Thursday, December 13, 2012

Orang mulut riuh, biasanya hatinya baik, setuju?

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Khamis
13-12-2012


Orang yang mulut bising dan riuh @ terlebih peramah, biasanya baik hati, kan?

Juga biasanya tidak mudah terasa hati.

Dan, biasanya juga cepat melupakan sesuatu perkara atau kata-kata yang sangat remeh.

Serta mudah memaafkan orang.

Setuju?




~...HISYAM tidak pernah menjadi peramah tetapi berbanding SERI BULAN yang boleh tahan baik hati, lelaki itu tetap juga terus menjadi buah hati ramai warga Kampung Separuh Desa atas sebab-sebab yang SERI BULAN rasa menyampah hendak memikirkannya...~



 




25 comments:

  1. Salam Azie. Saya ada seorang kawan seperti itu. Memang unik.. Selalu orang mcm ni disenangi ramai ....

    ReplyDelete
  2. maybe..i kategorikan myself as mulut riuh lah. but not too much..maybe baik hati..INSYALLAH.. cuma i jenis i susah sikit nak mudah melupakan benda2 tak baik org buat kan i.. susah sangat. selalu teringat kan.. huu.huu..

    ReplyDelete
  3. Kak Zai pun mulut riuh tapi kalau dah tersangat luka suka menjauhkan diri.

    ReplyDelete
  4. Setuju!!!!!
    Like me...hihi
    Tp yg x setuju nya....org suka ambik kesempatan..
    :(

    ReplyDelete
  5. Berkemungkinan besar begitu... :)

    ReplyDelete
  6. not sure...hari2 mengadap org mulut riuh yg satu ni..hurm...dpn org je baik..belakang2 ckp sepatah pun taknak..

    ReplyDelete
  7. *i mean, belakang orang lain lah..dgn sy anti bebenor..jeles ke hape tak tahulah :p

    ReplyDelete
  8. Ada kemungkinan betul. saya lebih suka yang mulut riuh dari yg lembut lidah. Yg lembut lidah bahaya sebab ada kalanya berpura-pura.

    ReplyDelete
  9. Setujuuu...setuju...tapi kalau dah terkena sekali yg kaw2 boleh sampai mati tak nak pandang muka org tu gamaknya...ngeeee...

    ReplyDelete
  10. tah la..tak berapa setuju la kak azie..sebab dah pernah terkena..riuh dan sangat peramah,rupa2nya....kena tikam dari belakang dush3

    ReplyDelete
  11. yg saya kenal macam tu la...

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Azie,

    Bercakap dari pengalaman, YES.
    Sangat setuju.
    Spisis ni cepat marah, cepat lupa, cepat suka.. semuanya cepat.
    Maybe cepat memaafkan tapi tidak terlalu cepat "melupakan".
    Juga jenis tak berkira..
    Mungkin perwatakan sipulan yang "happy" so orang cepat ambil kesempatan.

    p/s; lagi senang berkawan dengan orang yg mcm ni dr yg kunun2 pendiam & sopan tp kat belakang.. huhhhh..

    ReplyDelete
  13. ada jugak org riuh peramah ni spesis mulut longkang
    larikkssss!!!

    ReplyDelete
  14. setuju kak! semua kawan sy yang riuh, hati depa baik. x mudah terasa. suka tlg org.

    ReplyDelete
  15. pernah jumpa yg mulut riuh, ringan mulut menegur tapi 10kali menegur mesti 8 kali menyakitkan hati. sy allergic sikit dengan jenis mulut riuh dan bercakap tak ada filter ni.

    ReplyDelete
  16. As-salam.
    Takziah di atas pemergian ibu mertua azieazah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Dan semoga ahli keluarga bersabar menghadapi dugaan dari-Nya itu.

    ReplyDelete
  17. kak azie...takziah ye kak.....

    ReplyDelete
  18. saya setujuuuuu

    tapi bila ksedihan pasti semuanya jadi haru

    ReplyDelete
  19. saya setujuuuuu...sbb saya peramahnya macam tu hahahaa....perasan x hengat aku nih hehheee

    ReplyDelete
  20. setuju sambil angkat ibu jari kaki!!..keh3!!. hampir semua begitu :)

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails