Wednesday, February 27, 2013

Kalu la saya boleh “LIKE” pada setiap komen...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
26-02-2013


Secara keseluruhannya, saya sangat berbesar hati menerima banyak respons, komen terhadap banyak tulisan  saya sepanjang saya berblogging.

Antaranya, di entri sebelum ini, tentang menulis blog syok sendiri. Saya suka dengan komen-komen pembaca. Komen jujur. Terimakasih. Kalu lah saya boleh ‘LIKE’ semua komen macam kat FB tuh... gerenti saya klik dan klik...

Saya harap selepas ini saya akan ada lebih masa lagi untuk BW dan membalas komen. Saya harap begitu, bila beberapa perkara harus diutamakan dan beberapa perubahan akan berlaku.

Kadang-kadang kita rasa kita cukup baik, cukup hebat dan yakin kita mampu, tetapi kita memerlukan masa pula untuk mendapat ruang dan peluang bagi membuktikannya.



Dah lama saya tak singgah makan di sini. Berpeluang juga singgah petang tadi, kebetulan ada urusan dan Skill Test di ‘kok lerah’ ni...



Kerana tak sempat lunch, lalu minum petang adalah menu berat dan bagai orang melepas dendam. Yee Mee Cantonese. Tembikai No Laici. Puas hati...!




 ~...menunggu saat angin menderu hingga nyaman dingin bersila di ambin sambil melayan cerita bersulam kopi panas yang cepat sejuk membuatkan SERI BULAN semakin pandai mengagak berapa gula berapa nira dan HISYAM dapat pula meneka berapa serbuk kopi berapa lama kena melobi...~




40 comments:

  1. Replies
    1. Pada saya memang lazat lah. Paberet sejak dulu. Lagipun dah lama sangat tak makan, so pulun sungguh-sungguh. :)

      Delete
    2. dan sebab sangat lapar kan kan...tuh atas ada tulis

      Delete
  2. ada sebabnya segelintir blogger yg fames dgn komentar ,tak balas komen langsung dan hanya buat entri berterusan dan kita paham kesibukan memasing .. keutamaan lebih perlu dan harus diutamakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga yang menulis secara auto-publish, tak perlu fikir nak balas komen.

      Delete
  3. kat mana tu kak?

    masing2 ada keutamaan tersendiri....

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Kalu ajak, kena pi tempat yang lagi mahal laaa... hahaha

      Delete
  5. yee mee tu paling mengancam jiwa raga..

    ReplyDelete
  6. assalam kak..semalam ada datang tapi x sempat komen.harini sangat tergoda dengan yee mee tu..aduiyai terliur...lambatnya nk balik m'sia ni...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba la buat sendiri. Nak tunggu balik Malaysia nanti selera bertukar pula.

      Delete
  7. kadang2 tak sempat nak reply semua komen2 kat entri...bkn bermakna tak sudi tp masa dan kdg2 line internet yg merangkak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullah. Saya pun harap orang lain akan memahami situasi tidak mengizinkan kita.

      Delete
  8. Huuu~ Sy sendiri tak sempat lgsg nak reply komen. Bukan sombong tp sy tak sempat!!! Kdg2, org yg berkunjung ke blog sy, sy tak sempat pun nak balas kunjung. Umah lak takde tenet. Ade pun, dr tab cabuk tu je. Plan minimum lak tu. Uwaaaaaaa~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua orang ada banyak masa, ada semua kemudahan gadget. Takpa, kita buat ikut mana yg sempat.

      Delete
  9. Sedap nye nmpak...mula lah terliur ni kak. Betul kak..kalau boleh like saya pun nak like komen kawan2 blogger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malangnya takda button like plak kat blog, kan? Kena masukkan FB tu kat sini.

      Delete
  10. la....tgk kat fb td ingat megi perisa ayam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha megi? kesian. Kat hp memang kadang2 gambar nampak lain, kan?

      Delete
  11. Setuju dgn pendapat akak tuuu..like..like..like.:))

    ReplyDelete
  12. Hi Azieazah, I miss this Penang street....waaa, nak makan pun ada phone tepi pinggan. Ha ha ha.
    Anyway, have fun, keep well.
    Lee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penang street in Penang? hehehehe balik Malaysia la Uncle.
      Have a nive day, Uncle.

      Delete
  13. makanan ala kantonese memang sedap...menggiurkan.

    ReplyDelete
  14. as salam...tgk makanan terus lapaq weyh..salam kenal yer tuan rumah...

    ReplyDelete
  15. air tembikai ..air kegemaran saya..saya ni memmang banyak mkegemaran..ekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sebenarnya nak order Lime Asam Boi, orang tu salah hantar. Tu yg takda laici sekali tu.

      Delete
  16. klu boleh like mmg selalu rasa nak like semua komen dari kawan2.. kalau ada masa pun mmg nak reply tiap2 satu.. tp tak dapat nak buat itu semua.. hanya dapat menghargai dengan setulus hati..

    wah.. dah telan liur tgk yee mee tu.. klu letak cili potong dengan kicap mmg layan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kena regu dengan cili potong kicap Hanis. Tuang atas, gaul dengan chopstick! Layannnn!

      Delete
  17. Teringin Yee Mee Cantonese tu. Slurppp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm kita dating di Penang Street di Penang. Ada ker?

      Delete
  18. As salam Kak Zie,

    Rajin pulak singgah sini, sempat pulak baca balik komen yg lepas pd entry sebelum tu... tak ingat dh komen apa...hiks...

    Kalau saya suka keau tiaw kantonis! hehehe lama dah tak mkn tak teringat & teragak pulak nak buat! harini tgk kat FB ada yg post gambor mee kari trus teragak nak makan.. nampaknye lunch ni mamam mee kari jelah...hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai entri yang lepas pun ada lagi komen yang tak sempat balas. Hehehe
      Mujur pandai masak bila teringin, wpun dok jauh dari Malaysia.

      Delete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails