Friday, June 1, 2012

Super Spontan Final...!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
JumAAt
01-06-2012


Pasti ramai tak sabar menantikan minggu akhir, malam final Super Spontan, malam ini!



Yeahhh... dalam rumah kami yang paling seronok dan suka sangat dengan program ni, adalah si bongsu CHAK. Dia sanggup tunggu wpun waktu bermula (10.30pm) tu sebenarnya dah melebihi waktu tidor dia. Cuma 2,3 kali jer dia dapat tengok live. Selebihnya, memang dia miss. So dia akan tunggu ulangan dan ulangan berkali kali. Sanggup berebut remote untuk dia tunggu ulangan Super Spontan yang selalunya memang diulang banyak kali pada siang hari. Terutama pada hari Ahad dan Jumaat. Back to back!

*Program ini siaran langsung di Astro CH132 Mustika.

Setelah begitu ramai peserta Super Spontan terkeluar minggu demi minggu, akhirnya tinggal 6 orang peserta akhir sahaja yang bakal bersaing sesama mereka dan undian kini tidak lagi atas nama kumpulan Beruang Comel dan Angsa Ganas lagi. Kini undian adalah untuk individu untuk merebut hadiah RM100,000 dan sebuah kereta. Hebat tuuu...! (aku tak pasti RM100,000 tu untuk pemenang atau untuk disumbangkan)

Sebelum ini, setiap kumpulan menang akan mewakilkan hadiah RM5,000 setiap minggu itu kepada kumpulan yang ditentukan menerima sumbangan. Kiranya program ini adalah program amal. (tapi of course lah, setiap peserta yang terlibat memang mendapat bayaran dari Astro, kan?) Antara penerima sumbangan adalah Hope to Walk, iaitu 2 beradik yang mengumpul dana untuk pembedahan di China. Tentu para bloggers masih ingat, kita pernah mengadakan kempen Hope To Walk ini (wpun salah seorang dari 2 beradik itu telah meninggal dunia). Malah kita pernah mengumpul sedikit sumbangan juga semasa Gathering Blogger di Bangi dulu.

Yang best tentang Super Spontan ialah, spontan itu sendiri. Unscripted...! Hanya pengadil KAK DIBA tu jer yang ada skrip. Yang lain, semua main belasah jer. Di situlah yang kelakar kerana spontan kelakar itu sebenarnya bakat semulajadi yang semua peserta ada dan menjadi taruhan untuk menang.  Dan betul, aku pun rasa nak luku jer kepala budak AMIRika tuh!




Dalam ramai-ramai peserta, pasti ramai yang menjangka saingan sengit antara “2 kawan baik” si JOZAN (Johan╨Zizan) yang akan mendapat tempat teratas.




Anak-anak aku sebenarnya pernah kata, kenapa NABIL tak masuk? Sebab Nabil handal bab merapu spontan nih. Tapi Nabil jadi undangan untuk penunjuk demonstrasi jer.


Tekaan (dan harapan) aku? JOHAN yang tetap johan dan membesar sebagai johan! hahahahaha....!

11 comments:

  1. rasanya johan lagi kelakar kot

    ReplyDelete
  2. Vote untuk Johan juga. Saya subsribe mustika semata2 kerana Super Spontan ni...huhu. Suka!

    ReplyDelete
  3. ala..tak dapat tengok sebab tak bik channel ni...
    gud luck semua...

    ReplyDelete
  4. Nak tumpang tengok kat rumah Azie boleh? Kakcik tak langgan channel tu. :)

    ReplyDelete
  5. otw balik Kedah..cmna nk tgk nih...tp forsure Johan akan jd Johan...:)

    ReplyDelete
  6. oooo.. patutnya jiran tergelak2 rupanya tengok citer ni ler..
    unifi tak da ni.. =)

    ReplyDelete
  7. kita pun tak langgan..
    ape kata kitorg bergader kat rumah kak azie pulak?
    ekekeke

    ReplyDelete
  8. Harap2 tak lupa nak tengok malam ni... :)

    ReplyDelete
  9. saya pun tak de chanel tu.. jommmm... :)

    ReplyDelete
  10. zizan menang kak...bestnye dpt duit n keta...rezeki

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails