Sunday, September 29, 2013

‘Pharyngitis’

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Ahad
29-09-2013


Di surat MC, doktor tulis “acute pharyngitis”. (harap betul lah apa yang saya baca, sebab tulisan doktor tu lawa sket dari cacing ngerekot).


     
Pagi petang siang malam. Menu yang sama jer. Cemuih...!

Sedap? Terpaksa la kata sedap. Tekak bengkak sendiri tanggung.




 ~...bukan salah sesiapa bila SERI BULAN tiba-tiba terasa kain batik sarung yang dipakai senteng sebelah, baju kurung Kedah yang dipakai semalam terasa benar kusam warnanya, dan HISYAM pula merungut kemejanya tidak pernah selari butang dan jalurnya lalu Mak Utih menegur jangan pernah merungut apa-apa bila berjalan senjakala melintas tepi hutan kecil sebelah baruh kerana bimbang ada yang akan bergeruh waktu malam kelak...~




17 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Cepat sihat ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demam dah kebah selepas 4,5 hari on off saja suhu badannya. Tapi bab batuk tu yang tak tahan sangat....

      Delete
  2. bawak makan vanila ice cream kak, biar susut bengkaknya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pegi cari icecream vanilla petang tadi...

      Delete
  3. Assalammualaikum Azie, sakit tekak ye? musim kot...akak ni dgn hubby dah mula sakit tekak, lidah dan bibir. Kena minum air masak bnyk nampaknya Azie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak putus dengan air suam saja dah berapa minggu. Tapi virus tu lebih kuat nampaknya...

      Delete
  4. Kalau kak azie kena Acute Tonsilitis, lagi naya! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doktor tu ada juga dia pegang-rasa bahagian bawah telinga, mungkin untuk periksa kot ada tonsil, tapi takda kot.

      Yang pasti tekak memang terasa macam sangat sangat bengkak! Nak telan air pun terasa sangat sakitnya.

      Delete
  5. Alaaw..ciannye..tonsel bengkak ke? Anak sy pun sering bengkak tonsel dulu...tapi lepas buat rawatam sonotron alhamdulillah...kurang da...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan lah tonsil. Cuma batuk yang agak teruk, sampa tekak saya jadi merah dan sedikit bengkak. Memang sakit setiap kali batuk, juga susah nak makan minum.

      Delete
  6. ikut pesan doc..moga kak azie cepat sembuh...

    ReplyDelete
  7. heeeeeeeeeee.. sedap tuuu.. dah lama x makann..

    ReplyDelete
  8. Moga k.azie cepat sembuh hendakNYA..

    ReplyDelete
  9. Moga k.azie cepat sembuh hendakNYA..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails