Wednesday, January 13, 2010

Lawaksssss....!

Pada satu hari, si suami balik dari kerja dan mendapati si isteri tengah bergaduh besar dengan maid Indonesianya. 

Maka si suami dengan hati yang suci ingin lah jadi org PBB jap, nak tolong damaikan suasana.. maka bertanyalah si suami dengan suara yg lembut pada isterinya..

“Apa hal ni!!!!! Yang... . kenapa bising2 ni?”...

...jawap si isteri dgn nada marah... “Ni hah!!!!! seluar dalam I hilang, tentu si Tuti (nama ni rekaan semata2) yang curi seluar dalam Gucci I yg mahal yg I beli kat Beijing tuhh!!!”

Disambut pulak oleh si suami .... “alahai Yang ni, takkan lah sebab hilang satu helai seluar dalam pun nak bising se kawasan perumahan. Dah, dah, nanti Abang belikan ganti yg lebih mahal dan seksi lagi...”

Berkata lagi si isteri... “Tapi bang, kalu sehelai I tak sakit hati sangat, ni yang hilang tu , 10 helai tau... ... 10 helai!!!” (sambil tunjuk jari sepuluhnya)

Maka terkejut beruklah si suami dengar berita ini. Berpusing lah dia pada Tuti yg terkebil2 sejak tadi... dgn suara yg lebih lembut lagi, si suami bertanya... . “Betul ke Tuti, kamu yang curi seluar dalam mak encik kamu ? Ingat... .kamu mesti bercakap benar!!!”

Si Tuti dengan muka yang ketakutan dan suara terketar2 yg pekat dgn pelat indonesianya pun menjawaplah. “Tapi... tapi... tapi... bapak kan tahu saya enggak pernah pakai seluar dalam!!!!!”


~...aku copy (dan paste kali ke 2) dari salah satu ruangan di CALUK CORNER. Hahahahaha...! jom gelak golek-golek...!~

*Dan aku semakin bersemangat nak pegi melancung ke Beijing... Ahaks!





17 comments:

  1. kih kih kih....kantoi... kan padan muka...., kena buat sambungan ni... baru tahu apa jadi kt pak encik tu, agak2 mak encik tu berapi tahap mana yek...

    ReplyDelete
  2. Laki dia sudah terkantoi..wakaka..

    ReplyDelete
  3. moral of the story .. jangan buat hal dengan pembantu rumah !

    t.kasih kerana sudi menziarahi blog saya dan menjadi follower saya.

    ReplyDelete
  4. ROSNANIE > tak tau nak sambung apa, cuma teruja, bagus ek panties dari Beijing? hahahaha!

    ZUREEN > Terkantoi sebab tak pandai nak pakat dengan maid tu. Lain kali pakat ler betul-betul, kan? hahahaha...!

    ReplyDelete
  5. AL-LAVENDARI > sama-sama. Boleh jer sapa pun nak buat hal dengan pembantu rumah, asal saja pandai sorok rahsia.. hahaha marah orang pompuan...:D

    ReplyDelete
  6. amboi amboi amboiiii...

    nak gi Beijing tu semata2 nak beli seluar kecik tu saja ke, yang oiiii :)

    ReplyDelete
  7. muahahahaaaa kantoiiiiii..!!!

    ReplyDelete
  8. KAKCIK > Bila baca lawaks ni baru tau naper ramai orang suka benor melawat Beijing... Ahaaa.. pasni nak tanya ACU, dia ada beli tak? hikhikhikhik!

    ICE > ko jangan buat cenggini tau.. kene pandai berpakat-pakat. Ahaks!

    ReplyDelete
  9. azie,
    adoi...
    gue hantarin kamu pulang ya...
    (Jika begitulah perangai maid akak...)

    ReplyDelete
  10. KAK MAH > Masih baik ler kiranyer tu boleh lagi bercakap-cakap. Kalu orang lain, agaknya kelu seribu bahasa. Hahahaha...

    ReplyDelete
  11. assalammualaikum

    pandai betul isteri tu nak perangkap suami ngan maid tu ya...
    boleh jadi modal ni...

    ReplyDelete
  12. hehehe, cerita nie baca byk kali pn ttp kelakar.

    ReplyDelete
  13. CIKGU NORMAH > Salam. Kadang2 perangkap tu sengaja menangkap tuan. Suatu kebetulan yang sangat melucukan.

    EELOBOR > memang lawak ni dah lama ada. Saja jer Kak Azie paste balik buat ilang boring. Masa mula2 baca dulu, Kak Azid dok bayang muka isteri yg marah, muka suami yang selamba badak dan si maid yang dungu berdiri tegak kat pintu dapur.. Hahahahah...!

    ReplyDelete
  14. hah..payah!! si pendamai dah terkantoi...

    ReplyDelete
  15. SITI > si pendamai tu ler nanti akan menghuru-harakan rumah tuu.. hahaha!

    ReplyDelete
  16. CALUK > ko ni aku rasa macam nak terkantoi jugak nihhh.... Maid ko yerr?

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails