Monday, January 27, 2014

Cincin impianku patah...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Senin
27-01-2014


Sapa yang dah pernah tengok sebelum ni:


Cincin besar paberet saya kaler purple. Nak kasi seimbang dengan jari ‘domok-domok’ tuh. Tak ingat beli di mana, tapi harga kira-kira RM5.00 saja.



Wuaaaaa! sudah patah tanpa diketahui sebab musababnya. Masuk dalam handbag, lupa kuarkan. Sampai opis semula di hari kemudiannya, wuaaaaa.... patah hatikuuuuuuu!

Takpa lah. Harta dunia. Sampai masa akan hilang, lenyap musnah.




 ~...walaupun bagai sudah ada ikatan kejap di hati antara SERI BULAN dan HISYAM sejak sebelum menjadi warga Kampung Separuh Desa lagi, tetapi belum pernah mereka berani mengakui dan menunjuk jelas kepada umum samada bertukar cincin atau bertukar kata secara terangan melainkan surat di bawah tempurung di hujung ampaian, yang semakin lama semakin panjang dan sudah pandai berlipat empat dan berselit serbuk bedak Nyonya yang dikikis dengan hujung sikat besi...~




32 comments:

  1. lahai, kesiannya
    saya punya cincin belah rotan
    yang en sumai bagi time merisik dulu pun
    dah hancur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cincin belah rotan tu memang dah patut diganti dgn cincin batu permata tuu...

      Delete
  2. Replies
    1. Harus lah kena carik yg lain. Memang dah adab yg besar dan pepel tapi yg ini yg paling saya suka...

      Delete
  3. Replies
    1. Nak tunggu tumbuh kena la tanam pucuk baru kan?

      Delete
  4. maknanya kena cari cincin baru le ni..


    yeayyyyy!!!! kak azie blh pegi shoping

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu cincin gedabak RM5 ni carik kat pasar malam sajalahhh...

      Delete
    2. pasar malam pun salah satu lokasi shoping kak azie.......

      Delete
  5. Kalau syang atas dia tu...ikat lain la kak...x pun beli baru jekk....senang...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkainya tu plastik jer. Memang dah tak leh ikat lagi. Dah patah riuk sangat tuu..

      Delete
  6. Buat buat tak baca tak faham,, ni mesti kes hadiah specil, kena boh dlm blog supya si dia ganti baru,,,tak fahmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cincin RM5 pun takkan nak tunggu orang.

      Delete
  7. dulu-dulu suka pakai cincin besar gedabak macam tu..tapi sekarang dah tak sempat nak pakai lagi....hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah..dulu berani pakai yg besar2..stail gni.. skrg cicin pun jarang pakai

      Delete
    2. Kak Azie capai ikut dan saja. Kadang tu tinggal kat opis pakai bila nampak saja.

      Delete
  8. terimpit kot dalam handbag tu
    tanda nak mintak cincin baru tu kak :)

    ReplyDelete
  9. Chot, itu la jari yang kau nak geget-geget itu hari tu. Masih domok la chot. Memang puas kalau geget.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg berhajat sangat nak geget jarik domok nih? Meh laaarrr...

      Delete
  10. Minta ganti barulah tu Kak Azie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah nampaknya. Dalam banyak cincin pepel yg ada ini cincin paling paberet.

      Delete
  11. besarnya...tp color purple tu cantik...tak per...beli baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saiz yg besar tu sbb nak diseimbangkan dgn jari yg gumuks-gumuks ituuuu...

      Delete
  12. Replies
    1. Rasanya masa tu saya jumpa cuma satu tu saja....

      Delete
  13. oo nasib baik bukan cincin nikah..
    tak pe pi beli lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu la cincin nikah sebesor itu.. hahaha boleh buat tumbuk orang!

      Delete
  14. nak tahan, belila yang mahal sikit, hi hi...takpe..bak kata you sendiri harta duniakan...

    ReplyDelete
  15. Kak Azie, hari tu kan....saya pergi Kota Bharu. Banyaaaakkkkkk cincin besar2 kaler purple kakkk. Cantik2. Eh, akak memang nak pergi Kelantan kan?

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails