Tuesday, April 21, 2020

Perkara-perkara besar yang berlaku selepas 2016...

Selasa
21-04-2020

Saya berehat dari blog selepas 2015. Hampir 5 tahun, dan sudah tentu ada banyak peristiwa berlaku.

Yang paling besar berlaku, saya menerima menantu. Anak saya DAK AMOI, bernikah pada 3 September 2016.

Kenduri pertama dalam keluarga saya. Tiada pengalaman, pun saya tidak hebahkan. Segala acara dan urusan berkaitan majlis, semua saya & MyToklaki uruskan dalam lingkungan keluarga kami sahaja. Segan pun ada nak hebah or beritahu orang, or nak libatkan orang lain. Dari awal, kami sepakat, jangan susahkan orang, jangan libatkan orang, jangan hutang orang, jangan pinjam or apa saja yang melibatkan orang.

Besar kecil majlis, kami yang tentukan. Walaupun pertama kali, kami gigih usahakan. Beberapa perkara yang biasa orang lain buat, bila kami rasa tidak perlu, memang kami abaikan. Dak AMOI tidak mahu ada acara bersanding. So no sewa baju songket, no sewa pelamin, no sewa kompang...

Bertunang secara rasmi pun kami tidak buat. Bernikah sebelah pagi di Masjid Nurul Hidayah, dan bersambung terus dengan acara resepsi.

Kini sudah masuk tahun ke-4 depa kahwin. Segalanya baik-baik saja, walaupun sehingga hari ini depa masih berdua.

Terimakasih tidak terhingga kepada sekian ramai sanak saudara, rakan taulan dan sahabat lama, baru,  jiran, geng blogger dan kenalan yang sudi hadir ke majlis kami ketika itu. Saya dan keluarga sangat terharu dan menghargai.




Bernikah sebelah pagi. Menantu saya orang Shah Alam.

Ini ahli keluarga saya yang lengkap.



Adik beradik dari kampung, MyBonda, sepupu, dan saudara-mara kulaan yang hadir. Meriah sangat.


Antara rakan blogger yang hadir. Ramai sebenarnya. Masa ni, Marya Yusoff berada di Malaysia. Pertama kali kami berjumpa. Beliau dan keluarga baru pulang dari Peru. Ketika ini mereka bermastautin di Australia pula.




Terimakasih, korang...!

Juga ada kawan-kawan lama saya dari Sahabat KLFM, yang ramai datang dari jauh dan dekat.


DJ Kak Posh pun hadir. Saya memang terharu dengan kehadiran depa semua nih.


Terakhir, kawan-kawan sekolah saya. Dari kampung dan pelbagai tempat. Mereka bersepakat datang dengan menyewa sebuah bas rombongan. Saya terharu sangat...! Korang dahsyat laaa....

Ini majlis di sebelah pihak lelaki, di Shah Alam.



 ~...tidak pernah SERI BULAN semarah itu walau HISYAM memang selalu mulut lepas, tetapi apabila ada yang membawa khabar berita tentang persiapan baju kahwin dan sanggul palsu si anak dara Pak Imam demi untuk hari bersandingnya yang diangan-kunun bersama HISYAM, SERI BULAN merasa hendak melempar selut ke ampaian rumah Pak Imam!...~



3 comments:

  1. Alhamdulillah tahniah. macam nampak pak ngah ja tu

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails