Friday, October 12, 2012

“Mak, perkhidmatan seks tu apa?”

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
JemAAt
12-10-2012



Kita selalu tengok kat berita.

Banyak tangkapan dibuat. Pusat hiburan ada servis tu. Pusat karaoke pun. Saloon@spa pun ada. Pusat urut badan jelas-jelas boleh ada punya. Serbuan demi serbuan. Berselang hari ada saja yang kena atas kes yang satu ini.

Tak cukup berita, di program 999 pun banyak dipaparkan.

Maju sungguh negara kita.

Lalu pada suatu hari, seorang budak perempuan, age 10 tahun tiba-tiba bertanya, “Mak, perkhidmatan seks tu apa?”

Gulp..!

Berapa tahun agaknya dia kena tunggu untuk faham tentang perkhidmatan itu?




~...bila Pak Utih bercerita kisah lama sehingga membangkit senyum simpul kepada Mak Utih, HISYAM mula menjeling SERI BULAN dengan maksud terkumpul, malangnya gelak SERI BULAN membuatkan hasrat jahat itu mungkin tidak akan terkabul...~

 




28 comments:

  1. Erkkkk...garu2 kepala. Susah maknye weeehhh nak jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang susah jugak, tapi kena la jugak jawab. Nanti dia lagi hairan.

      Delete
  2. saya tak tgk buletin utama ngn anak2. rasa cam warta berita dah tak sesuai utk ditonton seisi keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah kan? Apa yang dipaparkan di berita itulah faktanya apa yang berlaku di sekeliling kita hari ini. Tak boleh nak elak nak nafi, memang masalah sosial di negara kita sangat parah!

      Delete
  3. Replies
    1. Lama mana nak biarkan tanda soal tuh?

      Delete
  4. alamakkk.. fenin jugak nak jawab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pening, kan? Tapi kena juga jawabbb....

      Delete
  5. AA_Stesen tv tu patutnya kena bagi amaran awal "18SX" untuk rancangan tv tu. Apasal boleh lepas eh? SKMM tak ambik tindakan apapun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, rancangan 999 adalah rancangan majalah. Paparkan banyak kes jenayah dan tugas polis menangani jenayah. Tak akan mungkin disekat.

      Delete
  6. Replies
    1. Saya dulu malu nak tanya. Macam tahu jer benda tu sangat peribadi.

      Delete
  7. ahaaa....cemana nk jawab tu....huhuhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena mula fikir dari sekarang. hehehe

      Delete
  8. TAkut juga kalau anak zureen tanya sebegitu...nak jawab macamana..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm.... mengelak atau nak jawab tepat?

      Delete
  9. surat khabor metro ayu blaklist dr Umai ...
    bahayaaaa

    kita kn kata.. dh besar nanti kita jwb.. siaan anak2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk mengelak anak membaca kisah sebegitu pun bukan bermakna mereka tidak akan terdedah. Mungkin belum sampai masanya saja, sebab umur masih muda. Tapi itulah hakikat yang berlaku, jadi mereka boleh tahu tetapi harus juga diberitahu tentang kesan buruknya. Paling pun, sebut “sebab itu polis tangkap.”

      Delete
  10. saya dulu love bite tu cuma tahu bila dah umur 22 tahun. itupun sebab kawan saya bagi tahu masa dalam bas masa kami nampak leher seorang budak perempuan lebam2.

    untuk soalan budak ini, ok kena cakap juga tapi beralas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan: “benda tu salah, sebab orang lelaki kacau orang perempuan yang bukan isteri dia, sebab itu polis tangkap.” hehehe

      Delete
  11. Terkesima. Kena fikir betul2 nak jawap apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena cari jawapan yang tidak semakin mengelirukan dia.

      Delete
  12. Hahaha.... saya kena tanya ...."melacur tu apa?" ?.... aduhaiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh lagi la parah. So, CA jawap apa.

      Delete
  13. hahaha..jawab mak, jangan tak jawab!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang mak ler yang kena jawab. Orang lain gerenti mengelak punya.

      Delete
  14. Jawab je kerja orang jahat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang saya sebut, itu perbuatan salah, sebab itu polis tangkap.

      Delete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails