Saturday, September 3, 2011

Syawal 5th: Majlis Bertunang Nurul Anida

Assalamualaikum
Syawal 5th
03-09-2011



Berlangsung sudah majlis pertunangan anak sulung kepada pasangan rakan kenalan AA, juga rakan seperjuangan, Dato’ AF dan Datin NM, di kediaman mereka di BTHO.

Aku dijemput selaku kawan rapat kepada keluarga mereka, yang diharapkan dapat membantu apa yang boleh tolong. Tolong apa? AA cuma boleh tolong tengok dan tolong makan saja! Hahahahaha..!




Makan sireh dari pihak lelaki, simbolik pinangan diterima.


Nampak tak Tart Nenas (yang diorder dari AA), termasuk dalam senarai barang hantaran.


Hitam-putih berbalas Biru-putih.




Sebelah kanan, pelakun HAFIZ (AnakWayang); merupakan sepupu kepada bakal pengantin.


Setakat goreng sayur pun, tukang masak import tu nak pakai apron!


Keli Sambal ala Padang.


Menu utama adalah Nasi Beriani yang ditempah khas, juga nasi putih. Pic di atas adalah menu masak sendiri resipi pembantu rumah adik kepada Datin tuan rumah. Tak sampai setengah jam, licin! Aku cuma dapat rasa sekeping saja.


Cenderahati untuk tetamu.


Sama cantik sama padan. Malu-malu...!


Terimakasih tidak terhingga kepada seluruh ahli keluarga Dato’ AF dan Datin NM yang menjemput AA. Tahniah buat puteri sulung, selamat bertunang dan semoga jodoh dimakbulkan.

Sekejap jer dah nak terima menantu! Yeahhh... kita makin tua.



~...pernah sekali ketika bertembung di celahan ramai tetamu majlis nikah anak bilal, SERI BULAN ingin pulang berganding dengan HISYAM namun malu untuk merengek-manja-tak-kena, lalu hanya sms dihantar sambil mata bertentang sebagai “bahasa kita”...~













10 comments:

  1. selamat hari raya, semoga ceria selalu. saya sudah mulai suka dengan blog ini.....

    ReplyDelete
  2. Selamat bertunang buat nurul anida dan pasangannya

    ReplyDelete
  3. CHEQNA:
    Terimakasih. Selamat Hari Raya jua.



    ZUWAIDAH:
    Terimakasih. Selamat Hari Raya.
    Suka sahaja mungkin tidak cukup, kerana apa yang diharapkan, suatu manfaat yang dapat dikongsi bersama.

    ReplyDelete
  4. Selamat Bertunang Nida dan Selamat terima menantu untuk PCP. Psstt ... Kak AA ... bila PCP dapat Dato'? Ketinggalan ketapi betul lah saya ni.

    ReplyDelete
  5. dapat menantu rasa dah tua...dapat cucu nanti laaaaagi lah rasa cam tua sungguh2...memang tua punnn kak Hani ni..

    ReplyDelete
  6. ACIK MLMW:
    Dah lama dah. Rasanya dah 2 tahun dapat watikah perlantikan tu. Cuma majlis tu dibuat secara tertutup.



    Kak HANI:
    Tua pun takpa, janji bahagia. Dapat cucu pun best sangat kan, Kak?

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails