Sunday, July 28, 2013

Ramadan 19: berkumpul untuk iftar yang simple...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Sunday
28-07-2013


Walaupun plan asal nak berimpun di Jinjang bersama MyBonda dan MyKakak adalah pada hari cuti Nuzul Quran hari tu tak tercapai, akhirnya selepas kerja Sabtuday kelmarin baru saya berpeluang ke sana.

MyKakak masak Nasi Ayam yang best dan saya cuma sempat masak Gulai Lemak Ikan Masin + Nenas.

Walaupun menu adalah sangat ringkas (sebab MyKakak kuar shopping sepetang semalam), tapi suasana berimpun camtu adalah sangat best. MyBonda makan bertambah okeh!

No pic, sebab saya rasa letih sangat semalam. Terkejar-kejar dari opis balik kul 3.30 petang, nak memasak then terus ke Jinjang. Lepas ni, Raya baru dapat berimpun lagi.

MyBonda dah siap tempah soh saya buatkan Pulut Kuning, Raya nanti. MyAnak-anak buah request nakkan Rendang Ayam dan Sambal Tumis Bilis.

Tetiba rasa tak sabar plak nak sibuk memasak untuk Raya. hehehehe!

Cuti Raya sudah dapat kelulusan. Saya cuma minta sehari saja — sehari sebelum Raya — sehingga Ahad. Senin seterusnya tu, saya dah masuk opis. So Manager luluskan cuti saya. Ada yang apply 4,5 hari tak lulus semua. Ada yang kena singkatkan cuti. Project memang tengah banyak. Lepas Raya, kompom kena buat OT kaw-kaw!

Tayang-tayang:



Kek apa ntah, lupa dah. DAK AMOI belikan untuk CHAK yang berulangtahun Jumaat lalu. Secret Recipe. Kerana saya bukan peminat kek, so saya tak ler join acara rebut makan kek nih!


Cabonara SR. Tak sesedap Pizza Hutt punya. Paling sedap tentulah Chicken Cabonara yang saya buat sendiri. Hahahaha... tapi bila nak buat ntah.






 ~...ketika malam bulan mengambang penuh SERI BULAN terasa wajahnya jelas terlihat di permukaan Sungai Menghijau Lumut, tapi HISYAM yang menjadi peneman di malam itu hanya sengih mengejek sambil sengaja membaling batu membuang bayang lalu SERI BULAN terasa hendak menolak lelaki itu lalu merejam kepalanya tanpa belas...~




10 comments:

  1. Sedapnya kek tu kak... terlioq dah ni...

    ReplyDelete
  2. Sedapnya kek tu kak... terlioq dah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Faridah (yang mai semalam) dah balik Perak dah pagi tadi. Nanti dia pi hantaq Tart hang tu rumah Kak Kiah. Hang tepon Kak Kiah dan buat temu janji noooo.....

      Delete
  3. saya pun x sabar nak masak untuk raya..makan 3 orang je walaupun..heheh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti awak pandai masak, kan? Kalu nak ramai-ramai, jemputlah kami pi beraya ke rumah awak. Kak Azie beraya di KL jer tahun ni...

      Delete
  4. shin x sabar nk makan ketupat dan x sabar nk larik larik dari tolong masak #sengih

    ReplyDelete
  5. Happy belated bufday Chak? Mak bagi hadiah apa tahun ni...hahahaa...

    Saya gila kek Kak Azie kalau ada harus saya berebut jugak.

    ReplyDelete
  6. Saya tak tahu nama kek yang kedua tu. Tapi ianya memang sedap. Ada kacang dalam nya kalau tak silap.

    ReplyDelete
  7. Blog Azie ni memang pandai betul membuatkan saya menelan air liur di tekak kan ? Apa tayang-tayang aja ? Panggil la makan sama ke ...barulah best hehehe.

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails