Monday, January 7, 2013

AJL 27: Persembahan penutuplah sebenarnya JUARA di mata saya...!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Senin
07-01-2013



Sejam setengah waktu permulaan AJL, saya tertinggal sebab melayan tetamu yang datang.

Bila tumpu semula,  sedang lihat persembahan kumpulan apa ntah. Jadi tontonan saya hanya bermula dari persembahan Black dan seterusnya. Mujur sempat lihat MOJO.

Malas nak komen keseluruhan program, sebab tidak banyak berbeza tidak banyak perubahan. Majlis anugerah yang semakin menjadi majlis anugerah yang ‘biasa’ saja. Pengacara biasanya bertiga, kini cuma FBI dan Sheril. Sebab terlalu biasa lihat mereka, lalu kita tidak lagi melihat sesuatu yang berbeza, kan?

Saya tingin nak tengok persembahan Shiela Amzah, tapi terlepas. Sebab thru Twitter, ramai puji persembahan dia. Hmmm...? Amy Search pun saya terlepas. Takpa.

Apapun saya suka Aizat nyanyi lagu Terukir Di Bintang dengan cara dan gaya dia itu. Style dia best! Paris dowh...! Misai ntah-ntah jenis tempel saja. Hahahaha! But he cute!

Persembahan penutup?

Perasan tak, setiap kali banyak majlis anugerah muzik, selalunya persembahan penutup sebenarnya adalah JUARA di mata penonton. Persembahan penutuplah sebenarnya yang sangat istimewa, penampilan insan-insan muzik yang hebat suatu ketika dulu atau yang semasa.

Menampilkan rockers Rahmat Mega, Aris Ariwatan, Joey, Ramli Sarip dengan lagu-lagu popular mereka benar-benar memikat hati saya (kita). Persembahan gitarist yang hebat; Man Kidal, Rudy Kristal (budak muda ni akan jadi macam Edry Hashim or Man Kidal jugak la suatu hari nanti), Edry Hashim sendiri... oh persembahan depa! Rock bebehh...!

*Text di atas ditaip semasa program sedang berlangsung. Jadi keputusan di bawah tidak mempengaruhi tulisan dan komen saya.


Keputusan:
JUARA LAGU: Terukir Di Bintang (lagu Yuna, nyanyian sepatutnya Yuna tapi Aizat) Nak kena orang lain nyanyi baru boleh menang kah? hehehehe
Kedua: Idola (lagu Eddi Mok, nyanyian Azlan & The Typewriter)
Ketiga: Ku Akui (lagu Ajai, penyanyi Hafiz)
Persembahan Terbaik: Black & RJ (simple, less dramatic tapi class!)
Vokal: Hafiz (menang lagi. Dak AMOI teka betul dia menang!)

Tahniah...!

See? Terukir Di Bintang!


 
~...SERI BULAN pernah memilih lagu ‘Budi Setahun Segunung Intan’ untuk menjadi lagu bersama tetapi HISYAM tidak pernah suka tidak pernah minat lalu dek geram keramat teramat hanya lagu katak berdengung yang menjadi ejekan kala perasaan mula tertekan...~








25 comments:

  1. Persembahan penutup juga yang meletup...

    ReplyDelete
  2. Biarpun ramai yang memuji persembahan Shiela Amzah, akak pula mempunyai pendapat yang berbeza. persembahan Shiela tidak berapa menyerlah malam ni....cuma akak sangat suka dengan penampilannya.

    Akak lebih suka kalau persembahan terbaik dimenangi oleh Hafiz dan Adira dalam lagu ombak rindu. .menyanyi di taman bunga dan di akhir lagu, heroinnya didukung oleh aaron aziz..aauuuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak. Lama Akak tak aktif blogging.

      Saya terlepas tengok persembahan Shiela dan juga lagu Ombak rindu tu. Masa temuramah dgn Adira tu baru saya tahu ada Aaron Aziz. Mesti romantik, kan?

      Delete
  3. saya VOTE Mojo tapi x menang... mungkin JURI hanya tahu nilai "antarabangsa" =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Azie awal-awal lagi ndakkan MOJO menang! Takpa la, tak menang bertanding pun takpa, tapi kumpulan dan lagu MOJO memang best...!

      Delete
  4. hmmm tgh mencari video2 persembahan penutup..... takde yang upload ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa akan ada nanti. Saya pun tingin nak tengok lagi.

      Delete
  5. semalam tidur awal...letih sangat.....

    MOJO tu apa? takper...nanti akak google.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mojo adalah super band yang diilhamkan oleh KRU.

      Delete
  6. hahahah saya getik tgk Aizat ... boh misai ....

    ReplyDelete
  7. persembahan penutup tu lebih hebat dari persembahan yang lain...tp ada sesetengah artis yg langsung tak respek penyanyi otai tu....

    ReplyDelete
  8. saya terus terasa nak simpan misai macam aizat.

    ReplyDelete
  9. salam perkenalan...serius cntik blog ni, purple!
    Juara lagu malam tadi mmg biase2 jer. Saya smpai tertido depan tv. hehehe. Pape pun sy suke aizat bawa lagu Yuna tu.
    jemput datang blog saya ;)
    nabihahsejutarasa.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal NEA LOPAH. Sila masuk, sila.
      InsyaAllah nanti saya berkunjung balas.

      Delete
  10. salam perkenalan... cntik sgt blog ni kaler purple.
    Memang biaser jer AJL semalam.
    Cuma saya suke aizat mbawakan lagu Yuna.
    jemput datang blog saya ;)
    nabihahsejutarasa.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Salam..:) masih terbayang ke'kiutan Aizat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kali ini dia nampak matang dari yang biasa kita tengok...

      Delete
  12. permulaan yg membosankan. HD apa tah la sgt.. very the menyakitkan mata dan mengganggu mata rabun ku ini. oh! gg misha omar dah rata.
    pengacaran tak lawak sgt. straight to d point.
    lps mojo stat masuk dapo, kemas2, clearkan sinki.
    masa persembahan penutup dakEpal meroyan nak mak dia.
    pak dia bengang sbb sore dia lg kuat dr aris ariwatan.
    ms penyanyi keunggulan cinta [sape tah nama dia] nyanyi, amik dakEpal baru pak dia aman nk tgk. org rock kapak kata ko.
    ms ramli sarip nyanyi, happening giler.
    result kuar dgr dr dlm bilik je sbb iron stok bj sekolah.
    fuhh!!~
    dah blh buat 1 n3 ni hahahah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Azie langsung tak tengok pembukaan.
      Misha Omar nyanyi pun tak nampak biasa jer.
      Keunggulan Cinta tu dinyanyikan oleh Joey.
      Ramli Sarip buat orang semua berdiri bertepuk, macam konsert!

      Delete
  13. saya tengok gitu2 je sebab sibuk mengemas bilik.haha bajet rajin malam2 mengemas umah..
    kesimpulannya tak tau nak komen.kepada pemenang tahniah.hafiz memang layak menang vokal.suara memang mantop

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails