Thursday, May 8, 2014

Deretan cerita yang tidak terkata tidak tertinta ~ jumpa novelis...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
06-04-2014


Aduhai, seminggu lebih saya tidak update, sedangkan sebenarnya ada banyak yang hendak ditulis, hendak dihurai, hendak di'review' juga hendak dibebel.

Rutin saya sudah tidak perlu disebut lagi. Sebaik sahaja balik dari bercuti hari tu, jadual kerja saya tiada lapangan langsung. Hari minggu berada sehari suntuk di PWTC kemudian kerja mcam biasa di hari biasa, disambung pula sehari lagi (hingga kedai tutup) di booth buku pada Hari Pekerja.




Seperti biasa, seperti tahun-tahun dulu Pesta Buku sentiasa padat, sendat tetapi meriah di mata saya. Meskipun skop tugasan saya berbeza sekali tahun ini, tetapi saya tetap menerima dengan hati terbuka kerana selagi saya dikelilingi buku, saya dah rasa ok dah, dan dah rasa bahagia sangat dah.

Anak sapa la ni, yang terjebak fenomena Amazing of Spiderman nih!





Cashier buat pertama kali dalam seumur hidup saya. Tidak pernah mendidik diri untuk say NO, saya tetap enjoy. Ohhh seronoknya tu sebab dok terima RM tidak putus. Padahal bukan duit sendiri pun. (Tapi akhirnya saya dapat tahu, target company tahun ini sangat cemerlang!)


Salah satu sudut booth kami yang besar lagi menonjol. Haruslah saya nak posing juga sebab saya adalah satu-satunya DTP yang terlibat sepenuhnya untuk tajuk i-Dinosaur dan i-Solar Sistem tu. 2 buku ini sangat menarik perhatian kanak-kanak dan antara yang laris.

Walaupun sangat sibuk dan mempunyai masa rehat yang terhad dan terkejar-kejar, tapi sempat juga saya menjengah ke bilik Karangkraf. (Sebenarnya sehari sebelum itu, selepas kerja saya berkejar ke PWTC untuk mencari buku-buku kehendak saya dan juga kiriman dari kawan. Saya dah tahu, jika dalam bertugas memang tak sempat nak mencari dan memilih buku, lalu saya kena buat pada hari tidak bertugas)

Dan saya bernasib baik sebab saya dapat berjumpa dengan seorang novelis yang pernah saya beli bukunya, pernah saya review novel karya beliau tahun lalu.


Walaupun dalam jadual, beliau dijangka hadir hari lain, tapi saya bernasib baik pada Hari Pekerja dapat saya bertemu beliau tanpa saya duga.


Novel pertama beliau Purnama Merindu tu saya pernah review tahun lepas di Di sebalik Purnama Merindu: Syabas Nora Isma...!.


Wahhh sain autograf guna pena kaler PURPLE youuuu! I like!


Saya dapat souvenir yang tidak diduga. Terimakasih Puan Nora Isma Fuad. Semoga terus maju jaya dan sukses sepanjang kerjaya menulis. Saya sentiasa suka nak menyokong insan-insan novelis kerana sukar sekali hidup saya ni jika tidak dapat membaca.

************

Selesai saya bertugas di Hari Pekerja, saya terlibat pula dalam urusan memindahkan barang-barang MyBonda yang akan kembali menetap di kampung halaman dan permastautinnya di KL ini akhirnya berakhir.

Nanti saya menulis lagi tentang kisah saya balik kampung dan kembali ke Rumah Biru itu setelah hampir 10 tahun meninggalkannya.

Masih letih, sebenarnya....

Maafkan saya.




 ~...ketika musim bulan mengambang berselang seli dengan musim hujan lebat kadangkala gerimis, rasa rindu itu tidak penah menjadi beban perasaan malahan setiap kali HISYAM melintas laman Teratak Nyatuh, SERI BULAN sudah tidak kisah untuk mengintai di balik kain tutup tingkap lagi, kerana Mak Utih lebih rajin untuk mengeloi melambai sehingga si teruna itu tidak upaya mengelak dan menolak...~




10 comments:

  1. Assalamualaikum

    Suka baca catatan di sini. Susunkata ayat ada gaya novelis.

    ReplyDelete
  2. Kalau dah jodoh kak azie. Bertemu juga walau tak berjadual..

    ReplyDelete
  3. Snggh ke sini akk..slm knal ya akk :)

    ReplyDelete
  4. hmmm, memang penat sungguh gayanya tu

    ReplyDelete
  5. tak sempat nak pi pun pesta buku, ishkk rugi sangat rasanya..

    ReplyDelete
  6. nampak tulisan kaler pepel gitu.... mest double happiness kan kak....

    ReplyDelete
  7. kak.. sy teringin nak gi ke expo tuh tp hubby sy tak minat nak berhimpit ngan org ramai.. huhu

    mungkin dpt jumpa eks.. kalu sy gi sana..?? hahaha

    ReplyDelete
  8. Saya pun rasa macam dah lama tak masuk blog kawan-kawan. Kekangan masa dan kerja.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails