Tuesday, April 26, 2011

Cendol JZ Taman Mesra... Yeahhhh!

Salam.
26-04-2011
Rembang petang.


Ubat tekanan salah satunya adalah makanan dan makan selain tido. Hehehehe.

Hari tu, AA pergi pejabat rasmi (society), tolong jaga kursus. Balik dah petang tapi cuaca memang terik time tu.

TERsinggah satu kedai... hmm bukan kedai tapi gerai tepi jalan. Dah lama juga aku nampak kedai ni, sejak mula beroperasi lebih kurang 6 bulan dulu kot. Baru kini berkesempatan singgah, itupun tak rancang.

Cuaca panas sangat, so tekak tak memilih. Cendol memang sentiasa jadi pilihan, wpun ada kengkawan yang muntah dan boikot semata-mata dia tak suka. Tolong jangan hasut, ok.

Aku tetap suka cendol.


AA order cendol biasa dan Mee Rebus. Yessss! Boleh puji. Wajar diulangi lagi, tapi kena ada geng, baru syiok.

Jommmmmmm!

Di tepi jalan saja. Jalan lama menuju Kajang, berhampiran simpang masuk Taman Delima sebelum Taman Mesra. (pic dengan izin tokey)


My lunch. Kuey Teow Goreng dari foodcourt pasaraya tu. “kurengggg....”!



~...bila SERI BULAN merengek hingga merayu tidak jemu tetapi HISYAM sekadar berdiam macam orang demam tiada orang boleh mengubah keadaan lapar menjadi kenyang kerana periuk kawah sudah ditonggeng tapi tidak mampu diangkat kederat berdua...~



19 comments:

  1. Dalam cuaca panas, dapat minum cendol memang sangat sedap dan segar... :)

    ReplyDelete
  2. mee rebus dia sedap tak?

    taman mesra ni kat mana? area mana?

    ReplyDelete
  3. tempat saya cendol bancuh pakai susu + santan~~

    apahal?

    he~~

    ReplyDelete
  4. rugi rasanya kalau ada org tak suka cendol dan rojak.. authentic food..

    ReplyDelete
  5. NM02:
    Yesss... Cendol Pulut enak. Campur durian pun ada.



    KAKCIK:
    Ubat sakit tekak. hehehehe

    ReplyDelete
  6. DADDY:
    Jalan lama menuju Kajang (bermula dari Tol Bt 11, selepas Bkt Dukung susur kiri. Tidak jauh dari Sg Sekamat.


    ANIES:
    Cari sampai jumpa tau! Upah bleh, tapau Mee Rebus. Hehehehe

    ReplyDelete
  7. BUJAL:
    Susu + santan. Sedap tuuu..
    Takda hal. hehehe



    ZIEY:
    Memangggg....



    YAN:
    Yup... Antara kelebihan Malaysia.

    ReplyDelete
  8. Ahad lepas pun kak Zai pekena cendul,ada pulut lagik.

    ReplyDelete
  9. KAK ZAI:
    Ada pulut memang ler sedap... Tambah durian laaaagi sedap.

    ReplyDelete
  10. asyik makannnnn je makkkkkk niiiiiiii..!!

    ReplyDelete
  11. ICE:
    MAK tingin nak ajak Daktu makan sekali.. semeja bukan sepinggan. Selauk bukan semangkuk. hehehehe


    HANI:
    Jommmmmm!

    ReplyDelete
  12. dakni teringin nak makan yang mak suapkan... hahahaa ada berannn?

    ReplyDelete
  13. ICE:
    Memang ler MAK berani... tengok pic profile ko tuh, gelak besar tapi gigi pun lum tumbuh... Anytime bleh suapkan, sebab tak takut kena gigit.. hahahaha!

    ReplyDelete
  14. dah lama tak pekena cendol tepi ban..tak tau ada lagi ka dak..

    ReplyDelete

Salam.
Terimakasih sudi mengomen dan mengomel.... :) *Bila saya tak sempat reply, jangan marah ehhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails