Wednesday, March 21, 2012

Pelan-pelan Blogger Masuk Trek...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Thalatha
20-03-2012


Aku dah mula pelan-pelan kayuh untuk berada di trek asal seorang blogger. Memang banyak betul entri teman blogger yang tertinggal. Ntah berapa lama masa yang perlu nak cover seberapa banyak yang boleh nanti. Aduhai...

Terimakasih pada yang masih masuk menjengah sini, wpun aku tak selalu dapat nak respons semula. Tengah cuba nak kejar ni...

Bagi yang sudah bertahun jadi blogger, menulis pelbagai kisah agaknya kalu boleh dibukukan, berapa buah novel dapat dihasilkan?

Setiap kita hebat dalam bidang tersendiri. Penilaian terhadap diri kita, biasanya dibuat oleh orang yang melihat dengan mata-hati tanpa ada agenda terselindung.

Sekali sekala sedih juga kan, bila usaha kita yang adakala lebih dari gaji dan bayaran, tidak dihargai langsung malah disalahanggap pula. Nak nyesal pun dah tak guna. Telan saja. Tapi cukup untuk kita mengenal seseorang itu lebih jelas lagi. Siapa yang tamak, sapa yang haloba, sapa yang sanggup nak jadi enau tengah hutan...

Okeh.. aku nak ziarah blog kengkawan lagi malam ini...



*pic snap sendiri, tak cilok orang punya.



~...ramai warga Kampung Separuh Desa tahu, SERI BULAN memang lebih jinak dari merpati juga lebih mesra dari Kedai Mesra, lebih rajin dari Wak Segan malah lebih perasan yang kerasanan tapi dalam masa yang sama tetap menjadi pojaan semua teruna tak teruna sehingga si bujang HISYAM menjadi musuh yang tidak perlukan selimut lagi...~









10 comments:

  1. MAMA JU:
    Ada masa keluar juga. hehehehe

    ReplyDelete
  2. Wah, wah, malam tadi tu mesti banyak rumah bloggers yang azieazah singgahi. Betullah tu, bila kesibukan, memang tak sempat nak berziarah; juga terbatas bilangan yang sempat kita ziarahi. Tapi, kata orang, ingatan tetap membara, kan?

    ReplyDelete
  3. kak.......
    itulah pasal ayu tak berblog 3 minggu..
    masih merinduimu.......
    muahhhhhhhhhhhhhhhh

    kerana kamu sentiasa dekat dan terlalu dekat denganku.. komenmu selalu nyata dan penuh erti..muahhh

    comel **ayat umai**

    ReplyDelete
  4. FATIN MRAZ:
    Ya.. tapi masih banyak lagi yang belum. Termasuk rumah awak. Adehhhh letih kaki. hehehehe



    BANG TEMUK:
    Ingatan tetap ada bang. Saya masih ingat pasal pokok besar nan merimbun di laman Bang Temuk tu. Saya suka lihat pokok sebegitu.

    ReplyDelete
  5. AYU:
    Ni bila nak jumpa ni? hehehehe

    ReplyDelete
  6. Tengok gambar merpati tu, teringat pada merpati yang banyak berhampiran Restoran Gulam Rasul, Teluk Intan. :)

    ReplyDelete
  7. selamat berziarah kak AA.


    kak cik:kat tepi gulam tu memang banyak merpati.

    ReplyDelete
  8. Dtg jelah bile2 ms...pintu blog sentiase terbuka. Cewahh!

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails