing. Samada kecil atau besar bukan ukuran, tapi ingatan dan kasih sayang yang tidak pernah berkurang.

Bagi saya, setiap tahun Hari Ibu memang istimewa dengan cara kami. Bezanya tahun ini tiada acara dinner di luar seperti tradisinya. Masing-masing berada di rumah.

Seperti biasa juga, anak-anak akan tanya, “Mak nak hadiah apa?”

Ya, saya sudah tidak ada apa yang saya mahukan sebagai kehendak. Hanya keperluan. Lalu berkira-kira apa lagi keperluan. Bukan untuk kegunaan saya sendiri, juga boleh digunakan semula untuk sekeluarga.

Along belikan saya oven. Kerana musim PKP dan menjelang Syawal, oven adalah hadiah paling sesuai tahun ini. Order online. Alia pilih warna dan model. Rasanya dia yang akan banyak guna benda nih. Dia yang nampak berminat dalam hal baking nih.


Ika, kirim melalui runner, hantar hadiah dari tempat kerjanya. Sehelai sport legging yang cantik dan berkualiti. Lepas PKP boleh sambung joging. Beserta sebalang cookies, sekotak coklat (saya tak boleh makan pun) dan sampul duit raya eksklusif keluaran company tempat kerja dia.

Pun begitu, saya juga beli hadiah untuk diri sendiri. Reward diri kunun rajin masak, kan? Hahaha sebenarnya rambang mata tengok non-stick frying pan ni. Harga asal RM129, tapi ada offer RM39. Grab laaa...

Juga order botol air baru Herbalife. Warna gold. Sebagai penambah semangat dalam diri sendiri.


Jute bag. Order online. Pilih warna royal blue, dengan cetak nama yang eksklusif itu. Bolehlah guna untuk isi botol-botol nutrition saya nanti.

Wahh... tetiba macam banyak pulak hadiah Hari Ibu tahun ni. Gara-gara #DudukRumah semua benda nak layan. Banyak masa, kan. Kalu pegi kerja (awal pagi balik malam), mana ada masa nak explore benda ni.

Terimakasih semua. Sayang semua.




 ~...kerana hanya HISYAM sejak awal dan akhir menjadi kekasih dan kepercayaan, SERI BULAN sukar hendak berkongsi kisah walaupun hanya selingkar dengan sesiapa yang lain dek bimbang apa yang nanti disebut nanas bakal dianggap ganas, berkata sesuwar dianggap pula sesuai lalu biar sahaja kamus bahasa itu mereka berdua sahaja yang faham dalam ertikata Serasi Bersama itu lebih bernilai dari air sarsi...~



2 comments:

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails