Wednesday, December 7, 2011

MyLOVE: Aku terlalu tua untuk itu...

Assalamualaikum
Thalatha
06-12-2011


Lagi kisah novel. Azie tu tak habih-habis pasal novel. Macam takda keja lain. Pegi la belajar masak ker.. belajar jahit ker? (~_~)

Beberapa minggu lalu, aku pernah tulis tentang carta buku di bawah terbitan Buku Prima. Antaranya yang pernah dapat carta nomot satu, novel My Love Playgirl ini:



Tapi SORI BERLORI. Aku mengambil masa yang agak lama untuk mengulas atau menulis sesuatu tentang novel tersebut.

Kenapa? Sebab, aku baca tak habis pun!

Kenapa? Aku baca sampai page tak sampai 20 pages saja.

Kenapa? Gaya bahasa itu tidak serasi dengan aku. Mungkin pembaca remaja akan suka, akan terima. Tapi tidak aku.

Aku bagi sorang kawan baca dan dengar komen beliau. Katanya, boleh lah, memang kelakar. Yang kelakar itu adalah lebih menjurus kepada karakter hero dan heroin cerita tersebut. Gaya bahasa lebih banyak menepati gaya remaja masa kini. Dan tentulah agak kurang kena pada jiwa aku.

Aku tetap rekmen, kerana di luar sana pasti ramai lagi yang meminati gaya bahasa yang ringkas dan tepat seperti itu. Takda bunga-bunga sangat. Para remaja pasti suka novel-novel ringan santai sebegitu.

Kerana aku tak baca habis, so tiada ulasan.

(kemudian aku sedar, sesuatu yang kita harapkan dengan expectation yang tinggi, bukan semua akhirnya menjadi sesuatu yang tepat mengikut harapan itu)

Tayang-tayang:

Cheese Stick dan Volcano Cheese Bun. Volcano?

Lunch orang yang tetiba jemu nasik! Ewahhhh....

Lagipun, tension skit sebab, tetiba jer ada jerawat besar naik kat muka! Wuaaaaaa... tak sukerrrr...!



~...menolak jendela selepas menyelak jenang pintu, HISYAM jelas dapat melihat lorong kelam, samar dipancar bulan dan bagai terbayang laluan denai yang diselusuri bersama SERI BULAN suatu ketika dulu, tapi menoleh kembali ke bilik bujang trang-tang-tangnya, bagai terdengar lagu Kisah Cinta...~






13 comments:

  1. benda lain tak nampak...

    keyboard putehh tu mengasyikkan!

    ReplyDelete
  2. jerawat memang mengganggu kebahagiaan dan kesenangan. harap bersabar :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,
    tengok caver pun dah tahu tak begitu sesuai dengan daku yang jiwa jiwang ini la la la

    ReplyDelete
  4. BRO GEDEK!:
    Tiap minggu ada cleaner yang saya paksa soh gilap tauuu...!



    CIKGU NORMAH:
    Wuaaaa... tekanan time nak tengok cermin!

    ReplyDelete
  5. ANYSS:
    Salam.
    Amboii.. takkan lah awak pun setua MokYang? hehehe

    ReplyDelete
  6. ERI-CHAN:
    Tidak juga, tapi susah nak terima bahasa yang agak kasar macam bebudak remaja berdialog sekarang.

    ReplyDelete
  7. kalau di suruh buat pilihan, saya lebih suka cheese stick lagi berbanding novel.... huhuuhuhu

    ReplyDelete
  8. EELOBOR:
    Pandaiiii... tapi lagi best kalu dapat ditambah lagi 2 sticknya, kan? hehehehe

    ReplyDelete
  9. baca 1, 2 page dah ngantuk....mmg usia mempengaruhi aku jg...

    ReplyDelete
  10. tajuk novel pun dah nampak begitu remaja :D

    ReplyDelete
  11. uiks baru baca novel My Love Playgirl terus naik jerawat ke kak z?? heheheee

    ReplyDelete
  12. akak, kemana menghilang kasut purple akak

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails