Thursday, March 21, 2013

WW: Jawatan ‘Penjual Gadis’? — dah malam baru tingat nak buat WW...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
20-03-2013






*kerana mulut banyak benda boleh binasa ~ kerana mulut juga orang boleh bermusuhan ~ kerana mulut juga ramai orang boleh jatuh chenta.





 ~....apabila HISYAM menyatakan kesediaan untuk memilih tidak lagi membujang kerana menganggap itu suatu yang tidak bijak banyak pula yang gembira sambil teruja menanti gadis mana yang akan dinikahi di Kampung Separuh Desa dan SERI BULAN menanti dalam debar cincin yang pernah mereka sepakat melihat dulu adakah akan menjadi suatu pengikat atau pengiring semasa akad..~




47 comments:

  1. Nasib baik ada translation orang putih, kalau tak mesti ramai jejaka berebut nak jawatan tu... he he.. ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Bukan jejaka jer. Ramai lelaki la kot...

      Delete
  2. Replies
    1. Tu la pasal. Sapa ler yang punya kerja.

      Delete
  3. Siapalah pembekal gadis2 itu ya? :)

    ReplyDelete
  4. Ni sayz jumpa tepiNST! hali hali Fhway jemmmm kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tahu hali-hali jem, kenapa mesti nak juga lalu FedHidway? Nak cari iklan? hahaha

      Delete
  5. Bila direct tranlation tu la jadinya.... :)

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ... ni lah bahana kalau translate dr bi ke bm ...

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum ... ni lah bahana kalau translate dr bi ke bm ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut maksud yang lebih teruk pula yang timbul nanti, kan?

      Delete
  8. Yakin je cetak iklan tak mintak pandangan orang lain..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya bukan bangsa kita ler tu. Cetak sendiri kot.

      Delete
  9. saya nak beli dalam 2-3 orang boleh? ..... ngeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup ker setakat 2,3 orang tuh YB?

      Delete
  10. kira kilo ke cmaner ni kak? hahahahaha

    ReplyDelete
  11. hehe...kesilapan yg membawa makna yg berlainan dari maksud iklan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang cetak tu tak rasa silap pun, agaknya...

      Delete
  12. uikkkk... bahaya kalau tersalah terjemahan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang cetak tu bukan tahu pun dia salah. Dia dok sangka dah betul.

      Delete
  13. nanti saya nak buat sepanduk "Pembeli Gadis" pulak.

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. ...yup, kerana menaip pun, boleh jadikan orang lain sakit hati juga.

      Delete
  15. Org yg menulis pun tak reti. Takut yg baca pun tak reti, dihentamnya terus org yg bt iklan ni. Amacam? Padah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari mula lagi dah silap, sampai ke peringkat seterusnya pun main hentam saja. Terus salah sampai ke akhirnya!

      Delete
  16. Yg tukang print pun 2x5 bengong tak betulkan..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syarikat cetak tu pun main hentam keromo saja. Geram pula nengoknya.

      Delete
  17. Assalamualaikum…
    Apa khabar?
    Sihat ke?
    Harap2 sihat + bahagia selalu…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Rin. Baik adanya. Rin cemana? Lama sungguh tak dengar citer. Agak-agak Pesta Buku nanti dapat jumpa lagi tak?

      Delete
  18. Baca tapi jangan salah terjemahan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang menterjemah tu yang sedih tuh.

      Delete
  19. memang binasa betul org yg iklankan menda tuh...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastu membinasakan orang lain la pulak, kan?

      Delete
  20. Madam Azie.. tu namanya tak sensitif.. main pulun mana yang kena je.. hish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sensitif dan tak faham langsung agaknya.

      Delete
  21. agak2 brapa result BM spm dia ni..:-p

    www.jmr23.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau, tak sempat amik SPM dah jadi tukang cetak kot. Hehehhe

      Delete
  22. Penjual gadis.....kahkahkahkahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha so awas ya gadis, jangan sampai kena jual.

      Delete
  23. no phone mr. kelvin tu betul ke tak hahaha

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails