Thursday, May 16, 2013

Wajah saya di Kaabah dan Mekah...?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis malam Jumaat
16-05-2013



Semalam adalah hari yang sangat penat buat saya. Mungkin kenana sepanjang minggu yang sangat sibuk serta tidur yang tak cukup, saya letih sangat. Tertidur sepanjang jalan balik keja.

Semalam juga saya bertembung dengan sorang jiran saya yang nak ke masjid (yaa... saya tiba rumah waktu azan Isyak). Ohh dah balik umrah rupanya. “Singgahlah ke rumah,” katanya.

Kebetulan melintasi rumahnya, saya dijemput masuk pula oleh si isteri. Perkataan pertama yang disebutnya ialah, “Saya nampak muka Kak Azie di sana 3,4 kali.”

Alhamdulillah...!

“Saya nampak orang Turki ke Arab ntah, muka macam KakAzie melintas depan saya 3,4 kali. Sungguhh...!” ceritanya lagi.

“Nanti Kak Azie sampai la sana pulak.”

Aaminnn... Aaminnn...

Mendengar cerita orang tentu saja tidak sama dengan pengalaman sendiri, kan?


Saya dihidangkan dengan air zam-zam dari set teko yang dibeli di sana, juga kekacang juga dari sana.



Cenderahati untuk saya. Inai Mekah dan set pengira zikir (yang dipakai di jari).






 ~...mengharapkan wajah itu menjadi ‘wajah kesayangan hamba’ ibarat meletak cermin di hadapan muka sendiri lalu SERI BULAN tidak mahu langsung menyimpan sebarang gambar HISYAM samada sengaja atau tidak langsung sengaja tetapi mendengar desus-desir angin membawa cerita betapa ramainya anak dara Kampung Separuh Desa yang inginkan gambar HISYAM sebagai peneman kala melelap mata, SERI BULAN akan pastikan tiada kamera dibawa masuk...~




21 comments:

  1. Alhamdulillah...mudah2an jika diizinkan..sampai lah Azie kesana sbg tetamuNYA...

    ReplyDelete
  2. Insha Allah,
    cepatlah Azie sampai kesana...

    ReplyDelete
  3. insyaAllah.. mudah-mudahan.. ;)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...insyaallah Kak Azie akan sampai masanya kita pula menjadi tamu di rumah Allah.

    ReplyDelete
  5. Salam kak azie..

    Amin.. mudah2an.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...
    ada rezeki in shaa allah..mudah2an sampai juga kita ke sana.

    ReplyDelete
  7. Macam macam,,satu kaabah hitam trilion cerita, ,

    ReplyDelete
  8. Ppsss,tanda tanda setu sampai dah jadi baik, ,

    ReplyDelete
  9. Salam Azie.

    Tak lama lagi sampai lah tu....uncle doakan!

    ReplyDelete
  10. Aminnnn... moga2 cepat kak Azie dijemput ke Mekah!

    Yg sy pulak hari ini ditegur kerani bank sebab kata dia pagi tadi dah nampak muka sy, ni datang lagi kali ke 2. Ehhh ehhhh... biar benar. Apakah petanda? Samada sy banyak duit? Uishhh best jugak... atau banyak hutang? hahahaha

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah, itu petanda yang baik...

    ReplyDelete
  12. kena siap duit cepat2 kak azie...tak lama lagi giliran kak azie la pulak..heheh

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah
    saya rinduu nak makan buah2 tuu
    sini x selalu jumpa ..
    kalau jumpa x ori huhuh

    ReplyDelete
  14. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah..makin dekatla tu Azie akan jadi tetamuNya =)

    ReplyDelete
  16. ok, kak Azie boleh start usha beg besar.
    Selamat menjadi tetamu Allah, Amin.

    ReplyDelete
  17. Amin....siapalah yang tak mau ke sana kan kak?

    ReplyDelete
  18. Set pengira zikir tu pakai di jari...wowwww...'jam jari'..:P

    So mmg everyday kak azie sampai rumah sekitar 8.30pm?

    ReplyDelete
  19. Insya-Allah... Moga Allah jemput kita ke sana juga..

    ReplyDelete
  20. Seri bulan dah 60an, pelek pelek, mcm mana, muncul hail Amir pulak tahun tu...pelekmpelek,

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails