Friday, December 30, 2011

Final Maharaja Lawak Mega: Aku Nak OSBON Menang!

Assalamualaikum
Salam JumAAt
30-12-2011



Dah JumAAt...

Hari ini ada final Maharaja Lawak Mega. 4 peserta bakal bertanding dan berlawak secara langsung.


Dan meeting aku yang tertangguh hari itu, ditunda semalam, tetapi ditunda lagi ke malam ini. Dan aku nak tengok Maharaja Lawak Mega? Cemana nih Dato’? Hantar wakil jer bleh?

MLM kali ini sedikit berbeza, kerana walaupun pertandingan, tetapi ianya bukanlah sebenarnya reality show (menurut pandangan aku setelah membaca kenyataan dari FB Afdlin Sauki) kerana mereka dijemput khas oleh pihak ASTRO untuk menjayakan rancangan ini.

Kontroversi bermula dari Adlin AR yang terkeluar. Perang mulut bermula. Masing-masing kata dia betul dan ada pandangan kreativiti masing-masing. Yeahhh kita baca saja. Ada yang betul ada juga yang kita tak faham, what actually they’re trying to say? And what they’re trying to prove?


Copypaste. Dikatakan, statement dari Chef Wan.


Yang ini terang-terang la Afdlin Sauki’s.


Lupakan sebentar. Yang penting bila OTAIs bertanding sesama mereka dalam suatu pertandingan sihat, kita akan terhibur dan gelak terbahak-bahak. Dunia lawak sudah menjadi sesuatu yang besar dan ramai sudah menerima komedi adalah suatu bidang profesional juga. Am I right?

Sekali fikir, isu remeh-sememeh itu bagaikan sengaja dicipta untuk melariskan produk. Macam AF, tanpa drama ianya akan hambar. (But for me, annoying jer!)

Apapun mari sama-sama bergelak sakan malam ini. Tutup tingkap dan pintu dulu sebelum ketawa gelak besar anda terlepas mengganggu jiran tetangga! > peringatan tu sesuai untuk aku jer!

Secara peribadi BOBOI sudah ada jenamanya, begitu juga OSBON. SYOK susah nak beat 2 kumpulan tersebut.


So antara BOBOI dan OSBON hampir setara, but aku nak OSBON menang. Why? Aku suka ABON yang cekap berpantun!


Katanya, “orang Jawa ni, kalu tak 10 anak, tak konpom Jawanya! Itu setakat gurau-gurau jer, kalu nyambil-nyambil... paling kurang 5!”

hahahahaha! Aku yang anak 6 nih?



~...JALIL rupanya masih menyimpan dendam untuk mengorat SERI BULAN lalu kesempatan diambil semasa HISYAM ke hutan dara dan Pak Utih tiada di Teratak Nyatuh tetapi Mak Utih terlebih dahulu mengurung SERI BULAN di rumah berteman rotan ekor pari...~








15 comments:

  1. Kakcik tak langgan saluran itu. Kena pergi rumah adiklah malam ni - tumpang tengok. :)

    ReplyDelete
  2. saya baru 4 kak...hihihi.

    tp saya nak boboi menang..!

    ReplyDelete
  3. aisey.. baru sorang ni.. en suami tak Jawa ke cam tu? hahaha...


    apa pun cara Afdlin jawab lebih berhemah.. (tekan button LIKE 10x).. nak dorang memang.. Osbon kalau menang dah kurang satu teksi kat KL nanti.. hehe..


    *kak, tat ada lagi x?

    ReplyDelete
  4. walaupun saya nampak boboi yang ramai peminat, tapi saya juga tetap suka pada osbon.... suka ngan cara mereka berdua

    ReplyDelete
  5. boboi pun best jugak..but cgg vote osbon:) hehehe

    ReplyDelete
  6. saya vote for boboi!!

    obson ok, suka sgt Abon..tapi kurang gemar dengan Mr Os.

    ReplyDelete
  7. Walau tak ada astro...tapi mengikuti perkembangannya...boboi mungkin jadi juara...pssst...boleh pakai ke pendapat orang yang baru tengok sekali?

    ReplyDelete
  8. Walau kakak tak pernah tonton tapi isu dua hamba Allah ini kakak tahu juga. Macam memalukan bila yg 'veteran' bertelagah di gelangang FB sedangkan yg amature menjeling-jeling...

    Meeting hantar wakil? hihi... lawaklah juga AA nie..

    ReplyDelete
  9. rumah bui tak ambil saluran tu,sll tengok dekat you tube jer..tp bui pun suka kalau osbon menang...

    ReplyDelete
  10. suka osbon jugak.
    tapi harap boboi menang

    ReplyDelete
  11. acu pun sokong OSBON menang..BOBOI dapat no 2 pun dah ok :)

    ReplyDelete
  12. haah. betol.. su pun suka dua2 kumpulan... tak tau nak pilih yang mane.. boboi pun cute, osbon pun best.. haha... otai la katakan.. akak undi siapa..

    ReplyDelete
  13. ati pun tak langgan chnl ni
    kak azie ajelah yg buat laporan
    esok ye :)

    ReplyDelete
  14. copppppppppppppp... ayu pun nak OSBOn..
    harap2 gemilang dan terbilang..
    ayu dah penuhkan meja makan depan tv dengan makanan.. hahha

    ReplyDelete
  15. Alamak..aku lupa mlm td final MLM..adehhh rugi2..naseb bek ada youtube..

    Ada Android? Dah pakai CM7? Meh aku ajar caranya..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails