Tuesday, September 11, 2012

“Berusaha untuk keraskan lagi hati”: kukus, grill, panggang, kukus??

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
11-09-2012


Ntah kalut or terlalu sibuk, aku lupa hari ini sebenarnya 11 Sept, bukan 12hb. Hmmm... takpa bukan penting pun kot...

Hilang mood, padahal macam banyak jer nak cerita.

Layan selera yang ntah apa-apa:


Aku rasa selama ni aku memang dah keras hati, tapi rupanya masih lembut hati sampai boleh dibuli orang bertahun lamanya. Bak kata seorang kakak itu, “bila kesabaran kita sudah sampai maksima dan tidak berbaki lagi, keraskan lah hati tu”.

Seksa tau...




~...HISYAM semakin mengerti kenapa SERI BULAN rela hati meninggalkan segala kesayangannya demi menjadi warga Kampung Separuh Desa, kerana sejak awal berada di kolek menuju muara dan sejak kaki menjejak ke jeti, dia membisik kepada HISYAM, “saya lakukan ini untuk awak kerana saya tahu awak tidak akan mengecewakan saya.”...~



 








11 comments:

  1. Dah penah merasa pun bertahun tahun di buli. Tapi sebab sayang tak terasa ... Macam best lah pulak kena buli.Hahahaha(Buli ni ada macam macam jenis) ... hingga sampai satu hari tersedar diri ;). Teringat lawak ke DER Jozan ... Ah Chai kena buli dengan Mail Lambung atas bumbung rumah.

    Merahnyer Buah Naga tu, nyum nyum ... mesti sedap.

    ReplyDelete
  2. hhmmm.. rasanya tanpa sedar.. mmg selalu kena buli dan ditindas.. tp mungkin 'positif' selalu ada.. sabar.. sabar..:)

    ReplyDelete
  3. Dalam ganaih2 saya pun pernah jugak kena buli. Tapi yg membuli tu pangkat lebih besaq, nak buat camana kan.

    Hisyam, hargailah!

    ReplyDelete
  4. ACIK MLMW:
    Betullah. Selama ni kita rasa kita memberi perhatian untuk mendapat sama perhatian. Tetapi sebenarnya, itulah buli. Sampai suatu saat, orang memberitahu kita, sebenarnya kita ini sedang dibuli. Sedih!

    ReplyDelete
  5. MAMa MAMAN:
    Untuk hasil positif lah, maka saya tidak rela terus membiarkan diri saya dibuli sebegitu lagi.


    DINAS ALDI:
    Kalu dah orang pangkat besaq buli, memang tak upaya nak kata apa. Ikut saja. Menurut perintah gitu....

    HISYAM jugak yang dia dok perati!

    ReplyDelete
  6. sedapnya buah tuuuu, mkn sejuk2 pun sedapkan

    ReplyDelete
  7. MAMASYAZA:
    Memang baru lepas beli tu. Terus makan semasa sejuk. Ohh nyaman dingin tekak.

    ReplyDelete
  8. Azie..
    bila dah selalu mengalah... satu masa akan perlu jugak jadi keras...

    ReplyDelete
  9. sabar ye kak ..

    wahh buah tuu kalau blend taruk susu , makk aih !!!

    ReplyDelete
  10. Dragon fruit! Kat sini ade tapi xpernah beli mcm pucat je warna die...

    Pernah kena buli rasa sakit sgt hati rasanya mcm luka, berdarah & bernanah... Tapi skrg bila fikir2 balik... buang masa nak sakit hati dgn org 'sakit jiwa' sb dia kita menderita buat apa.... not worth it! :)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails