Wednesday, May 8, 2013

WW: Citer makanan bila tiada cerita rekaan...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
08-05-2013


Kita citer pasal makanan la ya?




Di pasar Myeong-dong (Seoul, Korea).

Saya tak tau apa. Eksotik, kan?

Cengkerik? Lipas? Heeeeeee!

****


Makan-makan kami pada hari cuti lepas. Olio tu tak sedap. Spagheti Meatball tu pun tak berapa umph... Pizza Hutt.





 ~...JALIL rupanya masih menyimpan dendam untuk mengorat SERI BULAN lalu kesempatan diambil semasa HISYAM ke hutan dara dan Pak Utih tiada di Teratak Nyatuh dan paling mujur Mak Utih terlebih dahulu mengurung SERI BULAN di rumah berteman rotan ekor pari...~




21 comments:

  1. Kakcik tengok gambar yang mula2 tu, kakcik ingatkan isi kerang! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pegi dekat, bau dia rebus tu sangat kuat, rasa nak muntah Kakcik.

      Delete
  2. mesti rangup lipas goreng tu kan?hehe

    ReplyDelete
  3. erk??? lipas???geli nya... haha...

    ReplyDelete
  4. Manalah mereka dapat banyak serangga tu heee... tangok pun kembang tekak kakak.

    ReplyDelete
  5. lipas goreng celup tepung hehe..mesti tempat depa bersih sbb lipas2 habis dijadikan santapan..:)

    ReplyDelete
  6. Yang putih berbatang2 tu apa Kak Azie?

    Samalah macam saya di Bangkok. Tepi jalan merata2 orang jual segala macam serangga goreng. Sampaikan masa shopping kasut dalam kedai pun, ada sorang awek cun nie sedap jer kunyah kaki cengkerik goreng sebatang..sebatang. Anak saya hampir pengsan masa tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak macam batang tebu. Tak berani nak tengok dekat, apa lagi nak tanya. Penjual tu orang tua, harus tak reti bahasa saya. hehehe

      Delete
  7. lipas?ee mesti rangup krupkrapkrupkrap

    ReplyDelete
  8. bila pergi ke negara orang pelbagai kita tengok...
    tengok saja tau nak makan sori he..he..

    ReplyDelete
  9. eksotik tekak dorang..
    kita yang tengok jadi tak lalu..

    ReplyDelete
  10. euww...lipas ke apa tu..? tak lalu woo tahap ni..

    ReplyDelete
  11. uwekkk....uwekkk...geli nya saya kak.

    ReplyDelete
  12. Sekali pandang cam perut lipeh yo kak.

    ReplyDelete
  13. bab makananler yang tak seronok kalau gi luar negeri... hatta gi indonpun walaupun banyakjer makanan tapi teringatler juga makanan malaysia...

    ReplyDelete
  14. Errkk..putus selera.

    Kat pizza hut tu yg boleh makan pizza je. Kalau menu lain mmg biasa2 je, rugi. Pndpt saya lah..

    ReplyDelete
  15. Cengerik mempunyai peratusan protein tertinggi berbanding beratnya..Makanlah cengkerik! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. makanan eksotik ni....waa betulker daddy ziyyad banyak protein ek...

      Delete
  16. Salam, lipas@cengkerik@ulat semuanya ada protein tapi maaf tengokpun dah nak pitam

    ReplyDelete
  17. rangup cengkerik tuh! hahahaa!!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails