Wednesday, July 7, 2010

Mencari “solace”

Rumit sangatkah hidup kita ni? Ada banyak perkara yang tidak kita duga terjadi tiba-tiba, dan ada perkara yang kita harapkan tidak langsung menjelma depan mata.

Lalu ramai yang kecewa, dikecewakan hampa. Tapi hidup kita ni bukan untuk dipenuhi dengan kecewa dan kehampaan sahaja, kan?

Ada banyak lagi jalan bahagia dan lorong gumbira untuk kita lalui. Samada sanggup atau penuh sabar.

Hari ini, aku cuba menghabiskan satu novel, novel lama yang sudah bertahun-tahun dibeli tapi tetap tidak jemu diulang-ulang, sampai bleh hafal plot. Ntah kenapa aku tidak pernah jemu mengulangnya. Ada sesuatu yang istimewa yang orang lain tak akan faham, kecuali aku sendiri.

Sorang teman lama, sms tadi siang bertanya khabar. Khabar yang ingin diketahui pun aku rasa tidak sebesar hasrat ingin tahu apa yang aku sedang buat dan di mana aku sekarang. Sori Berlori. That, is for me to know, and not for you to find out!

Sudah lama kami berkenal, dah dek lamanya kenal itulah, aku rasa sudah sampai masanya aku "mencari solace" tanpa dia. Ahaks! (Bunyi macam ayat orang berdendam jer, kan?)



~...SERI BULAN sungguh merasa terpaksa bilamana harus berdepan dengan sesuatu yang dipanggil “bizarre”, tanpa HISYAM, segalanya terasa begitu pelik...~




22 comments:

  1. huiii masih ada jarum yang patah le ni

    ReplyDelete
  2. Azie
    seakan2 aje 'masalah' kita?

    ReplyDelete
  3. CEMOMOI > Mujur pun jarum tu patah, kalu idak, terasa macam kena cucuk jer. Tak pun jarum tu pandai mencucuk orang lain plak...


    SOM > adakala kita perlu gak jadi serupa dan seakan-akan. Baru terasa dekat, gitu. hehehehe

    ReplyDelete
  4. Yang penting, bahagiakan hati dan diri sendiri dulu. Boleh gitu, Azie?? Boleh laaaaa...., kan??? :)

    ReplyDelete
  5. mamat Quantum tu kurang macho lah...

    ReplyDelete
  6. amboi nak carik solace la pulak... :)

    solace tu bukan saleh eh...?teheheeee (*_*)

    ReplyDelete
  7. apa tajuk novel tu? cam menarik jer sinopsis pendek dari kak azie tu

    ReplyDelete
  8. salam

    cerita james bond ke tuh
    hehehheh...

    aku mencari diri jerk
    lalallaa

    ReplyDelete
  9. Aslmkm Azie.
    Kak G dah lama betul tak baca novel ... dah tak rasa nikmat apa juga. :)
    Mungkin kerana persekitaran & masyarakat sudah penuh & padat dgn pelbagai cerita.

    ReplyDelete
  10. azie..
    hero james bond yang paling hensem ialah pierce brosnan...(kena mengena ker?..)

    ReplyDelete
  11. Jangan biasa main jarum nanti tercucuk jari sendiri.

    ReplyDelete
  12. betul... macam ada rasa yang tidak sudah je azie

    ReplyDelete
  13. Ada kalanya kita hendak bersendirian untuk mencari ketenangan. Zaman membaca novel bagi saya dah berlalu. Membaca novel mencari 'solace'

    ReplyDelete
  14. Salam..

    Nida pun banyak novel yg dah beli bertahun2 tapi belum khatam2 lagi..:)

    ReplyDelete
  15. Mesti novel tu sangat besh sehingga dibaca berulang2 pun tak jemu. Vic jarang baca novel yang sama 2x tapi masih boleh ingat Novel Kau Yang Satu (Alaf 21), vic baca 3x. hehehehehhe

    ReplyDelete
  16. Aslmkm Azie.
    Bz ke tak berape sihat?
    Semoga Azie & family diberkati, amin.

    ReplyDelete
  17. Salam... rasanya lama sangat tak baca novel...akhbar pun sesekali...makin rabun sebab mengadap pc je

    ReplyDelete
  18. hmmm lamanya laaaa tuan tanah ni dok bertapa...

    ReplyDelete
  19. Azie Azah..
    maybe terlalu menghayati novel tersebut kot...
    tentu ada kaitan dgn sejarah hidup yg telah berlalu kan...
    teman simpati tapi bukan nak menyebok..
    nam,un mendoakan segalanya kembali ceria..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails