Thursday, June 7, 2012

Ujibakat Kilauan Emas 2: Memang emas semuanya berkilau....

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis malam JemAAt
07-06-2012

Ada yang tanya pasal Cucur Jagung TANGLING?

Ohhh... sebenarnya, cucur Jagung tu dijual di kedai makan TANGLING (dekat Bukit Aman/Masjid Negara) sinun.

AA pernah citer, TANGLING tu port kengkawan AA bila kami ada gathering makan-makan sejak bertahun lama. Cucur Jagung hanya ada di kedai PAK DIN Ikan Bakar, dan biasanya kuar selepas jam 2 petang. Kamilah yang biasanya borong banyak. Bungkus bebanyak makan situ (selepas geng lelaki kuar masjid) sambung mengopi @ mengeteh. Atau tapau bawak balik.

Dan bila takda gathering pun, aku selalu juga tapau. Or kengkawan yang mana nak bungkus selalunya akan soh aku ler yang call Pak Din, buat order dan pastu masing-masing pegi collect sendiri.

***

Aku nak citer sket pasal kisah hari Sabtu lepas. Ada kenduri di Shah Alam. Kebetulan, aku terima mesej dari sorang kawan lama yang bagitau dia masuk ujibakat Kilauan Emas 2 yang diadakan di Plaza Alam Sentral (PAS, kata AMOI).

So lepas kenduri, AMOI amik aku dan CHAK. Kami pegi juga sekejap ke PAS, sekadar nak tengok sendiri dengan mata, dan nak bagi sokongan moral kepada kawan aku yang masuk ujibakat tu.

 

 

Antara effort yang diberikan. Kesungguhan untuk mempamerkan bakat.

Orang punyalah ramai, sebab ujibakat zon KL ni merupakan zon yang terakhir. Ramai peserta dari Kuantan, Johor, Penang pun turun sama. Ujibakat diadakan 2 hari berturut, dan borang yang konon hanya 300 ditambah menjadi 1,200.


 
Budak ni mujur leka main game. Sebab dia tak layan Kilauan Emas nih.

 


Kak IZAN nyanyi lagu Madah Berhelah. Kebanyakan peserta hanya lepas nyanyi 1 baris or 1 rangkap saja (means, kalu tak ok memang juri stopkan muzik minus one dia), tapi Kak Izan nyanyi sampai habis. Penonton pun bersorak, sebab dia memang bekas penyanyi pun masa zaman muda dia.

 
Kami jarang berjumpa, tapi bila ada kesempatan begini, rasa seronok sangat.

Kerana aku tak berapa faham pasal ujibakat ni, aku tak reti nak komen tentang penjurian dan segala kehendak pertandingan. Sekadar layan untuk hiburkan hati, layannnnnnnnnn....!



~...HISYAM sendiri memang sedar suaranya tak banyak beza dari katak yang melengung tunggu hujan itu, tetapi SERI BULAN tetap terhibur bila sekali-sekala dia ber la lalala... atau ber hmm.. hmm ketikanya ada kata bual yang langsung tidak muncul di tengah sila...~

4 comments:

  1. 'Lepas' tak Izan tu? Kakcik sesekali tengok juga di tv. :)

    ReplyDelete
  2. Semoga Kak Izan berjaya ke peringkat seterusnya!

    hahaha, lawak juga tgk aksi sesetengah peserta

    ReplyDelete
  3. seronok jugak tgk gelagat org hehhehe ;p

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails