Wednesday, September 11, 2013

WW: ‘rezeki rimau’

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Wednesday
11-09-2013


Bila sarapan lebih dari biasa yang biasa...




“Rezeki Rimau”!






 ~...sudah lama surat di bawah tempurung hujung ampaian tidak lagi diterima dan dihantar balas, kerana musim hujan sudah menjadi musim tengkujuh yang lebat luruh bagaikan terasa siling rumah hendak runtuh, SERI BULAN hanya mampu mengirim salam di angin lalu sambil berbisik di sebalik kain tutup tingkap setiap kali HISYAM melintasi laman Teratak Nyatuh menuju kedai menjinjing cermai...~




50 comments:

  1. Murah rezeki ni Azie.
    Pagi-pagi dah berlambak makanan, tengahari tak payah beli dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulut kuning tu saya masak untuk jiran yang berkenduri, tapi saya tak leh pegi sebab kena kija. So cilok sikit bawak pi opis.

      Delete
  2. pulut kuning tu azie..ada sambal lagi..lama dah acik tak masak pulut kuning

    ReplyDelete
    Replies
    1. masak la kak..pnggil kami dtg makan
      haha

      Delete
    2. Betul. Sokong sangat! hahahaa masak ler Acik!

      Delete
  3. Wah! boleh makan sampai ke malam. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sempat nak sampai malam pun. Sekejapan jer habis. Kongsi ramai-ramai.

      Delete
  4. Meh kasi sy sikit.xelok mkn terlalu byk..hik

    ReplyDelete
  5. adui.x tahan tgk telur asin dan solok lada tuh
    huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya suka telur asin. Pelengkap Nasi Kerabu. Solok Lada tu sejuk, mungkin baru dikuarkan dari petiais.

      Delete
  6. mana nak cr semangat nak makan sarapan banyak2 gitu.. huhu.. kita selalu pagi la paling takde selera... jauh sgt nak dpt selera rimau.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada orang memang tak jejas langsung selera samada pagi petang siang malam. Tu yang jadi rimau tuh! hahaha

      Delete
  7. Replies
    1. Memang la best. Yang best lagi sebab masak sendiri. Sedap tak sedap, makan jerrr hahaha!

      Delete
  8. woahhhhh...... sedapnye nampak pulut kuning tue......
    ***pagi tadi ada hajat nak beli nasik kerabu buat bekal ke opis, tapi, ramai sangat orang kat gerai tu langsung tak jadi beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa... lain kali pegi la awal sikit. Kat area Seksyen 16 KD tu ada jer gerai Nasi Kerabu orang Kelantan.

      Delete
  9. Alhamdulillah rezeki Allah.. meriah betul makanan tu kak ;)

    ReplyDelete
  10. Tertarik kat pulut kuning tu...mmm

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Tentuu... Mohon murah rezeki sesama kita la.

      Delete
  12. alhamdulillah , rezeki . blh merangkap mkn tengahari tuh ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sempat pun nak sampai tengahari. Maklum yang makan tu pun ala ala ibu rimau!

      Delete
  13. Alhamdulillah.. pakej lengkap sampai tengahari.. ;)

    ReplyDelete
  14. Pagi ni pun makan pulut kuning jugak..hehe

    ReplyDelete
  15. Eleh...makan sebelum dimakamkan, sebelum duduk atas katil spital makanlaaa,,,punca obesiti belakang kira,.
    Psstt susah nanti hby nak okongg..qahqahqahh.

    ReplyDelete
  16. Seri Bulan memang Gatal...asyik dia jer yg terlebih ovef..Hisyam do nooo jer

    ReplyDelete
  17. salam kenal dr SRC..

    datang sini dan follow..sudi singgah sini ya..www.dapurjirankuberasap.blogspot.com.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. Sila... sila. Nanti ada masa, saya akan membalas kunjungan. Terimakasih.

      Delete
  18. Assalamualaikum,
    Tu bukan rezeki rimau lagi...dah jd rezeki gajah hu hu hu

    Dikau menggodaku denganmpulut indah tu hu hu hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai... dah terniat di hati nak buat pulut kuning buat dinda, tapi belum ada masa lagi.

      Delete
  19. Replies
    1. Buat sendiri dan beli sendiri. Alhamdulillah.

      Delete
  20. Memang rezeki rimau pun. Malam tadi harimau baham gajah 3-0.

    ReplyDelete
  21. pulut kuning tu my favourite.......sedapnya.......

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails