Thursday, June 20, 2013

Dah dua puluh haribulan...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis
20-06-2013


Hari ni dah kebah sikit, masuk kija la macam biasa.

Hmmm.... dah 20 haribulan. Ada apa hari ni Azie? Takda apa pun. Mengira hari jer lah.

Saya sedang berusaha menghabiskan baca novel yang saya beli banyak masa Pesta Buku hari tu. Ohh sangat berbeza. Kalu dulu boleh selesai satu novel tebal dalam masa 2 hari, tapi sekarang 2 bulan pun tak boleh nak habiskan novel yang hanya 500± pages.

Masa oh masa. Kerja oh kerja...



Bekal saya. Bukan hari ini punya. Sup Bebola Daging + Ketola@Petola (yang dari kebun kawan sekerja).




 ~...semakin lama berada di Kampung Separuh Desa semakin yakin pula SERI BULAN akan ketetapan hati si HISYAM untuk mengotakan beberapa janjinya sebelum ini terutama untuk pergi jauh dari laman kenangan, jauh dari pandangan insan yang menjadikan mereka pasangan kesayangan juga mengotakan katanya terhadap SERI BULAN bahawa suatu hari nanti kehidupan bersama itu akan direalisasikan menjadi bukti isi hati...~




16 comments:

  1. akak x sihat ke...? sy ni da ketinggln lrt kut sbb lma x bw ni.....

    sedap plk nmpk sup tu...menu sihat....!

    ReplyDelete
  2. betullah kak.. sekarang takde masa nak baca novel.. ntah bila nak habis baca pun tak tau..

    psstt: dapat makan sup ayam sedapnya.. ;)

    ReplyDelete
  3. sedapnya sup itu..kene tahan dulu inu sbb puasa hehe.semoga cepat sembuh yer kak

    ReplyDelete
  4. Semoga cepat sembuh. Aina membilang hari jugak...membilang hari2 yg tak berapa sangat banyak kerja.

    ReplyDelete
  5. kejap je masa kan kak
    cepat2 sembuh kak ..

    hari nie 11 syaaban , dah 20 hb .. lagi 19 hari nak ramadhan ..
    begitu pantas masa berlalu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa berlalu macam biasa aje kak. Cuma kita yang rasa macam tu oleh kerana tuntutan dunia yang tak pernah habis. Kerana selagi dunia ini ada, selagi itu kita kena penuhi tuntutannya.

      Delete
  6. Dulu waktu awal alam pekerjaan saya, dalam satu minggu (kes membaca sambil tunggu bas-bas) boleh khatam purata 3 buku. Tapi sekarang peluang nak baca cuma masa nak tidur. Buka buku, mata pula nak katup dah. Buku yang dibeli makin memenuhi almari, tapi yang dibaca tak bergerak pun mukasurat tu. Oh saya rindu waktu dulu. Hmm.

    Akak tak sihat ye? Sama la kak. Saya batuk, uhuk uhuk uhuk! Saya selsema. Shrrottt..

    Hik hik hik.

    ReplyDelete
  7. Saya ada tanam petola (saya tak panggil petola, saya panggil gambas. Bila orang kata petola, saya akan confius menatang itu dengan peria) Tapi saya tak ingat pasu yang mana saya tanam. Bila bercambah semua pasu pun bercambah. Nak tau mana satu pokok gambas nya kena la tunggu besar, baru boleh alih kan.

    Ini adalah kes malas nak menanda benih apa disemai. Jangan ikut macam saya ye, kes malas dan kes nanti-nanti. Tak elok untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  8. sejak duk bandar neh da jarang dengar org masak guna sayur2 yg ditanam sendiri (tak kesah la dari kebun org pon).. mmg best kan kalo umah ada tanah sket.. boleh bercucuk tanam..

    hihi.. kat umah kedah kitorg ada buah munggai (mmg arwah mama tanam dan pokok tuh sentiasa mengeluarkan hasil yg meriah setiap tahun.. sampai abah boleh g jual kat market sebab buah tua tak termakan)kitorg akan masak lemak udang munggai.. sedapnyaaa..
    cili adalah pokok wajib tanam.. selain pisang, bendi, terung.. daun kari, pandan, pokok ulam cekur, limau purut, serai.. ouh bunyi macam tanah besar.. tapi sebenarnya setiap jenis tuh ada satu pokok je pon.. kehkehkeh~

    tetiba terasa nak cari umah atas tanah.. nak cucuk tanam.. hehehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasannya mereka tak cukup masa nak bercucuk tanam. Tapi kalau tak cukup tanah pun masih boleh tanam. Tanam dalam bekas. Rumah saya banyak sangat tanah, tapi bila saya tanam atas tanah, hasilnya tak memuaskan. Sebab saya bukan green-fingers kot? Hahaha. Last² nya saya tanam biar dalam bekas aje. Elok pun dia.

      Saya berguru dengan www.tanamsendiri.com. Cuba la.

      Delete
  9. Nmpk betul bz nya tu....slow2 eh kak.

    ReplyDelete
  10. sedapppp sup tuh, kegemaran anak anak saya

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum,
    Dahhhhhhh 20 hb.
    penat dok mengejar, tak jugak terkejar hu hu hu hu hu

    ReplyDelete
  12. Sedapnya sup..kalau kat restoran thai sup depa rasa masam2 sikit kan..saya suka sup macam tu dari sup yang biasa yang orang melyu buat nih..tengok sup depa ada batang saderi tu..nak kata ala2 tomyam pun ada..kan?/

    ReplyDelete
  13. selamat kembali berkeja kak.. sakit2 pun sempat masak sesedap mata itu.. hehe.. nak cikit.. :)

    ReplyDelete
  14. sup yg sihat . masukkan sikit nasi dah boleh kenyang ... alhamdulillah dah sembuh ...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails