Monday, January 28, 2013

Macamana nak off Word Verification...?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Ahad
27-01-2013


Ada beberapa blog yang menggunakan setting Word Verification (WV) di ruang komen mereka, samada sedar sengaja atau tidak sedar.

2,3 blog yang saya berani tegur sudah mengambil tindakan mengubah setting mereka. Tetapi ada juga yang masih keliru dan tidak pasti untuk mengubah di setting mana.

Saya tunjukkan bahagian mana:

SETTINGS > POST AND COMMENTS > cari bahagian WV dan set as NO.


Harap pic di atas lebih jelas dan mudah bagi yang masih tidak pasti.

Dan semoga teguran saya tidak diambil serius. Jika selesa dan ada alasan sendiri untuk mengekalkan setting tersebut di blog masing-masing terpulang.

Yang pasti, saya memang pernah tinggalkan komen saya tanpa publish sebab 2,3 kali cuba WV yg susah itu, lalu saya pangkah terus entri tersebut.

Satu lagi, tolong jawab samada ruang komen saya ADA TAK WV tersebut? Maklum la, mana tahu saya tersilap setting ker..?

Terimakasih.



 ~...ada sesi berlawan bola sedang dirancang dan HISYAM disebut sebagai ketua yang lebih semarak dari semangat sedangkan SERI BULAN sedia tahu HISYAM lebih handal ragbi dari sepak buku lali...~




16 comments:

  1. betul tu azie..knah pun rasa pelik kenapa perlu diletakan wv tu..knah selalu kalau jumpa mcam tu..pangkah je..sbb susah nak ikut word die..juling2 biji mata tengok =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang saya terfikir mungkin ada orang yang ada alasan sendiri untuk letak WV tu. Entah untuk apa.

      Blog saya ini, ada WV tak? Takda kan?

      Delete
  2. Salam..akak punya komen x ada verification pun. Sy pn rasanya dh remove WV.

    ReplyDelete
  3. akak punya ruangan komen xda WV..., mgkn yg ada WV tu owner blog tak perasan kehadirannya,..sesama kita ingatkan kalau betul ia sedikit menyusahkan pelawat yg sudi mengomen.

    ReplyDelete
  4. 2,3 kali cuba..asyik try again..terus bye2 hehe...komen azie takde wv..:)

    ReplyDelete
  5. akak punya akak rasa dah remove dah, tp tak tau la Azie, masih ada lagi tak?

    bg akak WV ni really annoying la...

    ReplyDelete
  6. sya pun sangat susah nak tinggalkan komen kalau ada WV tu berkali kali masuk tak lepas jugak, memang selamat tinggal lah

    ReplyDelete
  7. sy pun hilang mood bila nk komen tib2 ken a WV ni..spoil je rasa

    ReplyDelete
  8. Azie punya ruang komen takde WV tu. Saya tunggu kalau ada VW. Nak minta azie bawa jalan2 naik VW ... heheha apa saya meracau pagi2 ni

    ReplyDelete
  9. Saya lihat azie takde comment moderation. Sesuatu yg sangat saya sokong utk entri terkini. Tapi utk entri yg telah lebih seminggu mungkin azie nak letakkan moderation tu supaya azie tahu ada komen di sana. Kalau tak mungkin terlepas pandang kerana tak sedar ada juga org nak komen di entri2 yg lepas2.

    My 2 cents worth.

    ReplyDelete
  10. btul kak azie...wv ni menyusahkan sangat.nak2 utk org yg matanya bermasalah mcm sy ni..mmg tak cuba dh, terus tekan pangkah je kalo ada wv

    ReplyDelete
  11. Mata saya kabur sikit nak nampak.. Jenuh nak tengok. Tp kalau entry best saya gifih jugak nak tinggal komen..

    ReplyDelete
  12. Samalah kita ... kalau vw yg susah susah ...pangkah jaaaa....hahhahaahah

    ReplyDelete
  13. Kak sy pun nak tanya akk ni ruangan komen sey ado WV tu tak..manalah tau klau sey pun tersalah setting rasanya sey x buat wv ni bagai..sila kasi komen ya !

    ReplyDelete
  14. komen akak bersih dari WV nih..harap maklum yer...hehehe
    betul tu kak...kkdg ada WV ni menyusahkn nk bagi komen sampai 2,3 kali kena keyin baru dia jalan.."aku bukan robot"...huhuhu

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails