Monday, June 18, 2012

Musim mendung?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Senin
18-06-2012


Musim mendung macam dah melanda.

Bercampur dengan musim malas, lalu blog ni akan menjadi semakin muram lagi seram. Hahahaha!

Sebab aku semakin tiada perkongsian nak tulis... or aku semakin melihat sesuatu itu tak sesuai lagi dikongsi? Adehhh...!

Yang sebenornya malas. Hobi dan masa dah banyak ke benda lain.

***

Tayang pic lama yang lupa nak citer dulu:

Ikan kerapu kukus yang aku buat untuk MyBONDA masa Hari Ibu hari tu.

 
Sebelum. Periuk kukus dia kecik comel sangat, so ikan terpaksa dipotong dua. Bahan pun sangat minima.

Selepas:

 

MyBONDA puji sedap. Samada dia memang lama tak makan menu ni, atau dia nak ambik hati aku, or memang aku masak sedap. Tak pasti, cuma aku rasa berbesar hati dan terpuji gak ler!





~...jika pun terasa hati dengan sindiran begitu ramai warga Kampung Separuh Desa, kalau pun sudah tidak kental hati lagi dek perli si Jalal Samseng, HISYAM sangat berharap musim mendung di wajah kelat SERI BULAN yang masam bak kedondong itu akan segera pulih jikapun tidak boleh putih, kerana hujan yang turun nanti bukan boleh dibuat main melompat bersama...~



 

6 comments:

  1. saya nak tiru resepi tu ye kak. mekasihhhh~

    ReplyDelete
  2. Itu penghargaan seorang mak untuk susah payah anaknya la kak.

    ReplyDelete
  3. skg ni mendung pasal jerebu sis hehehe

    niway..tetibe teringat cicah dgn air asam or sambal belacan best ni sis..nyammm nyammm

    ReplyDelete
  4. nampak sedap tu kak, terliur saya tgk

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails