Saturday, December 17, 2011

Tahniah Buat Diri Sendiri Kerana Cabaran itu...

Assalamualaikum
JumAAt
16-12-2011


Suka aku menyebut, gambar-gambar di entri sebelum: sepanjang tugasan di booth CESB, MPH Karnival itu diambil semasa waktu rehat dan selingan seketika sahaja. Bukan menggambarkan aku “tak buat kerja”.

Walaupun aku sudah 5 kali diberi kepercayaan oleh pihak pengurusan Creative Enterprise SB (CESB) menjadi promoter part time, itu bukan bermakna boleh buat sesuka hati. Di mana-mana pun, dengan siapa pun, kerja adalah kerja. Kelemahan kita hanya boleh disebut oleh orang yang lebih berkuasa atas nama majikan (walaupun sementara).

Yang penting aku happy. Sejak awal penglibatan lagi, aku sudah pernah menulis semuanya bermula dari minat, minat dan kegilaan kepada buku-buku novel Melayu. Novel keluaran tempatan! (cakap jer ko tak pandai baca novel English, Azie!)

Memang dulu sedikit sentap bila ada yang sebut, “apa kelas, promoter booth!”. Bagi setengah orang melihat keperitan, keletihan dan mungkin kelecehan. Tapi bak kata orang, kalu hati sudah suka! (selain itu, tentulah mencari income lebih, ini fakta yang tidak boleh dinafikan).

Tentulah juga orang mengambil kira agak leceh dan tidak berbaloi, menghabiskan masa seawal jam 9 pagi melayan orang sehingga ke jam 10 malam. Balik berkejar menunggu feeder bus ke stesen Bangsar. Tunggu Putra Line ke Stesen Masjid Jamek. Berlari-lari anak dari terowong ke tingkat atas mengejar LRT untuk balik rumah. Bukan semua keadaan MYTOKLAKI sempat/berpeluang menjemput menghantar. As orang yang sudah terbiasa berdikari, tak pernah jadi masalah besar. Mujur sekarang tiket tidak lagi perlu dibeli 2 kali di Masjid Jamek dan masa tidak terbuang beratur di situ. Lagipun aku guna Touch-n-Go.

Lalu bila seseorang pernah sebut, “heee I tak sanggup lah Azie. Baik duduk rumah, lepak depan TV. Buat penat saja kerja promoter macam U”.

Terimakasih. Syukur kerana aku yang berani mengambil cabaran itu berbanding dia.

Tahniah buat diri sendiri!


Aku sudah beli card reader baru. I like the colour!


Tayang lunch:

Hari ini punya. Menunaikan hajat diri dan orang itu yang “minta belanja” dari hasil elaun promoter. “Dikapak-pancung-nya” aku minta ketam. Heheheheh!
*Ayam Kampung, Velodrom.


Dia snap, dan minta aku boh gambar ni dalam entri hari ini.
Yeahhh... sengaja nak dajalkan aku dengan 2 pinggan kulit ketam.
Padahal, sapa yang makan paling banyak?





~...antara ketam batu dan ketam bunga, HISYAM tidak mungkin menyentuh lagi sejak serik terluka jari dek ketam padi yang disangka boleh merangkak sendiri sedang Mak Utih tak tidor malam memikir luka di jari teruna kesayangan sehingga SERI BULAN berkecil hati kerana tidornya tidak lagi ditanya dan dihulur gebarnya...~







14 comments:

  1. betul tu akak..yang penting happy..
    happy dgn apa yg kita lakukan..
    =}

    ReplyDelete
  2. saya tetap nak ucapkan tahniah untuk akak. hehehe...orang ke berapa eh?

    ReplyDelete
  3. FATIN MRAZ:
    Happy tu tak semestinya kerana kerja dibayar, tetapi kerja dikelilingi kesukaan kita, hobi kita dan disokong kuat oleh ramai orang!



    EELOBOR:
    Terimakasih!
    Tak ingat ke berapa, tapi ucapan tu lebih penting.

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    AYAM KAMPUNG KAT TEMPAT ITU MEMANG BEST ... DAH LAMA TAK KE SANA. KALAU TAK SILAP, SUDAH BUKA CAWANGANNYA KAT BANGI

    ReplyDelete
  5. aih..sedapnya ketam tu, terliur kita..

    ReplyDelete
  6. wah sedapnya ketam..tak perlah belanja yang tersayang.

    ahhh tak tau pun ada karnival kat situ..lagipun setiap minggu ada ajer jemputan..memang x dan nak gi

    ReplyDelete
  7. Sallam,

    Saya suka cara Azie cari duit, bagi saya juga memang seronok jadi promoter booth ni, boleh jumpa ramai orang....Esok2 ajak saya sekali yee Azie...

    ReplyDelete
  8. Tahniah Kak Azie kerana berjaya melaksanakan misi dengan sempurna....


    p/s: baru lepas bisik pada cik hubby "Bang.. hari ni makan ketam ek".... nilah akibatnya bila baca entri ni..:)

    ReplyDelete
  9. Dato’ LF:
    Saya dengar juga Ayam Kampung Hj Hassan ni memang ada buka cawangan di BB Bangi. Jom kita pegi cuba. :)




    HUDA:
    Memang sedap. Apa lagi bila dah free tu. hehehe

    ReplyDelete
  10. KAK INA KL:
    Betul tu Kak INA. Belanja tu macam berkongsi rezeki.
    Karnival tu yang pertama kalinya, dan akan menjadi acara tahunan nanti.



    LIPISLADY:
    Pada saya yang minat giler pada novel ni, inilah peluang saya mendapatkan lebih info tentang perkembangan novel temnpatan.

    ReplyDelete
  11. NIDA:
    Nanti kalu Kak Azie tunjuk makan Dodol, ajak ler cik hubby mengacau dodol plak eh? hahahaha

    ReplyDelete
  12. tahniah jugak dari akak utk azie..

    tayangan perdana ketam itu sungguh kejam.....

    ReplyDelete
  13. KAK Q:
    hehehehe ampunkan saya Kakkk....

    ReplyDelete
  14. Salam...sori dh lama tak jengah blog...laptop rosak daa....promoter? Ehhh i jeles dgn u tau sbb u dpt spent time kat situ....i nih? Mana ada peluang mcm tu...tringin nk buat kerja mcm u mcm best dpt duk jmp org ramai....so sapa yg duk perli2 tu u buat donno je....bo layan je org mcm tu... ;)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails