Monday, January 18, 2010

Menginsafi....

Menginsafi apa yang berlaku...

dan mensyukuri apa yang telah kita lalui.. Penuh kemakmuran, keindahan dan kebahagiaan..

Semoga apa yang dilihat, didengar dan dibaca memberi secebis keinsafan kepada kita..

Gempa bumi kuat pada skala Richter 7.0 telah melanda Haiti pada 12 Januari 2010 yang terjadi pada pukul 4.53 petang (5.53 pagi waktu Malaysia). Gempa bumi ini kemudiannya diikuti dengan lebih daripada 10 gegaran susulan yang melebihi magnitud 5.






Banyak bangunan dan binaan yang runtuh akibat daripada gempa bumi ini. Mangsa meningkat kepada 200,000 orang.

Anak aku bertanya, kenapa mereka kena gempa? Ada banyak sebab, selain faktor geografi semata.. kan?


*...demam aku dah kebah, sebab 2 hari berturut pegi joging, kuarkan peluh...~



12 comments:

  1. ehhh patut slim..rupanyer gi joging 2 hari ekeke :p

    aku pun dah kebah sbb dah dapat jumpa anak bujang aku.aduiii beb rindu kat dia tuhan jer yg tahu :(

    bila hang balik kg jom kita pi berkubang kat bukit pancor :D

    ReplyDelete
  2. Salam Azie...

    lain kali jogging sampai kat rumah kakcik, lepas tu kita jogging sama-sama ke Tasik Permaisuri.. (jgn lupa telefon ambulan siap-siap) :)

    ReplyDelete
  3. Rehat biar cukup Kak Azie..jangan lupa makan ubat..harap2 dah bertambah baik lps jogging..

    ReplyDelete
  4. salam Kak Azie:

    Sungguh menyayat hati apabila melihat anak2 kecil menjadi mangsa.. terkulai tanpa nyawa.. Sungguh menginsafkan... :(

    ReplyDelete
  5. ECHAH > ko ni puji aku melambung sampai terbalik makna tu pehal ek? Ohoo ko nak soh aku belanja makan sate ekkk.. Aku lum dapat lagi laarrr...

    KAK CIK > jogging di Tasik Permaisurie tu memang minat. Pernah gak beberapa kali ke sana. Seronok sangat. Jom, bila-bila kita pegi.

    ReplyDelete
  6. ZUREEN > terimakasih atas prihatin.. Psstttt, sebenornya lepas jogging terus baik sebab... sebab... nak period.. hehehe

    NIDA > benar, semoga kita saling ingat mengingati tentang sesuatu yang bermakna penderitaan...

    ReplyDelete
  7. azie,
    beriyer2 kakcik mengajak jogging dari pandan jaya ke bandar tasik permaisuri....
    berani?.....

    ReplyDelete
  8. KAK MAH... beraniiii... beraniiii...cewah!

    ReplyDelete
  9. we want sate...we want sate....hehe

    ReplyDelete
  10. AZRUL > Sate kalu, kena buat gathering laaarrr...

    ReplyDelete
  11. Baik maknanya bila kita dapat melihat tiap kejadian dgn dua maksud..
    semuanya kena kembali kepadaNya..
    Semoga kita semua selamat...Ammiiinnn

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails