Wednesday, September 26, 2012

Ke mana tumpahnya Kuah Durian...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Rabu
26-09-2012


Aku peminat durian. Sangat sangat...!

MyBONDA pun sama. Dulu rasanya, tak sangat. Tapi 3,4 tahun kebelakangan ni minatnya sangat lah.....

Sejak dok Jinjang, dia sentiasa ada stok durian dalam petiais dia. Sesapa yang ada datang dari kampung, pasti akan bawakan dia durian. Kopek dan dia stok dalam petiais. Makan sikit-sikit.

Kalu aku, mana ada istilah simpan or makan sikit-sikit nih!


Ni dia punya stok.
Aku cuma berani ambik seulas saja.
Sambil menahan diri melihat yang lain itu... ohhh!



~...pengalaman menunggu durian gugur di dusun Pak Utih memberikan kenangan bukan sebarangan buat HISYAM kerana SERI BULAN bukan sahaja rela-sudi menjadi penunggu setia tetapi juga sentiasa mengekor ke hulu hilir tanpa sedar orang lain memang tahu dia sebenarnya penakut gelap dan gerunkan cengkerik...~


 



6 comments:

  1. Sabarnya bonda Azie...

    Kalau kakcik, dah lama 'sapan'. :)

    ReplyDelete
  2. KAKCIK:
    Dia dah umur 70 lebih, memang dia makan tak banyak. Sikit-sikit.

    Hmmm sama ler kita, memang takda maknanya nak simpan-simpan niii..

    ReplyDelete
  3. Kuning2 pulak tu ...... mengecoq ayaq lioqqqq. Dah la dok mengidam ni

    ReplyDelete
  4. CHIK ATT:
    Hahhh sorang lagi peminat!

    ReplyDelete
  5. saya pun suka simpan durian dalam peti ais. bila agak2 dah sejuk terus jalan, tak main sikit2 tau.

    ReplyDelete
  6. Salam, "Aku juga peminat durian. Sangat sangat...!" . Bagi sikit

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails