Tuesday, July 31, 2012

Ramadhan Day 11: rekod masih bertahan...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
31-07-2012


Sebenarnya, terasa Ramadhan tahun ini tak banyak cerita menarik untuk dikongsi. Mungkin sebab tahun-tahun sebelum ini, dah banyak menulis tentang puasa kami. Lalu, kerana sekarang adalah tidak banyak beza maka tak seronok la nak tulis benda yang sama.

Lauk-pauk? Tak banyak beza dengan hari biasa, sementelah memang kami jenis masak di rumah.

Pasar Ramadhan, so far masih bertahan “rekod tidak pergi”.

Tayang-tayang:

Sambal Tumis Ikan Bilis Tempe. Pembuka selera terutama sahur.




~...hujan pagi membasahkan tempurung di hujung ampaian lalu HISYAM yang runsing berpusing macam gasing kerana surat bawah tempurung belum dikutip si buah hati...~



 

15 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Petang nanti nak bawk mangkuk ----> sambal ikan bilis masih ada lagi kan?

    ReplyDelete
  2. Salam ramadhan!

    Suka juga sambal ikan bilis tu. Kalau kering sket, pastu mkn ngan nasik panas....perghhh kecur!

    ReplyDelete
  3. Gigi kakcik dah tak kuat nak mengunyah iksn bilis. :(

    ReplyDelete
  4. pergghh!!...
    sedapnya...dah lama tak makan..

    http://bahrain-info.blogspot.com/p/pertandingan-mencipta-logo.html

    ReplyDelete
  5. salam akak...

    wow bestnye..ada lg x?hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam Akak..

    Sedapnya bilis itu...terliur rasa

    ReplyDelete
  7. saya paling suka makan sambal. Watever type of sambal ~ I like!!

    ReplyDelete
  8. ANYSS:
    Ikan bilis sentiasa ada stok, cuma part Sambal Tempenya yg tak bleh janji. hahahaha!



    SUE:
    Sebenarnya memang harus kering baru tambah enak pedas dan tahan lama.

    ReplyDelete
  9. KAKCIK SEROJA:
    Kalu gitu Kakcik kunyah tempe je lah. Atau pun kunyah sambal. hehehehe



    SILENT NOTE:
    Salam kenal, sila masuk. Terimakasih ya....

    ReplyDelete
  10. CIK CERIA:
    Memang ada lagi, dalam perut Kak Azie. hehehehe

    ZUREEN:
    Memang sedap, sebab buat sendiri. :)

    ELLA:
    Sama la kami. Tiap hari nak ada sambal atau paling tidak pun yg pedas-pedas.

    ReplyDelete
  11. sambal bilis used to be my favorite...sekarang tak boleh dah..:-( boleh tengok je la...huhu

    ReplyDelete
  12. memang kurang ke bazar ramadhan kecuali bila balik melaka sahaja baru suka ke bazar ramadhan...
    baru ni beli kuih untuk berbuka, tak siapa pun yang makan...
    memang anak2 jenis berbuka terus makan nasi...

    ReplyDelete
  13. SITI MURNI:
    Laaa siannya. Awat dah tak bleh makan Sambal Bilis? Rugi wooo..



    ERICHAN:
    Lidah kita Melayu sejak kecik dah dilatih makan sambal, kan?

    ReplyDelete
  14. AKAK:
    Sama la kami pun. Berbuka memang dgn nasi. Sekali sekala jer tukar menu bukan nasi. Kalu nak beli, memang tak berbaloi pun, kak...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails