Monday, May 13, 2013

Hadiah Hari Ibu (saya)...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Ahad
12-05-2013



From IKA, kawannya belikan dari Singapore. Saya gantung kat hp.


From ALIA, dia beli sendiri semalam. Saya nak letak di ofis, simpang duit syiling.

Kad from CHAK. Bunga beli kat skulah. Purple youuuu...!
Kad tu dari buku Ana Muslim yang saya belikan dia di Pesta Buku ritu.

“Mak suka tak?” dia tanya. Mana bleh tak suka!



Renung-renungkan, dan selamat beramal!





 ~...Mak Utih pernah ditanya tentang siapa yang lebih dia sayang dan yang lebih dia kasih samada SERI BULAN atau HISYAM tetapi Pak Utih yang cepat memintas bahawa seorang ibu tidak pernah terfikir untuk meletak mana berat mana perlu dijinjing antara rasa kasih dan sayang itu kerana si teruna sentiasa di hati dan si dara sentiasa di jiwa dan Pak Utih sentiasa menjadi soul-mate yang berjaya...~




16 comments:

  1. rsa sgt2 terharu,kan...bila anak2 menghargai kita sbg ibu...mesti menitis airmata menerima(bkn nilai hadiah yg diutama)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah perasaan yang terjalin...

      Delete
  2. Selamat hari ibu Azie... terharu sangat kalau dapat apa-apa tanda kenangan dari anak-anak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentulah tidak sama dengan nilai wang... nilai kasih sayang itu.

      Delete
  3. Aina anak2 buat dek aje cuma yg pompuan tu hantar sms wish hari ibu. Anak jantan Aina tak sensitif langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama ler kita. Tapi depa ingat, cuma tak suka nak buat gaya sebegitu. Bagi depa, cara tu remeh. InsyaAllah anak lelaki biasanya ada cara lain tunjukkan kasih sayang.

      Delete
  4. harusla happy bila dapat sesuatu dari insan tersayang kan:)

    ReplyDelete
  5. Keluarga saya memang tak berapa pandai nak ucap mengucap dalam bab hari jadi ke, hari ibu ke, hari bapa ke, hari apa ke, memang tak pandai. Apa yang kami pandai adalah, terima kasih maa masakkan itu, masakkan ini. Terima kasih maa buat kan itu, basuhkan ini, gorengkan itu, buatkan air ini. Itu je yang kami pandai. Kiranya kami ucap terima kasih itu tak lama selepas perkara itu berlaku. Kiranya sama macam istilah, membayar gaji seorang pekerja itu sebelum sempat kering peluh nya. Itu lebih afdal kan? Ngee..

    Selamat hari ibu kak, dan juga kepada semua ibu di dunia ini. Saya belum bergelar ibu lagi. Panjang umur, ada jodoh, jadi la saya ibu kepada anak-anak Adam seterusnya, insyaAllah.

    ReplyDelete
  6. happy belated mother's day kak azie...
    tabung rumah tu unik...selalu tabung bentuk haiwan aja..haha

    ReplyDelete
  7. selamat hr ibu kak azie....
    tabung????wowwww....hihihi
    ade makna tuhhh

    ReplyDelete
  8. syukurkan punya anak yang menghargai jasa ibu.. tapi rasanya bukan untuk harinijer.. hari2pun mereka sangat menghargainyer cuma hari ini terlebih istimewa...

    ReplyDelete
  9. Setuju tu..setiap hari adalah hari ibu. comel sourvenir dari singapore tu.

    ReplyDelete
  10. Selamat hari ibu buat azie.

    ReplyDelete
  11. selamat hari ibu utk yg bergelar ibu..
    tahun neh belikan hadiah handbeg je untuk bunda saya..
    hehehe~

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails