Thursday, July 17, 2014

Kembali ke laman leluhur: saya kena baca entri pemangkin semangat itu...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis
17-07-2014


Hampir setiap hari saya dan anak-anak mesti menyebut pasal balik kampung untuk beraya tahun ini. Tahun ini menjadi ulangan kenangan kepada saya dan anak-anak kerana kami akan kembali semula beraya di Rumah Bonda. Selepas 10 tahun. Yeaaa selepas 10 tahun Rumah Bonda terbiar, disewakan, dikosongkan...akhirnya akan kembali berseri.

Tak sabar!

Tak sabar!

Apapun korang kena baca entri pemangkin semangat saya yang INI, untuk mengetahui keseluruhan kronologi cerita.

Juga ENTRI saya yang INI.

Yang pasti, kami dah tak sabar nih!


Dari papan tanda ini, hanya 2 minit untuk tiba di Rumah Bonda.


Masa Dak AMOI dan IKA kecik kecik dulu, bila cuti sekolah jer, depa mesti duk kampung dengan Atok. Masa tu MyBonda masih kuat untuk masak itu ini, dan melayan kehendak cucu-cucu.

Anak-anak saya memang gemuk lah tiap kali duduk kampung!







 ~...laman Teratak Nyatuh pun bagai mengerti ada tapak kaki yang tertinggal, kain tutup tingkap pun bagai faham ada wajah rindu yang sering berselindung, malahan tempurung di hujung ampaian pun tetap setia melindungi surat berlipat empat, lalu apa lagi yang hendak disorok tentang rasa kasih dan sayang yang telah terjalin kejap antara HISYAM dan SERI BULAN...~




7 comments:

  1. untunglar anak2 mak je gemuk bila balik kampung tuuu., kihkih2

    psst. umah kampung tu memey chantek makk.,

    ReplyDelete
  2. Patinya halam itu akan meriah Syawal nanti...

    ReplyDelete
  3. Kalau refurbish rumah tu betul2, tanam rumput cantik2..pacak tiang pelita...boleh masuk dlm TV utk drama Hari Raya :)

    ReplyDelete
  4. Kak....nanti upkan gambar rumah yang dah cantik kembali tu yer...

    ReplyDelete
  5. bestnye balik kampung masa raya, boleh berkumpul ramai2 sambil mengimbas kenangan lama...Cantik rumah lama tu.

    ReplyDelete
  6. bila sebut raya , suasana kg mmg plg ideal . malangnya bonda saya yg kian uzur menghalang kami drp balik kg ... beraya kat kl saja .

    ReplyDelete
  7. Memang seronok rumah kampung ni..laman pun luas..mesti bestt:-)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails