Friday, September 30, 2011

Kisah Orang Demam: Bubur Bersembur!

Salam


Batuk bermula sudah 2 hari.

Demam pula bermula malam tadi. Kenapa malam jer, siang bleh plak merempit? Pegi keja macam biasa jer.

Tidor mungkin tak cukup sehingga mamai lalu aku jadi sakai. Pergi kerja pagi tadi, sarung baju yang aku dah pakai masa mesorat malam tadi. > Gila! Tapi aku peduli apa?

Mata panas, mata sakit, tekak sakit, badan sakit, kepala sakit... mujur hati dah tak sakit lagi.


Lunch yang menyeksakan. Bila batuk, bubur bersembur!


Cukup untuk aku tidor lena. Sengaja mintak yang sleepy punya.


Terimakasih doktor!


~...HISYAM memang kejam, tapi hatinya tetap dilihat baik dan mulia oleh SERI BULAN...~







24 comments:

  1. klinik leong? dulu masa fatin keje kat tmn maluri, situlah jugek klinik sy pergi..

    semoga akak sepat sembuh ya..

    take good rest yaa, rehat yg paling penting instead of ubat tu..=}

    ReplyDelete
  2. aisey.. tuan tanah tak sihat.. alamat rumput naik panjang la nanti.. tak dapat la kami nak singgah...



    *semoga cepat sembuh... :)

    ReplyDelete
  3. Bereharlah ye azie...jangan kerja kuat sangat.
    Akak doakan azie cepat sembuh...

    ReplyDelete
  4. klinik leong...patut le handwriting nye sgt familir. hihi.

    *terus rindu ayam bakar makcik kedah dan air asamnye. nyummm...

    *

    eh lari topik pulak. akak, get well soon ok. rerajin makan ubat tu. kalau tak sihat juga saya bawak akak jumpa dr singa. nak? :D

    ReplyDelete
  5. badan sakit tp jari jemari x sakit kn utk update blog heheheh

    semoga cpt sembuh

    ReplyDelete
  6. Selamat tidurrr sayang... zzzzz..

    ReplyDelete
  7. selamat tidur dan berehat, semoga cepat sembuh!

    ReplyDelete
  8. lepas raya aritu saya demam teruk, nak ckp pun dah takde suara, saya dpt mc 2 hari, pastu tambah cuti lagi, berehat kat umah

    ReplyDelete
  9. selamat berehat kak z
    semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. semoga cepat sembuh sis. hari ni MC kan....so tidor secukupnya.

    ReplyDelete
  11. Balik rehat betul2 tau. Masuk bawah kain gebo. :)

    ReplyDelete
  12. glemer betol klinik Leong tu..sampai 2 komen kat atas cerita pasal klinik ni..ekekekkee

    Moga akak cepat semboh..

    ReplyDelete
  13. FATIN:
    Thanks.
    Klinik tu panel company Kak Azie.



    EJA:
    Kan EJA ada bleh jadi tukang sabit rumput? Ahaks!
    Thanks

    ReplyDelete
  14. ZUREEN:
    Terimakasih.



    KAK ARIZAKIAH:
    Aminnn.. terimakasih Kak.

    ReplyDelete
  15. GADISBUNGA:
    Klinik panel kami GB.
    Sejak lepas Raya, Kak Azie belum pegi lagi kedai Makcik Kekdah tuh.
    Thanks, agak-agak DR SINGA tu bleh bagi ubat berapa papan eh? :)



    KHAIRIN:
    Betul tu. Tangan tak sakit. hehehee
    thanks.

    ReplyDelete
  16. CHE MID:
    Tidor sampai berlebih lebihan dah nih. Thanks



    KUCING OREN GEMOK:
    Tak larat dah nak tidor. Thanks.




    MAMASYAZA:
    Agaknya cuaca dan makanan kot buat tekak mudah jadi kering dan perit.

    ReplyDelete
  17. ACU:
    Thanks. Memang dok berehat sakan nih.



    ZUWAIDAH:
    Yup MC. Tapi plan nak cuti jugak esok. So bleh rehat sampai Ahad! :)



    DADDY ZIYYAD:
    Kedua-dua pengomen di atas, dulu pernah kerja di area sini, sama macam Kak Azie. So depa kenai betoi la dgn Dr Leong tuh. Tu mesti kes nak MC ler tuh, kan? hahahahahaha

    Dr DZ pun glemer gak. Glemer kat blog!

    ReplyDelete
  18. KAKCIK:
    mau menggelupor kalu duduk bawah gebor

    ReplyDelete
  19. munna anak beranak tak sihak kan...4 hari EL sebab anak2 dan maknya demam

    ReplyDelete
  20. moga cepat kebah kak.. makan ikut dos tau, kalo doc kata amik sijik jangan telan 2 bijik lak.. hihi..

    ReplyDelete
  21. MUNNA:
    Ohh kesian. Anak beranak demam yer. Lagi teruk tu..



    ANAA:
    Thanks. Tapi kalu sebijik pun tak kesan, harus kena telan 2,3 biji kan? kan? hehehe

    ReplyDelete
  22. eh klinik leong my mom punya panel doc

    ReplyDelete
  23. JUNE:
    Pun Kak Azie punya panel doc juga...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails