Tuesday, February 19, 2013

Kenapa saya mesti “Join Goggle+”?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
19-02-2013


Semakin banyak saya jumpa blogger yang menukar akaun mereka dari ‘blogspot’ kepada ‘Google+’ — betul ker soklan saya ni?

Boleh beritahu saya, kenapa?

Apa kelebihannya? Wajib kena tukar?



Selalu akan jumpa mesej ini di beberapa blog yang saya lawati. Saya belum berani nak respons apa-apa sebab saya memang tak tahu.



Tetapi, setengah tu akan ada mesej seperti di atas. Banyak blog tersebut tidak dapat saya masuk, tidak boleh dilawati. Adakah kerana saya belum menukar/menambah akaun ‘Google+’ itu?

Ada sesiapa boleh terangkan?

Terimakasih atas segala panduan dan perkongsian info.




 ~...memberitahu HISYAM tentang tempurung sering basah dek hujan malam tidak mematah semangat dia untuk gigih mencari tempurung baru asal surat dapat ditutup sepertimana rahsia juga boleh dikatup...~




20 comments:

  1. betol tu..sy pn pening kpala nk follow blog diorg sbb x tau nk cari kt mna

    ReplyDelete
  2. Samalaah..stiap kali post antri mest soh share kat google tu..apa diaaa

    ReplyDelete
  3. sy add google+ je tapi masih tetap guna google friend connect blm sedia switching lg sepenuhnya.., kelebihannya adalah salah satu media sosial tambahan drpd yg sedia ada...boleh share/ping entri dan macam2 lg.. Dengan log in google+, automatik lah kita boleh masuk akaun picasa album, youtube, email, blog (blogspot) tanpa perlu log in lagi sebab semua tu milik google dan connect dari gmail janji mau guna login/username yg sama.

    -via Kelebihan Google Plus 1

    ReplyDelete
  4. akak pun tak faham, apasai nak circle2 bagai? selalunya akak terpaksa blah jer la...bukan taknak masuk blog depa tp tak paham, pastu nak belajar mana ada cukup time?

    ReplyDelete
  5. belum penah jumpak lagi.. nampak sangat jarang BW... hahahaha

    ReplyDelete
  6. X paham mende tu...lklau jmpa selalu skip....ada gak yg folower dtng guna tu...nak cri blik link blog depa....pnyala payah....kadang bende baru ni...cam jakun skit sy ni kak....hehe...

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Azie

    saya ada akaun Google+
    tapi gunakan google lama

    ReplyDelete
  8. owh tulah..mcm ada 2 perkongsian pulak.

    ReplyDelete
  9. dulu ada akaun google+ tu tp delete...bkn apa ,ada kawan yg komplen takleh masuk blog saya kat situ(takde url blog saya)..ntah la..tak berapa faham dan malas nak godek2..

    ReplyDelete
  10. sy pun tak faham benda tuh kak.. aduhai..

    ReplyDelete
  11. Apa citer ni? Saya belum kena lagi. Harap2 akan lebih memudahkan.

    Jangan menyusahkan sebab saya ni rabun ICT .... huhu

    ReplyDelete
  12. AA
    I pun tak faham tapi bila baca Google+ boleh meluaskan bilangan orang datang keblog kita dan berkongi cerita, I terus kuis2 pasir dan sembunyikan diri (sementelah diri nih ketam, kan?). Bukan semua orang suka dikenali dan suka jadi femes.

    ReplyDelete
  13. Hmmm.... boleh pening kepala ni, hihihi

    ReplyDelete
  14. marilah join google+. takde yang menakutkanla kak. dia connect ke laman sosial like FB je. pastu setiap kali buat entry dia akan linkkan direct ke google+. kalau tak mahu boleh reject.

    kelebihan kot org yg lawat google+ kalau ternampak blog kita yg di link kan akan tersiar di Home. jadi maybe dapat tambahkan readers.

    ReplyDelete
  15. dah banyak penerangan, saya pun join google + :)

    ReplyDelete
  16. he..lyn ingat lyn sorang je tak faham..hahaha..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails