Monday, April 29, 2013

Bila pengacara TV9 pegang peha lelaki...?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Senin
29-04-2013


Lately hampir semua stesen tv ada program khas berkaitan PRU13. Chat la... sembang la... analisis la. Tak kisah la apa pun.

And nak jadi cerita, suatu hari (Ahad semalam), saya TERtengok TV9 ada sembang pasal PRU13, di mana seorang calun diundang ke studio. Saya tak ingat nama dia. Bukan itu pun fokus saya, sementelah saya memang tak minat politik. Yang menarik perhatian ialah calun tu datang studio dengan imej macam ‘chef’, siap apron dan topi. Wahhh... lain dari yang lain.

Dalam pada tu, sibuk la 2 orang pengacara TV9 si lelaki dan sorang pompuan interbiu macam-macam perkara. Saya tak faham menda pun.

Tetiba ketika si pengacara lelaki bercakap, si pompuan macam mencelah sesuatu terus memegang peha pengacara lelaki tu. Beberapa saat juga, sebelum dilepaskan. Nampak macam spontan. Spontan?

Saya dok tengok, depa dok kat kerusi (sofa) tu macam rapat sangat, sekali macam terpandang pala lutut depa berlanggar. Pengacara pompuan tu bertudung, kok tak pun, takkan dok rapat camtu? Sempit sangatkah studio tu sampai takleh letak sofa yang besar sikit?

Okeh... jangan prasangka.

Di belakang tabir, mungkin depa dah biasa mesra sebagai rakan seperjuangan.

Or... mungkinkah depa ni suami isteri?

*Pengacara pompuan tu, kalu tak silap pembaca berita TV9 juga. Dulu comey slim, skang macam dah berisi pulak. Nama saya dengar, tapi takut silap sebut.







 ~...SERI BULAN memang tengah menunggu sesuatu janji ditepati ibarat menanti buah masak ranum jatuh sendiri lalu HISYAM sedia menadah tangan dan kaki temi teman seia sekata lagi sejiwa...~




18 comments:

  1. Hmmmm... dah tak reti nak komen...

    sekarang ni dah banyak sangat TER... keterlajuran tanpa sengaja - kalau dah TERlanjur memanglah tak sengaja, kan? hehehe

    ReplyDelete
  2. kalau tanya pun jawapannya mungkin tindakan luar kawalan..terrrr

    ReplyDelete
  3. Saya tertinggal ayat “kurang manis”. hehehehe

    ReplyDelete
  4. Mungkin dah terbiasa sebagai kawan tapi terlepas pulak bila on air.

    ReplyDelete
  5. hhhmmmm.. tak mampu berkata2 apa.. kiki

    ReplyDelete
  6. salam kak azie..

    biala dah terbiasa 'ter' yang salah pun jadi boleh aje..

    ReplyDelete
  7. Akibat dh biasa sangat tu yg terlepas.

    ReplyDelete
  8. Madam Azie.. keje tv stesen macam gitu la caranya. Kita je yang nak kena jaga. Jaga pun kadang-kadang kita tak buat, orang pulak TERbuat kat kita. Masa muda dulu kalau nak kena pelempang jepun try la pegang mana-mana dorang nak... hahaha... sebab tu saya tak pernah encourage anak-anak buah masuk keje tv.. wallahualam

    ReplyDelete
  9. dah berzaman tak masuk tv9...selamaaaaatt....heheh

    ReplyDelete
  10. sape ye?? spontan tu yang terpegang..hehe

    ReplyDelete
  11. pengacara pun nak glamour kak azie...tak kisah la dgn apa cara sekalipun..:)

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum ... tak pelik lah personaliti tv ker artis ke , ada antaranya sopan kat dlm tv jer , belakang tabir dot dot dot lah . heheheee ...

    ReplyDelete
  13. alah....awat chek terlepas aksi itu semalam. walhal sehari suntuk depan tv, merata channel tukaq. sepatutnya bila ber-imej bersih gitu...karakter dan segala tingkah laku kena jaga. mungkin terrrr agak nya...

    ReplyDelete
  14. Rasa menyesal pulak tak jadi calon. Kalau tak, nak juga rasanya diinterview oleh TV9 ni .... hehehe

    ReplyDelete
  15. Orang dalam media, memang macam tu lah kak. Mesra terlampau. Kitalah yang nak kena bataskan dan tegas kalau ikhlas nak menjaga.

    ReplyDelete
  16. Haha... Tu lah kan Kak... Kadang2 mmg tak b'niat nafsu ke apa, macam nak mesra je, tapi budaya pegang2 lain jantina ni tak patut diamalkan... Spontan2 pun tetap perlu dikawal & be sensitive...

    Saya sendiri ada kawan2 perempuan yg macam spontaneously pegang2/pukul2 manja, kaget jugak tapi tak tau macam mana nak tegur...

    ReplyDelete
  17. mlllaaaa mudaremaje sekali jerr sorg..penuhi hidup dgn cuitcegapit..ok tu..cuit cuituAllla

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails