Sunday, July 1, 2012

1 Julai adalah hari ini...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Ahad
01-07-2012




Hari minggu. Hari lepak. Hari lepak. Hari rehat. Hari... apa lagi? Hmmmm...


 CHAK susun dengan sengaja. Pic ni dah lama, tahun lepas lagi.
Aku snap dan sengaja simpan untuk dipublish hari ini. Dan dia jadi reminder semalam lagi.


Hehehehe terimakasih to blogger AYU Citarasa, yang tersalah wish hari tu.

Ya, memang tiada pengumuman pun di FB, sebab aku tak isi tarikh dengan betul. Apapun, orang pertama wish malam tadi adalah MyTOKLAKI sendiri. 


****


Semalam seharian aku berada di Jinjang. MyBONDA sakit-sakit perut sejak beberapa hari, dan aku tak boleh cuti sepanjang hari bekerja. Jadi hanya hujung minggu baru sempat pegi menjenguk. Kali akhir aku jumpa dia, masa Hari Ibu hari tu. 

Yesterday, aku sampai jer MyAdik Bongsu dah siap nak pegi keja. So aku tunggu MyBONDA sampai ke lewat petang. Dengar dia cerita macam-macam walaupun banyak yang berulang-ulang. Aku tak berapa simpan sangat apa yang diceritakan, sebab banyak tu kisah lama-lama. 

Lately, dia memang suka bercerita kisah lama-lama. Dan berulang-ulang. 

Okeh, aku nak pegi pasar dulu. Semalam masa tengok Masterchef Selebriti Malaysia, aku teragak nak masak Kari Ikan. Then nak tambah Goreng Ikan Masin or Telur Masin. Goreng Papadom.




~...setiap kali tiba hari mengenang jasa dan mengenang bala, SERI BULAN sangat tidak ingin berada di laman, tidak ingin terlihat di dapur kerana HISYAM bagai sengaja buat muka bodoh-bodoh kerana terlewat mengucap sesuatu yang manis....~


 

17 comments:

  1. selamat hari lahir akak.... semoga sentiasa sihat & ceria dan di murahkan rezeki

    ReplyDelete
  2. Selamat hari lahir Azie....muga hidup lebih tabah dan ceria

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,
    Selamat menyambut ulangtahun kelahiran. moga dipanjangkan umur untuk mengutip lebih banyak bunga-bunga cinta dibawa ke syurga, dimurahkan rezeki untuk dikongsikan dengan orang-orang disayangi, dianugerahkan kesihatan yang baik untuk berbakti kepada dunia, ditambahkan kegembiraan dari segala liku-liku duka yang pernah dijalani, ditingkatkan keimanan untuk syukuri segala anugerah yang dikurniakan, diberikan anak-anak solehah n soleh mendoakan kebahagiaan hingga syurga, dan diberkati seluruh kehidupan. Selamat hari jadi, kakakku...

    ReplyDelete
  4. Azieazah
    Selamat menyambut hari lahir! Semoga semua hajat dimakbulkan Allah. Semoga BONDA telah pulih dan sihat sejahtera.

    ReplyDelete
  5. teringin tukar header, tapi malas! haha

    ReplyDelete
  6. rupanya kita berkongsi tarikh yang sama.
    Selamat hari lahir semoga dirahmati ALLAH selalu hendaknya. Amin

    ReplyDelete
  7. HAPPY BIRTHDAY KAK AZIE...Saya doakan sentiasa sihat, bahagia dan diberkatiNYA.

    ReplyDelete
  8. Selamat hari lahir azie... :-D

    ReplyDelete
  9. selamat hari lahir...semoga sntiasa dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yg baik...

    ReplyDelete
  10. Hepi Besday Kak Azie. Yang ke berapa agak2nya? :)

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum..
    hari ini saya 'silen rider' memberanikan diri untuk mencoret di blog kak azie :) salam pkenalan..
    'selamat hari lahir buat kak azie..moga kak azie sentiasa dilimpahi rahmatNya'

    ReplyDelete
  12. AA
    Happy birthday to you ...
    Sweet berapakah skrng??

    ReplyDelete
  13. aisey.. terlewat laa nak wish... apa pun slamat hari jadi.. semoga kak azie semakin tabah menempuh hari2 mendatang.. n semoga success selalu... aminn

    ReplyDelete
  14. Kak!! selamat hari lahir!!
    maaf terlambat sampai ni...
    semoga akak sentiasan dimurahkan rezeki..diberkati Allah.. =)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails