Friday, September 28, 2012

BAJET 2013: aku bajet tak sedih...!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Jumaat
28-09-2012


BAJET 2013, baru selesai.

Macam biasa, tidak memberi banyak kesan pada aku secara individu. Sebab aku swasta. Orang biasa macam aku, kalu jadi orang gomen pun, harus lah fokus part BONUS tu saja. Hehehehe.

Ya BONUS 1.5 bulan. Tahniah. Setengah bulan gaji DAH pun diberi masa Raya haritu. So tinggal 1 bulan (÷ 2 kali). Tumpang gumbira. Syukur la ya...

Sebenarnya...

Takda mood nak cerita apa pun. Bukan pasal bonus.

Sejak semalam lagi. Ada banyak kelukaan dan kehampaan sehingga menjurus kecewaan sakan. Dalam banyak keadaan, kita harus menerima bukan semua usaha kita, orang akan nampak, jauh sekali nak hargai. Hentam lagi ada. Sabar jelah.

Sayu hati aku.

Jom makan:


Lauk orang malas. Jeruk Asin + Bilis Garing.




~...lalu kalu dia sedih sekalipun, dia tidak lagi mengharap ada orang faham sebab SERI BULAN hanya mahu menyelam tanpa perlu telan air...~


 








10 comments:

  1. '~...lalu kalu dia sedih sekalipun, dia tidak lagi mengharap ada orang faham sebab SERI BULAN hanya mahu menyelam tanpa perlu telan air...~'

    ooooo selama nih dia telan airrrrr...patut larrr

    ReplyDelete
  2. Assalam Azie..kalau kita fikirkan kekecewaan memang akan sedih.selalunya acik akan biarkan ia berlalu..sedih memang sedih..tapi cuba2 lalaikan dan tak mau ingatkan..acik sejak dari sebelum pauas..sampai raya..dan sampai masa ni..belum pulih lagi..sesekali teringat keluar jugak air mata..tapi acik lebih banyak melupakan..dan cuba melupakan

    ReplyDelete
  3. salam,
    Selaku rakyat malaysia ta bersyukur,
    Tapi ta tak dapat apa dari btdget nie.huhuhu..

    ReplyDelete
  4. FADZIL:
    Tu belum lagi dikira bab makan-makan.


    ACIK ERNA:
    Saya akan lupakan. Pasti akan.

    ReplyDelete
  5. TIRANA:
    Sebab kita tak banyak terlibat dengan gomen, lalu buat tak tau saja lah.

    ReplyDelete
  6. Syukur je dengan apa yang kita ada kak, setiap orang ada bahagian masing2.

    ReplyDelete
  7. KAK SAM:
    ada masa kita rasa seronok dengan apa yang kita dah dapat. Ada ketika kita tumpang seronok dengan bahagian orang lain pula...

    ReplyDelete
  8. terliur di mlm hari tgk jeruk asin ngan ikan bilis tu, sah2 le sedap tu

    ReplyDelete
  9. Kakcik cuma berangan nak buat passport! (kesiankan ... Seumur hidup kakcik belum pernah ada passport kecuali passport terhad utk masuk ke Singapura satu waktu dulu....)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails