Wednesday, March 26, 2014

Bila mood mula kembali...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
26-03-2014


Sebenarnya mood memasak saya pula yang sekejap bagus, sekejap menjunam jatuh. Wuaaaa...!

WW:


Bekal saya: Gulai Lemak Cili Padi Babat campur Nangka Muda.

Ada yang tak tahu apa itu ‘babat’? *babat = perut lembu, warna putih, direbus empuk dulu sebelum dimasak or dibuat kerabu perut.


Sarapan: Cucur Jagung.

Rajin la sangat, kunun!





 ~...Mak Utih bergesa pulang, Pak Utih bergegas datang dengan alasan yang masing-masing hampir sama; menjengah SERI BULAN yang ditinggal seharian bersendirian sedangkan mereka tahu gadis yang ditinggal bukan sembarangan malah pernah berpergian ke banyak daerah tanpa berteman malah teguh dan aman tetapi beranggapan Kampung Separuh Desa yang sunyi damai tetap menyimpan rahsia duka lagi celaka dan HISYAM pun kadang-kadang berani tidak bertempat makan pun kadang-kadang tak sempat...~




15 comments:

  1. Saya pun nak bawak bekal ke ofis tapi tiap-tiap kali nak prepare - MALAS!

    ReplyDelete
  2. Sedapnya masak lemak babat dgn nangka tu Azie...
    Rajin betul ye bawa bekal... jimat sikit belanja kan...

    ReplyDelete
  3. masih teringat kat mh370.
    x reti nak proses perut lembu.
    reti makan siap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg tak yah nak proses kat pasar yg putih ada jual siap proses dan siap rebus.

      Delete
  4. Aina masak2 kat rumah balik2 sambal sotong, udang ikan tak pon sup ayam atau daging. Kari ikan pelaling. Menu lain anak2 tak layan.

    ReplyDelete
  5. kadang2 rajin..kekadang takde mmod nak masak bekal utk suami hehe

    ReplyDelete
  6. malas pun sedap tuh babat masak cili padi ...

    ReplyDelete
  7. Bab babat, saya memang sukaaaa sangat. Bab nagka, angin kak... Serik saya.... Oh, tapi bila digulaikan, angin pun saya rempuh...hehehehehe

    ReplyDelete
  8. perut lembu tu saya suka kalau dia kenyal2 sikit.. dapnya.. ;)

    ReplyDelete
  9. Ceria2 belaka..kuning! Dan berselera saya nengoknya.

    ReplyDelete
  10. saya suka masak lemak nangka, tapi kalau ada letak babat
    saya surrender...hehe
    cucur jagung? tak penah makan =)

    ReplyDelete
  11. babat campur dengan nangka memang sedap...tapi tak semua orang boleh makan....

    ReplyDelete
  12. Saya tak pandai makan babat. Tak pernah makan pun. Tapi kalau bazar ramadhan memang ada yang jual babat tu. Laku seh.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails