Wednesday, August 4, 2010

Hati yang tersentap: Footnote...

Terimakasih atas ucapan kepada AMOI. Semoga segala doa akan termakbul. Tapi dia tak balik pun, mungkin hujung minggu baru ada free dan boleh balik ke rumah. Macam jauh sangat, padahal tak sampai sejam pun. Tapi dia ada banyak kerja sekolah...

Siang tadi, aku kuar time lunch, meronda masuk satu kompleks yang sepelaung dari tempat kerja. Cewahhh macam ler tak pernah masuk, tapi memang benar aku jarang, amat jarang kuar waktu tengahari. Tiada special reasons, tapi memang dah biasa begitu, yang pasti tiada kaitan dengan diet. Sebab tempat kerja dekat dengan rumah, (4 min perjalanan) so aku ada banyak masa lebih untuk masak di pagi hari (dulu tu kadang2 tak sempat). So bila dah rajin, aku selalu bawa bekal ke tempat kerja. Makan dalam aircond sambil baca novel. Dah memang style, sebab aku sejak berkurun lamanya, memang tak pernah ada geng untuk kuar berpoya-poya waktu lunch time. Lone Ranger jerrr...

*Bila rindu. Ni kat tempat keja lama...

Tadi akhirnya, selepas lebih sebulan di tempat baru, baru aku jumpa foodcourt yang hampir serupa macam di Walter Grenier dulu. Rupanya belakang blok jer, aku sungguh tak perasan sebelum ni, lagipun aku turun pun adakalanya seminggu sekali jer. Sangat murah lah itu Mak Cik jual nasi campur. Leh ler jadikan port tetap nanti kalu teragak nak beli lunch.

Tiada story lain yang seronok dikongsi, tapi tengahari tadi, baca paper (Kosmo ker Harian Metro?) ada 2 full pages kisah tentang blogger muda yang hebat (yang masih belajar di Russia) dan blognya memang sentiasa menjadi kunjungan ramai. Aku salah seorang yang sering baca blog dia yang penuh cerita pengalaman di negara orang. Kagum dengan kesungguhannya. Cuma aku jarang sekali nak tinggalkan komen (serik pun ada, sbb blogger kecik cam aku ni, orang tak mandang...).

Tahniah ARIFF: http://ariffshah.com/


Projek aku malam ini sebagai persediaan esok... (300 cups)


~...bila sudah kerap dipersoal menjurus diperlekeh, hanya orang buta tuli pekak BADAK saja yang tidak mengerti, dan orang keras hati seperti SERI BULAN akhirnya terpaksa mengutip hatinya sendiri yang jatuh di tepi tangga...~



11 comments:

  1. rasa cam pnah singgah je kat blog pelajar rusia tu

    sedap puding tu bak le skettt

    ReplyDelete
  2. Puding sempena menyambut Ramadhan ke tu, Azie? :)

    ReplyDelete
  3. Azie...
    one of these days kita harus jumpa jugalah...
    gi lunch ker...
    nanti kita calling..calling...

    ReplyDelete
  4. Kalau saya buat Azie tersentap maaflah ye...saya tak de kawan nak lunch..huhu

    ReplyDelete
  5. samalah kita kak..
    saya dah hampir 4 tahun kerja kat Bukit belacan ni,mmg jarang sgt kuar lunch..4 bulan sekali pun susah..selalu mmg bawak bekal kalau tak bawak rela berlapar..sebab sini mamak yg ramai...

    ReplyDelete
  6. Salam..
    sabar lah kak.. kadang tu tak semua orang hati nya celik nak berfikir.. kita doakan jer lah moga Allah bagi cahaya kat dia.. nak wat cam mana.. redho jer lah.. kita kutip and rawat hati kita udah lah ye kak.. jangan hati kita pun jadik buta dan pekak cam dia orang ekk.. :)

    ReplyDelete
  7. CEMOMOI > sama ler kita. Sekali sekala baca kisah orang kita di luar negara, memang best...


    KAK CIK > awal benor nak buat utk Ramadhan. Ini utk majlis di sekolah anak.

    ReplyDelete
  8. AKAK > Terimakasih atas undangan. Kiter sukerrrr...!


    KAK KUJIE > Tak la Kak KUJIE. Takda kena mengena dgn mana-mana blogger pun. Azie ni kadang2 suka tulis rambang jer, padahal kisah tu jauh dari ruangan lingkup blog.

    ReplyDelete
  9. CALUK > puding ni selalu buat aku teringat pada CALUK CORNER...!


    KAKZIE > bawa bekal lagi puas makan, kan?

    ReplyDelete
  10. AANAS > salam kenal. Nanti Kak Azie ziarah rumah awak.. bila free nanti.

    Terimakasih berkongsi pendapat.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails