Tuesday, February 8, 2011

Kalu Dah Perangai Suka Mengecek...

Isnin.
08-02-2011, pagi menjelang tengahari.


Buat kesekian kalinya aku takda stori nak kongsi.

Takda citer lawak nak kelentong.

Takda berita terkini nak hebah.

Takda gossip nak bisik.

Takda info nak bagitau.


So, jom kita layan pic tayang-tayang di bawah.

Simpan sebagai kenangan.


Purse si AMOI. Dia dapat sempena besday dia lalu dari kengkawan dia. Amboiiii... Lebih mehai dari Mak dia hat yang keja nih!

Memang nyer dia tak pernah beli purse. Tiap kali ndak purse, manjang kecek hak Mak Tarzan punyer. Bila dah lunyai, kecek hat lain plak.

Sama ler perangai dengan IKA gak... Purse kecek hat Mak punya, tudung pun kecek hat Mak gak. 

Tu pasal aku beli purse hat 10 hengget jer. hahahahaha!


~...pernah juga HISYAM membelikan tudung sutera berwarna jingga buat kenangan kepada SERI BULAN, yang kemudian berakhir menjadi kain buat mengelap si air mata...~






35 comments:

  1. Kakcik pun jarang sangat beli purse. Kalau beli pun, berkira2 sampai tak jadi beli! :)

    ReplyDelete
  2. saya teringin nak pakai purse~tapi mamaainul tak bagi~haha~~

    ReplyDelete
  3. pakai .... beg tembakau tu jeee.... , boleh selalu tukar2.... banyak kalerrr lak tu ..... bleh ikut kalerrr baju

    ReplyDelete
  4. sy nak kecek kak azie punyer purse ler, hi hi hi [gelak malu malu]

    ReplyDelete
  5. KAKCIK:
    Sebenarnya bila sampai peringkat umur cam kita, purse tu hanya utk simpan kad2 penting jer.
    Duit lebih selesa buh dlm beg kecik, atau poket seluar jerrr...


    BUJAL:
    Kamu memang selalu bocorkan purse, sebab itu dilarang guna.. hahaha

    ReplyDelete
  6. CHIK ATT:
    Beg tembakau? wahhh lama tak tengok beg cenggitu. Unik, kan?


    MAKSU:
    Meh ler nak kecek mehhh...:)

    ReplyDelete
  7. aikk...
    dari selipar biasa
    dah tukar selipar Cinderella

    ^____^

    ReplyDelete
  8. kak azie first nk ckp
    lawo slipar tuh hihihi
    psl purse nikan kalau bleh nk cr yang bila dh ltk sumer kad2 sng nk ttp balik. psl sumer tpt ada kad skrg nih hihihi

    ReplyDelete
  9. sama la kak.. saya pun beli purse hat 10 hinggit kat pasar pagi.. yang saiz gedabak, kunci keta, henfon, kad2, resit2, sumer bagailah boleh isi... dan yang paling penting bertangkai, senang nak bawak..

    ReplyDelete
  10. As-salam Kak Azie..

    Cantiknya purse tu.. Nida ni masa di malaysia hanya ada satu purse (tu pun cik hubby bg hadiah besday).. dah naik lunyai pun tak tukar-tukar.

    Tapi bila kat NZ ni, Nida ada 5 purse.. sebabnya beli semasa car boot sale.. sedollar jer..hahaha (gerammmmm sebab murah sesangat).. walaupun second hand tapi kualiti masih baik.. tau ler depa ni (merujuk pada minah salleh), jenis kalau dapat barang baru barang lama terus dijual..

    ReplyDelete
  11. Salam AA,

    Biasalah anak lebih bergaya dari emak. Tudung kalau baru beli mesti nak try dulu. Kalu cantik salah hemat memanjang pinjam jadi haknya. Anak kita juga kan....

    ReplyDelete
  12. dik..
    akak suke wallet tu..
    beli katne eh??
    i want it..
    cute gileee

    ReplyDelete
  13. selalu si Itan tu dok menerai handbag mama dia lalu lalang depan cermin sambil berdiolog gaya datin2...haha

    budak pompuan gituleh gediknya...belum bab lipstik patah lagi

    ReplyDelete
  14. kalu kak azie nk tau..purse yg saya pkai skrg ni saya beli sebulan sblum saya kawin..dan usianya dah nk msuk 12 tahun..heehe

    masih lagi utuh dan kukuh..sb xbuh byk brg pom..duit skeleng nge not yg merah ajo..ehhee..

    tapi yg tu saya beli murah cam kak azie gak..bukn yg brended punya..tahan gak..

    ReplyDelete
  15. hehe..nak kecek saper punya lagi kalau tak hat mak punya kan..hihi

    cantik purse yg dia dapat tu ye kak

    ReplyDelete
  16. org ni ckup mlas bab2 membeli purse tu.. tp..klau dh dpat beli..over!! hehehe..

    ReplyDelete
  17. Salam. Uncle selalu gi pasar. Wallet Uncle penuh sisek ikan! Heh3...tapi aunty dah belikan yang baru!

    ReplyDelete
  18. ATI:
    Kasi upgrade sikit..hehehehe lawa tak?


    NOOR:
    Betul. Cari purse yang boleh isi segala maknikam surat dan kad.


    AANAS:
    Amboiii... silap2 kalu jatuh kena kaki sempat benjol kaki...

    ReplyDelete
  19. NIDA:
    Untung kalu dapat beli kat Car Boot Sale. Simpan buat kenangan. Maklum produk sana kualiti bagus juga.


    KAK ZAKIE:
    Tuler pasal... Kesian. Mujur pun kadang2 tu taste sama jer. Kasut sama size lak tu.


    CGG:
    Ntah ler beli kat mana.. Lupa Kak Azie nak tanya. Dia takut kita belek lama2 nanti ilang bau. hahahaha

    ReplyDelete
  20. KAK KUJIE:
    Anak dara saya, bab lipstik tu lum lagi ler. Tapi kalu pencuci muka, nak yang baguih sajaaa... Hat lekeh tak mo langsung. heeeeeee


    MEK SARAH:
    Kalu purse hadiah sempena kahwin harus kualiti baik dan wajib juga dijaga dgn penuh hemat. Maklum kenangan tuuu..


    YUS:
    Setuju. Makkkk jugak.

    ReplyDelete
  21. MIMI JAZMAN:
    Beli hat mahal, puas hati. Alah membeli menang memakai!


    UNCLE:
    Wahhhh siap ada bau ikan lah tu. hehehe Takper, yg penting isi dalam, tebal!

    ReplyDelete
  22. munna pun dah lama tak pakai purse.wallet... guna pouch sumbat semuan dlm tu senang aje...

    ReplyDelete
  23. salam kak...
    sgt terharu dapat kunjungan dr akak...terima kasih follow sy yer...dan jugak tinggalkan komen...
    anak sy kecik2 lg...lom tau nak ade purse sendiri tapi tabung ayam dah ade...pantang jumpa syiling...dlm handbeg ummi dia pun dia g kutip masuk dlm tabung ayam...heheheheh(oppss...terpanjang lak)

    ReplyDelete
  24. takyah cerita apa-apa hari ni pun takpe kak, sebab cerita kaki ayam kat hotel nikko semalam gelaknya boleh tahan seminggu, hehehe (peace!)

    ReplyDelete
  25. cantekkk purse tuh!

    cakap kat Amoi, auntie Dinas tirgoda dengan purse tu okeh, tirgoda, tirgodaaa!

    kehkehkeh

    ReplyDelete
  26. pssst akak..sya punye purse dah lunyai tahap gaban tau.

    tapi nak beli baru pun kedekut. heheh~

    ReplyDelete
  27. salam
    separuh orang panggil purse..separuh panggil dompet..kat pahang orang paling pa duit..hehehe

    ReplyDelete
  28. MUNNA:
    Yeaa... selalunya kita guna purse utk simpan kad-kad jer.
    Kalu duit, dlm pouch kecik lebih mudah.


    AZIAN:
    Salam.
    Alahaiii... sama-samalah kita terharu yrrr.
    Baguslah anak-anak dah amalkan menabung dari kecil. Nanti dah besar skit, nak skolah, banyak nak guna duit tauu...

    ReplyDelete
  29. KUCING OREN:
    amboiii... gelak sampai seminggu? Mau kembung perut dek masuk angin tuh...hahahah


    DINAS:
    tirgoda terpesonaaaa....


    GADISBUNGA:
    Eloklah kudukut selalu. Pasni boh duit dalam plastik kaler oren tu jer.. hehehehe

    ReplyDelete
  30. AA

    Kita guna wallet cam lelaki. Kita tak sker pesyen girlie2

    ReplyDelete
  31. psst..simpan rahsia eik..
    ayu dah 9 tahun tak tukar purse tau..

    ReplyDelete
  32. SOM:
    jangan nanti terkeliru lak dgn purse cik abang.
    Haru nanti kalu terbawak lesen gambaq orang lain. :)



    AYU:
    Wahhh purse tu dibuat dari kulit boya ker tuh, bleh tahan sampai 9 tahun?

    ReplyDelete
  33. diam-diam tau...
    ala2 gitulah..tahan ko..baling kat anjing pun sure anjing takut...heheheh


    kak azie...mana boleh ayu tak singgah sini...ayu sayang kak azie yang sentiasa memberi sokongan dan nasihat walau ayu tak sekuat kak azie.......
    thanks for alls

    ReplyDelete
  34. AYU:
    Terimakasih..
    Itu jer mampu nak sebut buat masa ini. :)

    ReplyDelete
  35. JINKAMEN:
    Baru ni pertama kali Kak Azie dengaq istilah “pa duit”
    unik tu. Dibuat dari apa agaknya...:)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails