Friday, May 27, 2011

Nasib Ko lah Kambing...

Salam JumAAt
27-05-2011
Pagi yang buat-buat sibuk...


Malam tadi ada meeting mengejut, bersekali dengan beberapa urusan iringan (termasuk urusan serah kurma dari seorang kawan yang baru balik dari umrah 2 hari lalu). Kena jugalah hadir walaupun hanya sejam dua. Tunjukkan komitment walaupun jawatan cuma seciput siput sedut...!

Sambil mesyuarat sambil makan malam. Salah sorang pengarah, order Sup Kambing makan dengan roti putih. Lazim seorang aku, suka “menerai”. Mula-mula satu dua sudu, pastu jadi bersudu-sudu. Lebih dari itik dahaga dalam kolam. Sedap gak!

Okeh, habis cerita makan.

Balik kena juga mengadap beberapa tugasan yang bukan paksaan. Tapi seperti resminya sukarelawan. Beratus-ratus email terpaksa dibalas serentak untuk menjimatkan masa demi sebuah program yang mendekat tarikh langsungnya.

Yang tak best, dalam dok gelut nak sudahkan keja, masa tu jugak laaaaa....

alahai.. berulang ke bilik air sebab penangan kambing agaknya.


pic Google. Memang Sup Kambing tadi dihidang dalam claypot.

Kenapa tekak sedap dijamu, perut kenyang diisi kambing juga yang disalahkan? Kerana dia penakut mandikah maka dia dipersalahkan? Sungguh tak patut...

Nasib kau lah kambingggggg....




~...SERI BULAN pernah hampir terlucut kain batik kerana berlari tak cukup tanah dikejar kambing gurun berjanggut putih yang menyangka corak sarung seperti daun mengkudu masak ranum dan HISYAM terpaksa terjun sungai kerana tanduk Pak Randuk sudah tak kenal mana jeans mana pelikat...~









26 comments:

  1. Sallam AA,

    Sup kambing panas,
    tu yang asik berulang ke tandas,
    atau terlebih makan kut..hehe

    ReplyDelete
  2. makcik~~kat tempat saya hujan lebat~~kalau dapat makan sup kambing~~perghhh~~~

    ReplyDelete
  3. sedapnya sup kamben
    dan masakan sekutu dgn kamben..

    ReplyDelete
  4. sayang sekali kak..
    saya xle mkn kambing..huhu

    ReplyDelete
  5. ni mesti makan tak hengat donia ni... Hahahaaaa..!!

    ReplyDelete
  6. AA
    Agaknya yg hirup sup tu lum mandi, kot?

    ReplyDelete
  7. kita tak pernah makan sup kambing.. cam sedap je ye?

    ReplyDelete
  8. gua suka kambing sebab kambing hensam

    ReplyDelete
  9. mungkin sistem pencernaan belum serasi dengan gandingan rempah sup & kambing..ekekeke

    ReplyDelete
  10. emmm...pantang tul sebut tang kambing nie. baik kari ker, sup ker, panggang ker atau apa jua kenis masakan memang saya akan hadap betul2 ler. kekadang tuh sampai pening kepala...terpaksa telan panadol.

    ReplyDelete
  11. sup kambing cicah roti benggali, perghhh!

    ReplyDelete
  12. LIPISLADY:
    Salam.
    Sebelum ni tak pernah saya kena macam tu, wpun makan kambing banyak juga. Agaknya panas tu bercampur dgn panas rempah sup kot.



    BUJAL X:
    Perhhhhhhh! Layan!



    HAMIZAH:
    Sama la kita.

    ReplyDelete
  13. ANIES:
    Wahhh.. cicah roti putih gak ker?



    SYA:
    Kalu masak kari pun sedap gak kan? Makan dengan nasi panas.



    MEK SARAH:
    Kenapa. Allergic kah?

    ReplyDelete
  14. ICE:
    Bukan tak hengat donia, tapi tak hengat kat Daktu...hahahaha


    SOM:
    Ops! ntah. Lupa kot.


    GADISBUNGA:
    Hidupppp...!

    ReplyDelete
  15. KELLA:
    Kena try sekali. Memang sedap tau.



    BRUTALSOLO:
    Hensem macam awak kah? Ahaks!



    DADDY ZIYYAD:
    Amboiii gaya komen macam saintis. :)

    ReplyDelete
  16. EELOBOR:
    Ahaa Kak Azie tahu, awak memang peminat kambing nomor satu!


    CIKGU DINAS:
    Amboiii.. gandingan yang mantap tuh!

    ReplyDelete
  17. kakak..
    ayu tak pernah boleh makan daging kambing, walau tiap2 hari ayu masak sop kambing...

    PS: ada entry dikampung tercinta.. nak upload pic utk kakak AA

    ReplyDelete
  18. Nasib baik kita jadi orang..tapi jadi org pun ada ketikanya di persalahkan jugak...

    ReplyDelete
  19. AYUUUUU!!!

    Aura apakah ini? Kak Azie baru buat entri pasal rindukan kampung! AYU boleh tahu apa yang Kak Azie rasa. Bomoh yaaaaa?



    HANI:
    Betul. Sebab kita orang lah yang paling mudah dipersalahkan. :)

    ReplyDelete
  20. hahahah..
    serius terkejut sbb kita sama2 rindu..

    kak, ayu bukan bomoh tapi ayu bini BELALANG!!!

    ReplyDelete
  21. apa yang saya tahu, saya tak makan kambing..

    hehe..

    ReplyDelete
  22. Saya masih mencuba nak belajo makan kambing...

    ReplyDelete
  23. AYU:
    Kita kan sama-sama orang kampung? Tentulah ada kesamaan di mana-mana.
    BELALANG goreng eh? hehehehe



    AZRINA:
    ...yang awak tak tahu pula, awak sebenarnya suka kambing.. hehehehe



    PN. LIZA:
    Belajor sampai lulus tauuu...hahaha

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails