Friday, March 5, 2010

Layan gambar dulu yer.....










Rumah Anak-anak Yatim Nurul Iman, Manjoi, Ipoh Perak. Terbakar 1 blok pada awal pagi 1 Mac lalu...

Cerita lanjut akan diceritakan kemudian (mungkin).

Apapun, sumbangan amatlah dialu-alukan. FOKUS sumbangan dalam tempoh terdekat adalah Pakaian Harian utk anak-anak berusia 6-12 tahun kerana mereka ini tinggal sepinggang. Yang terbakar adalah blok surau yang juga merupakan sebahagiannya adalah stor barangan harian. 2 almari pakaian, 2 mesin basuh, 3 mesin jahit, 2 peti sejuk (freezer utk stok makanan), 30 beg (milik 30 orang anak-anak yatim tersebut) di mana beg tersebut mengandungi baju raya, baju berjalan, baju rasmi utk program2 khas, angpau tunai (dikhabar lebihkurang RM70-80 seorang, jika 30 beg?). Semuanya hangus..

Semasa AA melawat, sebahagian besar anak-anak yatim tersebut hanya memakai uniform sekolah (yang baru disumbangkan), malah dikhabarkan, pada malam hari, ada yang hanya tidur dengan berselimut sahaja kerana ketiadaan pakaian harian.

Punca kejadian masih dalam siasatan.

Pada hari Ahad ini, ada lagi beberapa group kawan-kawan (dari Yayasan sukarela yang AA terlibat) yang akan pergi ke sana untuk menghantar barangan. Sumbangan terus dialu-alukan...

Sumbangan tunai terus ke akaun Maybank:
Encik Khairul Anuar b Mohmad Razi (Pengurus/Pemegang Amanah)
Maybank: 508 225 215 570


18 comments:

  1. Bersama-samalah kita membantu...

    Hope satu hari nanti zureen dapat melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan spt Kak Azie..

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Azie...adus....sedihnya bila dgr citer anak2 yatim ni....semoga ramailah yg mnghulurkan sumbangan bg membantu mereka ni...

    ReplyDelete
  3. Kak Azie..zureen minta izin letak entry ni dalam blog zureen ye..

    Semoga lebih ramai dapat tahu dan dapat membantu..

    ReplyDelete
  4. Salam Azie..

    mudah2an mereka mendapat 'ganti' yang lebih baik. Insya Allah..

    ReplyDelete
  5. kasihan .. sudah jatuh di timpa tangga. saya telah pun membuat sedikit sumbangan melalui maybank2u.

    ReplyDelete
  6. Terimakasih... Terimakasih... Terimakasih... SEMUAAAAA...

    ReplyDelete
  7. ZUREEN... Silakan. Terimakasih..

    ReplyDelete
  8. memberi makan anak yatim kerja mulia.. jom bersama menyumbang

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Jom...jom....jom...

    Kawan2 aper tunggu lagi....!!

    ReplyDelete
  11. ada hikmah di sebalik kejadian ni.

    insyaallah, sama2 membantu.

    ReplyDelete
  12. Terimakasih...

    Hmm ada nama baru. Selamat datang dan terimakasih menziarah SRISUFI...

    (tapi kenapa komen dipadam?)

    ReplyDelete
  13. aku ni trauma betul dgn api sampai nak pasang gas pun kkdg aku jadi takut :(

    api ni kecik jd kawan bila besaQ ni lah akibatnye..baru-baru ni kilang tyre kat sini terbakaQ.adehhh asap hitam dia mcm nak kiamat beb :(

    ReplyDelete
  14. Kak,

    Patutlah sonyap aje. InsyaAllah akan membantu apa yang termampu.

    ReplyDelete
  15. InsyaAllah. Meh ramai2 kita bantu apa2 yang patut.

    ReplyDelete
  16. IRIS > ni sonyap bukan pasal tu semata. Tapi kerja tengah banyak lak sehari dua ni..


    *Kerja-kerja seumpama itu, sudah lama AA ceburi, sejak tahun 2005 lagi. Cuma tak berapa gemor nak kabor kat orang..

    ReplyDelete
  17. kak azie, nanti saya sms kak azie pasal hal ke kedah tu... sekarang ni busy sket pasal arini last day bekerja... esok secara rasminya saya jadi tokey anggur... keh3

    ReplyDelete
  18. ICE > ko ada no hp Kak Azie? Esok ko nak pegi tak Gathering di Commonwealth Resort? Jumpa di sana jerrrr...

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails