Saturday, June 28, 2014

“MyToklaki meninggal?”

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
JumAAt
27-06-2014

Diceritakan semula oleh MyToklaki kepada saya:

Seorang rakan setaman kami (M), datang jumpa dia tadi petang dengan alasan lama tak jumpa. Merata dia mencari tak jumpa. Katanya, “Ada orang bagitau, kau dah seminggu meninggal.”

Wahhh terperanjat la jugak saya.

Pertama, kerana rakan kami M ni adalah bekas mata-air saya masa saya mula-mula tinggal menyewa di taman sekarang. Lama juga kami couple masa tu. Pendekata memang ramai lah yang tahu pasal saya dengan si M ni termasuk lah MyToklaki.

Tapi kerana tak berjodoh (walaupun kami sangat serius masa tu), dia kahwin dulu dari saya (kes ditunangkan oleh keluarga) dan saya kahwin dengan MyToklaki setahun selepas itu. And we live happily ever after... Ahaks!

Kerana setaman sejak dulu, hubungan kejiranan dan persahabatan tu terus berlangsung antara depa berdua. Boleh duduk lepak sama-sama lagi. Saya kagum sebab tiada langsung rasa bermusuh antara depa jauh sekali merasa dendam. Mungkin kerana saya yang terlebih dahulu tidak berdendam masa kami terpaksa break dulu. Okeh, lupakan. Kisah lama.

MyToklaki said, “Orang kata, kalu kita dikatakan meninggal maknanya panjang umur.” Hmmm... ntah la. Betul kah? Aamiin...

Sebenarnya, M hanya mimpi jer.

Tapi kemudian saya terfikir, kenapa yang bermimpi sebegitu tu, dia? Kenapa bukan orang lain? Alahai..

Tayang-tayang:



Mee Rebus Special dan Rojak Special. Tapi yang special tu ialah tambah daging. Alamak... kureng la. Tak boleh lawan Mee Rebus Special di Restoren Utara “kerusi kuning” di Kampung Baru tuh. Lunch sakan-sakan sebelum nak posa, kununnya.

Mujurlah ABC setinggi mencecah awan tu dapat menyejuk jiwa. Alhamdulillah. Rezeki yang disyukuri.





 ~...mungkin tiada siapa akan pernah percaya antara SERI BULAN dan HISYAM sendiri terukir rasa persahabatan yang utuh samada di mata atau di jiwa, malahan Mak Utih dan Pak Utih sendiri tidak dapat menyelami hati dan perasaan teruna dara kesayangan mereka tetapi apabila dicadang untuk berpasang tidak pula HISYAM gumbira tidak juga SERI BULAN merasa hati terbuka...~




11 comments:

  1. pagi esok nak ke jalan TAR cari apa2 yang patut pastu boleh guna idea akak.... balun cukup2 sebelum hari lusa menjelma.... hahahaha

    ReplyDelete
  2. In shaa Allah, semuga panjang umur.

    ReplyDelete
  3. Kak azie...salam Ramadhan

    In shaa Allah..panjang umurnya

    ReplyDelete
  4. heheh. betul. nape dia yang kene mimpi?

    ReplyDelete
  5. boleh ngam tu depa..cayalah AA ; tp realitinya ..memang depa berdua selalu ngam ke?... eh sibuk ke kisah lama orghang pulak..haha..... sedap mee rebuih tu kak..ekstra daging tu lps makan tak 'tangkap' kepala ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya makan sekeping dua jer daging tu. Kurang gemar.

      Btw, memang depa ngam sejak zaman bujang lagi. Sama-sama tinggal setaman sampai masing2 dah kahwin.

      Delete
  6. Ini bermakna jodoh di tangan tuhan yea..walau apa pun tali persahabatan tetap ada..

    ReplyDelete
  7. satu nk tanya..best kan masa boyfriend satu kampung?..pi sana jmpa dia, mai sini nmpak dia..tapi tu la kan..jodoh Tuhan tentukan.tapi masa remaja la yg paling best dlm dunia..kan kan Azie?

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails