Thursday, March 3, 2011

Cuba Mengejar Masa, Bukan Untuk Jadi Juara...

Salam...
10.11 malam


Sedang berusaha mengejar segala yang tertinggal, ketinggalan dan ditinggalkan. Asal tiada yang meninggal.

Apa kebendanya?

AA sedang berusaha mengejar begitu banyak entri(s) dari blog-blog yang tersenarai di sebelah yang bergerak laju... Malah ada lagi beberapa lagi blogger baru yang belum sempat dimasukkan ke dalam senarai.

Sebagai menghargai sekian ramai yang sudi masuk sini meninggalkan komen, memberikan respons jujur, serta klik-klik. Masa yang ada terluang walau sedikit sehari, AA akan cuba masuk satu demi satu. Sabar yer. Bukan janji, tapi pasti > cewahhhh... macam ayat calon pilihanraya jer?



Selingan malam ini:

Nasi Goreng Masak Sendiri.

Memang sengaja, ya diulangi... sengaja diupload di sini, untuk ditayang pada seorang kenalan yang tadi petang sms, konon nak ajak makan Nasi Goreng di PJ.

Ngeh! Ngeh! Ngeh! Ngeh!

Aku masak sendiri harus lagi sedap. Sebab ada Keropok Mony...!



~...begitu lama terperangkap di persekitaran Kampung Separuh Desa, SERI BULAN tidak dapat mengelak dari belajar memasak cara asli dari Mak Utih, sehingga akhirnya HISYAM tidak lagi dapat membeza antara Lepat dengan Pengat, Ikan Lengat dengan Petai Langat...!~






32 comments:

  1. selamat malam kak azie

    wah!!!!!!! memang jenuh nak kejar kawan2 yang dah berlepas pergi..
    tak apa..perlahan2...boleh punya..
    hehehe


    kak dah lama tak kecek 20sen..nak beli aiskrim...

    ReplyDelete
  2. Bila ada yang menghargai barulah kehadiran lebih bererti....

    ReplyDelete
  3. pelan-pelan kayuh kak AA, kalau jatuh bangun sendiri, heheh. *gurau.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum...
    Tahniah kerana menjadi juara kontes cerita lawak sedunia. Tak nak ingat ceriter tu lagi sbb takut nanti terguling2 lagi.

    Kayuh basikal pelan2 yerk.

    ReplyDelete
  5. lama juga tak masuk sini....

    apapun, saje nak ucapkan selamat malam buat kak azie.

    ReplyDelete
  6. sedap nasi goreng tu...

    sambil makan boleh nyanyi lagu keropok mony kan kak azie...yumm..yumm..

    ReplyDelete
  7. AYUUUUUUU..!:
    Terimakasih kerana tak jemu menyokong.
    Ya la, lama sungguh tak pekena Eskrim Msia 20 sen!



    CIKGU MIZI:
    Kalu melawat kena bawa buah tangan. Epal ok.

    ReplyDelete
  8. ARIZAKIAH:
    Benar kata Akak tu. Akak sihat?



    NAJWA:
    amboiii... tak leh ker nak manja skit pun? Doktor NAJWA, kalu jatuh lutut luka, kasi ubat free tauuu...

    ReplyDelete
  9. KAK SAM:
    Saya teringin nak gelak berguling guling dengan Kak SAM. Jommmm!



    EELOBOR:
    Terimakasih. Kak Azie pun lama tak singgah ke blog awak. Nanti Kak Azie akan singgah juga.

    ReplyDelete
  10. AIN NORAINI:
    Ada lagu ek? Ajar skit. hehehe

    ReplyDelete
  11. salam...
    esok harus ku beli keropok moni...sedap kepok tu..

    ReplyDelete
  12. Tak mengapalah kalau tak sempat singgah, kerana kakcik pasti Azie tetap tak lupakan kami. :)

    ReplyDelete
  13. Top itu juara.
    Menjurus takbur.
    Takbur boleh hilang cun

    ReplyDelete
  14. Tak payah jadi Juara. AWAK bukan nak niaga SELIPAR Purple, byk kerja lag

    ReplyDelete
  15. makcik hebat~~yay~~haha~~

    tq lagi makcik~~

    ReplyDelete
  16. saya suka iklan keropok mony... KEE-ropokmony, KEE-ropokmony! sambil tunjuk² keropok kat orang... hehe

    ReplyDelete
  17. iklan keropok mony tu sgt hampeh, gelak sy bila tengok iklan tu. haha

    ReplyDelete
  18. salam....
    kak ros pun makan nasi goreng pagi semalam...macam serupa pula nasi goreng kita... cuma kak ros tak de letak jangung letak kacang panjang yang di hiris bulat2 nipis.

    Elok makan masakan sendiri... kat luar tu macam-macam perasa di tambah secukup rasa...

    ReplyDelete
  19. nasik goreng siap keropok tu..best..

    take your time sis..:)

    ReplyDelete
  20. Dr ZILA:
    Sepinggan tak leh. Sesuap boleh la. hahaha


    PAKLONG:
    Salam.
    Saya pun baru seminggu dua ni jer jumpa kopok Moni ni.


    KAKCIK:
    Yeahhhh... kalu belum hilang ingatan, memang ingat lah. hahahaha

    ReplyDelete
  21. ZEQZEQ:
    Kalu saya yg jadi tokey seliper, saya pakai sendirik jerrr...



    BUJAL:
    Sama-sama hebat. Masih cuba mengejar kehebatan kamu.


    KUCING OREN:
    Sebenornya Kak Azie tak pernah tahu pun pasal Keropok Mony ni. Saja nak cuba beli, tanpa sedar ada tulisan Mony tu. Anak yang nampak dan baca Mony tu. Sabor jerk lah!

    ReplyDelete
  22. GC:
    Kak Azie tak pernah perasan bilamana ada iklan Keropok Mony ni. Anak pun nyanyi, tapi Kak Azie tak pernah lagi tengok.


    ROS:
    Salam KAK ROS.
    Saya memang lebih suka masak sendiri, sebab anak2 saya ramai. Jadi kalu beli dari luar, tak berbaloi dan tak puas.



    DADDY ZIYYAD:
    Kalu tambah telur goreng, lagi best kan?

    ReplyDelete
  23. akak, gb perasan akak baca n komen entri-entri yang mana akak terlepas baca masa bizi tu. terima kasih sangat kak azie! :D

    akak kasi pelan2 kayuh la ek.. :D

    ReplyDelete
  24. masak sendiri lagi sedap kan..

    tapi saya tang masak masih fail lagi..huhu

    ReplyDelete
  25. GADISBUNGA:
    Kak Azie cuba baca sebanyak mungkin entri yang tertinggal. Itu pun tak semua dapat dikejar. Penat gak niii... Sedang mencuba.



    NORMALIZA:
    Memang pun. Kalu dah masak sendiri, mesti ler sendirik puji. hehehehe

    ReplyDelete
  26. kak azie...
    sy sgt terharu bila akak singgah blog saya...TERIMA KASIH...ni kene bg sesuatu kat org2 yg suka bg komen kat blog sy selain dr kak ayu nih...mmmmm...tungguuuuu

    ReplyDelete
  27. keropok mony..keropok mony..heheh

    ReplyDelete
  28. AZIAN:
    Kak Azie cuba berlaku adil kepada semua orang. Harap semua dapat dijengah wpun mungkin cuma sekadar 1,2 entri.



    ZIE:
    Pandai nyer dia nyanyiiii....:)

    ReplyDelete
  29. MIMIJAZMAN:
    Keropok Mony ni Kak Azie baru jer jumpa 2,3 minggu, dijual di kedai kat area rumah.
    Rupanya ada iklannya, anak pun pandai nyanyi tapi Kak Azie sendiri tak pernah tengok lagi...

    Keropok perisa ikan, udang, sayur jer tu...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails